2014-09-17, 18:00
Medlem
SaftMajas avatar
Håller med ngn tidigare, skönt att slippa henne i Uppsala/på UNT! De har vevat snyftisar och rena påhopp på demokratiska partier hela året. Hoppas hon fräschar upp sig lite för de nya medarbetarnas skull bara. Säkra källor menar att hon lider av halitos men det kan ju vara avsaknad av tandborste också...
Citera
2014-09-17, 18:14
Medlem
Jag konstaterar att det är en av samhällets likmaskar som anställts återigen, det ruttnande liket PK-Sverige äts upp inifrån av dessa likmaskar, lika bra att skiten krashar och brinner ut, dvs. SVT, för att ens kunna rädda SVT så måste alla avskedas och fok nyanställas eller om de inte är extremister återanställas, alla lekprogram tas bort osv. Bantning till en enda kanal med enbart samhällsciktig information och en utomstående granskningsnämnd med rätt att avskeda direkt när fel begåtts.
Citera
2014-09-17, 18:23
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hon ser ofräsch ut. Stripigt, otvättat hår, tänderna i oordning, allmänt otvättad.
Varför kan inte kvinnor som får höga befattningar sköta sitt yttre? Ingår det i den nya, populära, feministiska tidsåldern att kvinnor slipper ta hand om sin personliga hygien?

.

Hon påminner om Anna Odell, dvs någon som "inte fick vara med" i ungdomen och inte har någon koll på allmän stil, på gränsen till osmakligt ful.
Senast redigerad av GoEk 2014-09-17 kl. 18:25.
Citera
2014-09-17, 21:51
Medlem
Skogsvattes avatar
Hennes kommentarer i P1 säger allt man behöver veta, och mer därtill:

"Jag har faktiskt fyra skärmar med mig överallt. En iPhone, en iPad, en annan variant av iPad, och en dator. Jag är privilegierad, jag har möjlighet till det."

Hon är globalismens och kulturmarxismens villiga knähund. Att SVT väljer in henne som VD för företaget är helt i linje med den utveckling som skett i Sverige de senaste åren. Helt i linje med Sveriges moraliska och sociala sammanbrott.

Ingenting nytt under solen.
Citera
2014-09-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Hon påminner om Anna Odell, dvs någon som "inte fick vara med" i ungdomen och inte har någon koll på allmän stil, på gränsen till osmakligt ful.

Måste erkänna att jag blir lite nyfiken här...

Sitter ni och bedömer utseendet även på manliga chefer? Om nej, jobbar ni aktivt för att bevisa att feminister har rätt när de påstår att kvinnor i större utsträckning bedöms efter sitt utseende?
Citera
2014-09-17, 22:09
Medlem
Croneman om Hanna Stjärne i Dagens Media:
Citat:
Till DN säger hon också att hon tror på 'bärande historier'. Vi måste givetvis sansa oss och vänta tills hon tillträder om ett halvår (om ett halvår sägs det – alddeles för segt!!), men vi är vi inte alla värda något mer vågat och intressant och lockande än detta löjliga säkerhetstänk som håller på att ta kål på vår samtid? Bärande berättelser?! Konsten att utveckla en tanke och formulera en mening – så att man aldrig någonsin i framtiden behöver ställas till svars. Den moderna chefens mantra.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3848454.ece

"Bärande historier"?
Citera
2014-09-17, 22:13
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2

Sitter ni och bedömer utseendet även på manliga chefer? Om nej, jobbar ni aktivt för att bevisa att feminister har rätt när de påstår att kvinnor i större utsträckning bedöms efter sitt utseende?

Kvinnor har alltid och kommer alltid, av biologiska orsaker, att dömas för sitt utseende. Kvinnors huvudsakliga bidrag till mänskligheten är barnafödande, vilket äger rum som ett resultat av sexuell/fysisk attraktion, vilket är ett resultat av utseende. Hanna Stjärne är inget undantag.

Hanna Stjärne har ju dessutom ingen unik kompetens, intelligens eller förmåga som gör henne extra passande som VD för SVT. Hon är helt enkelt en kvinna som varit involverad i kulturmarxismens och etablissemangets inre cirkel så länge att hon kan anses vara helt och hållet lojal, ungefär som en kvinnlig Carl Bildt. Hon är typexemplet på en dekadent, modern kvinna, som är beredd att göra precis vadsomhelst för att avancera i sin karriär.

Hon talar i sin P1-intervju om att hon övervägt positionen som VD "ett tag", vilket naturligtvis är rent skitsnack. Hon accepterade positionen (åtminstone mentalt) sekunden hon fick erbjudandet. Ännu ett steg på karriärstrappan.
Citera
2014-09-17, 22:20
Medlem
GoEks avatar
Citat:

Som alla människor gör även jag "första intryck"-bedömningar av för mig okända personer. Genom min livserfarenhet och mina värderingar tolkade jag intrycket av henne som typisk kulturvänster. Som man gör jag också automatiskt en "attraktionsbedömning", därmed de subjektiva "sexistiska" åsikterna. "Manliga chefers" attraktionsgrad är naturligtvis inget jag reflekterar över men säkert något som kvinnor reagerar på av samma naturliga skäl.
Senast redigerad av GoEk 2014-09-17 kl. 22:22.
Citera
2014-09-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnor har alltid och kommer alltid, av biologiska orsaker, att dömas för sitt utseende. Kvinnors huvudsakliga bidrag till mänskligheten är barnafödande, vilket äger rum som ett resultat av sexuell/fysisk attraktion, vilket är ett resultat av utseende. Hanna Stjärne är inget undantag.

Hanna Stjärne har ju dessutom ingen unik kompetens, intelligens eller förmåga som gör henne extra passande som VD för SVT. Hon är helt enkelt en kvinna som varit involverad i kulturmarxismens och etablissemangets inre cirkel så länge att hon kan anses vara helt och hållet lojal, ungefär som en kvinnlig Carl Bildt. Hon är typexemplet på en dekadent, modern kvinna, som är beredd att göra precis vadsomhelst för att avancera i sin karriär.

Hon talar i sin P1-intervju om att hon övervägt positionen som VD "ett tag", vilket naturligtvis är rent skitsnack. Hon accepterade positionen (åtminstone mentalt) sekunden hon fick erbjudandet. Ännu ett steg på karriärstrappan.

Ah, så du jobbar alltså aktivt för att bekräfta den bild av samhället som antifeministerna hävdar inte existerar
Citera
2014-09-17, 22:34
Medlem
Citat:

Om en manlig chef stoltserar med flottigt hår i sunkiga kläder så drar även det till sig uppmärksamhet och genererar kommentarer.
Citera
2014-09-17, 22:38
Medlem
Herostratoss avatar
Jag undrar vad Stjärne skulle tycka om att få sina kontokortsutdrag eller SMS granskade av t.ex. Exponerat? Det är ju uppenbarligen där som SVT vill sätta ribban.
Citera
2014-09-17, 22:40
Medlem
tigerpops avatar
Med gott samvete kan jag kolla på SVT och lyssna på SR utan att betala licensen. Att utse Hanna Stjärne är ett hån mot oss svenska medborgare och skattebetalare. Ett finger mot svenska folket. Någon som var med om att besluta att Researchgruppen skulle få guldspaden. Som tur är kommer detta drag urholka SVT/SR förtroende än mer. Sveriges kommunistiska television är inne på sina sista ljuva år.
Senast redigerad av tigerpop 2014-09-17 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in