2014-09-15, 23:03
Medlem
Köpte nyligen D&G the one (kille), favoriten just nu!
Citera
2014-09-16, 10:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princessu
Kan någon hjälpa mig med vad för parfym jag borde ha? Har i mina tonår använt de självklara Britney Spears, Christina A., Paris Hilton osv. precis som de flesta tjejerna på min skola använde. Men det känns så opersonligt. Man vill ha en signaturdoft. Några tips?

Jag som person ser väldigt oskuldsfull ut, "devil in disguise" säger vissa. Svårflirtad men väldigt flirtig. Jag är även ganska lekfull och kaxig av mig. Jag vill ha en kvinnlig doft, relativt söt. Finns det någon parfym med dessa egenskaper? Några parfymproffs med tips? Någon? Vem som helst?

Brukar ofta ta med samples till damen när jag gör mina inköp och har hittat ett par rätt trevliga dofter.

by Kilian (som irrbloss nämnde) har ju ett par passande namn på sina dofter såsom Playing with the Devil, Forbidden Games, Good Girl Gone Bad och In the City of Sin.
Brukar köpa en del samples till damen hemma i samband med mina egna köp och har för mig vi har testat Playing with the Devil vilket jag minns som ganska trist men kanske är värd att testa ändå.

Annars tycker jag följande kan vara värda att testa vid tillfälle:
Parfums MDCI - Nuit Andalouse
Amouage - Memoir Woman
Frederic Malle - Une Rose och Carnal Flower
by Kilian - Sweet Redemption
Citera
2014-09-16, 13:36
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Kan någon hjälpa mig med vad för parfym jag borde ha? Har i mina tonår använt de självklara Britney Spears, Christina A., Paris Hilton osv. precis som de flesta tjejerna på min skola använde. Men det känns så opersonligt. Man vill ha en signaturdoft. Några tips?

Jag som person ser väldigt oskuldsfull ut, "devil in disguise" säger vissa. Svårflirtad men väldigt flirtig. Jag är även ganska lekfull och kaxig av mig. Jag vill ha en kvinnlig doft, relativt söt. Finns det någon parfym med dessa egenskaper? Några parfymproffs med tips? Någon? Vem som helst?

Inte den stilen du kanske är ute efter men måste säga det!

Creed Silver Mountain Water.
http://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Silver-Mountain-Water-472.html

En av de bästa dofterna som finns enligt mig, tyvärr tycker jag den är för feminin för kunna bära men jag älskar den på det kvinnliga könet. Komplimanger är oundvikligt.
Citera
2014-09-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Inte den stilen du kanske är ute efter men måste säga det!

Creed Silver Mountain Water.
http://www.fragrantica.com/perfume/Creed/Silver-Mountain-Water-472.html

En av de bästa dofterna som finns enligt mig, tyvärr tycker jag den är för feminin för kunna bära men jag älskar den på det kvinnliga könet. Komplimanger är oundvikligt.

Äsch då, inte är den speciellt kvinnlig. En av Creeds bästa dofter, enligt. Många komplimanger ger den också, om man är intresserad av det.
Citera
2014-09-16, 20:56
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Äsch då, inte är den speciellt kvinnlig. En av Creeds bästa dofter, enligt. Många komplimanger ger den också, om man är intresserad av det.

Nää inte kvinnlig men jag kan ha svårt för unisex parfymer vill ha parfymer som är verkligen åt det maskulina hållet om du förstår. Men jag håller med dig den är helt underbar! Jag har lite svårt att bära den dock men får försöka bättra mig på det då jag gillar den så mycket haha.

Creed och Chanel de är grejer det
Citera
2014-09-16, 21:45
Medlem
Mongopixels avatar
Är super nöjd med Creed Aventus, kan rekommendera den till alla!
Senast redigerad av Mongopixel 2014-09-16 kl. 22:02.
Citera
2014-09-16, 22:11
Medlem
Princessus avatar
Tack så jättemycket för all hjälp och förslag, ska fixa prov från samtliga!
Citera
2014-09-16, 23:05
Medlem
gasproxs avatar
Citat:

Dolce & Gabbana - pour Femme
Dolce & Gabbana - The One
Lancôme - La vie est belle
YSL - Manifesto
Cacharel - Amour
Carolina Herrera - 212 VIP
Valentino - Valentina

Söta, sexiga och kvinnliga dofter
Citera
2014-09-17, 11:26
Medlem
SmithMarxs avatar
Fick med en rabattkod på 10euro på skins.nl när jag beställde samples som jag inte kommer ha någon nytta av så om någon tänkt beställa där, den kommande veckan eller så, kan ni skicka ett PM så får ni koden.
Citera
2014-09-17, 11:36
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongopixel
Är super nöjd med Creed Aventus, kan rekommendera den till alla!

Får man fråga vart du köpte den och vilken batch du fick? (Står längst ned på flaskan)
Citera
2014-09-17, 12:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Instämmer . Dessvärre verkar rökigheten tonats ner rätt mycket i de senaste batcherna tyvärr, iaf de jag haft.

Otroligt synd är det, min 2012-batch överglänser den dekant jag köpte som var från 2013 hur enkelt som helst. Hela rökigheten som gör Aventus till den suveräna doft är nästan som bortblåst. Trist när man knappt vill använda sin fullflaska eftersom man aldrig vet om man får tag på en bra flaska igen.
Citera
2014-09-17, 13:25
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Otroligt synd är det, min 2012-batch överglänser den dekant jag köpte som var från 2013 hur enkelt som helst. Hela rökigheten som gör Aventus till den suveräna doft är nästan som bortblåst. Trist när man knappt vill använda sin fullflaska eftersom man aldrig vet om man får tag på en bra flaska igen.

Yes håller helt klart med, mitt sample vet jag inte vad det är men luktar en hel del rök medans min flaska luktar bara musk och pineapple typ. Gillar självklart den dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in