Blir allt mer udda mail som dyker in i min mailbox.
Återigen handlar det om ett tips av oklar kvalite
Själva tanken bakom det hela är väldigt tilltalande därför nämner jag det här. Även om det verkar fullständigt osannolikt.
Om tipsarn gjort sig besväret att hitta på denna story för att sedan maila den till mig blir jag oerhört imponerad. Det finns tydligen en hel del kreativa och väldigt sjuka hjärnor där ute.
Han påstår:
-2004 pågick intensiva förhandlingar kring Jas Gripen i Linköping. För att skaffa information kring "vem som träffade vem" så köpte detta lands företag (konkurrent till Jas Gripen) satellitspionage av ett annat lite "större" land.
Tipsaren påstår att mordet skall ha dokumenterats via satellitspaning av en ren slump och nu har han tillgång till detta material, bla bilder som följer mördarens väg från mordplatsen till sin egen dörr.
Nu vill han sälja denna information då han själv inte kan ge sig in i "belöningsträsket" Priset är 500.000:-
Mailet är skrivet på knacklig engelska.
Med det lilla jag vet om satellitspaning så skulle väl detta tekniskt knappast varit möjligt 2004?
En oerhört sjuk story och jag ställer mig frågan vem som skickar denna typ av mail?
Någon som "tillverkat" falskt material och nu ser en chans att casha hem?
En udda typ av försök till blåsning isåfall.
Nu är ju kanske inte jag riktigt rätt person att försöka sig på sådant med då jag är gammal i gamet.
Men försöka duger..
Dessutom är jag skitfattig och har inte 500 k att gambla med.
Helt klart så intresserar denna tråd väldigt många läsare som aldrig själva skriver i tråden.
Fortsätt skicka era tips till mig:
isabellasigfridsdottir@yahoo.se