Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Hon var i TVn nu på morgonen och det var ganska intetsägande. Koncernens styrelse hade anställt henne. Hon var noga med att "inga klåfingriga politiker" skall få påverka SVT. - Herregud vi talar om en stat i staten som i samförstånd med Bonniers dikterar agendan i landet och vem som tillåts bli minister.
SVT/Bonniers ÄR ju makten i Sverige. Ministrar kommer och går. Bonniers och SVT består. - är det inte så att klåfingriga journalister skall inte bete sig som om de vore folkvalda politiker.
Att hon sett till att våldsextremisterna i RG fått Guldspaden tyder på en ganska grav DN-skada. Totalt omdömeslöst men också ganska tydligt var hon står politiskt. - Den extrema vänstervridningen och den kulturmarxistiska agenda inom SVT talades det inte om alls. Ej heller om att SVT är groteskt centraliserad. - Att tex varenda rikstäckande nyhetsred produceras av samma gäng på Södermalm var inget som berördes. Jag hade gärna sett tex Rapportredaktionen flyttad till Malmö och tex Ekot i GBG.
DÅ hade vi får mer mångfald.
Herregud ja, det är illavarslande.
SVT avgör val; kommer någon ihåg när SVT I en studiointervju precis innan valet konfronterade Ulf Adelsohn med "siffror från Arbetsförmedlingen" (tror jag det var) där det talades om 700 000 arbetslösa (jag vill minnas att det var 700 000).
Ulf Adelsohn satt som en fågelholk.
Adelsohn blev utdömd som okunnig i arbetsmarknadsstatistik tills det uppdagades att SVT hade mixtrat med siffrorna. Men för sent. Från det kraftiga opinionsöverläget borgarna hade (ett år innan valet) föll Adelsohn som en fura och valet gick till S.
SVT förväntades tillrättalägga den uppdagade SVT-konstruktionen och be om ursäkt men lyckades med konststycket att får "ursäkten" att låta som att SVT hade rätt och sedan fuskade man även bort själva ursäkten.
Det hela var så osmakligt att t.o.m. Jan Guillou skrev ihop en nedsabling av SVT's skamgrepp.
Hela historien fläktes upp I minnet efter det att SVT gjort en
regelrätt kopia av tilltaget, denna gången mot Jimmie Åkesson.