2014-09-14, 17:39
Medlem
Godzilla3s avatar
En mer övertygande seger på scorecarden men inte nödvändigtvis en mer imponerade seger. Jag kände att Mayweather gjorde precis tillräckligt för att vinna tillräckligt många ronder bekvämt. Mitt scorecard var 118-109. Hade svårt att ge många Maidana några fler, möjligtvis en till.

Det här var ganska förväntat men Maidanas passivitet var oväntad. Höll med Garcia och hans team att han inte borde rivstarta som tidigare men det var egentligen bara den fjärde ronden där han verkligen gjorde det obekvämt för Mayweather. Annars vet jag inte riktigt vad planen var, kändes som att de försökte någon typ av Marquezvariant att lura in Mayweather i en fälla och knocka honom, men det funkar ju inte.

Mayweather har tappat, visst fotarbetet var fint men han är inte lika skarp längre. Väldigt väldigt få kombinationer, hans kroppsarbete i den här fighten var inte tillräcklig och när han försökte landa riktiga power punches så missade han ofta förutom de där lead rights som är väldigt vackra.

Jag tror det här till stor del beror på stilar, Maidana är jäkligt obekväm och svår att läsa. Mayweather gör mycket bättre ifrån sig mot skolade boxare som Alvarez. Därför ledde det till en stor säkerhetsmarginal och lite risktagande från hans sida (mindre än tidigare).

Maidana landade ett väldigt fint slag som skadade Mayweather lite, i slutet av tredje rond timeade han Mayweather perfekt med en höger och hade hela kroppen bakom slaget rakt på hakan. Var imponerad att Mayweather stod upp efter det där, bra haka.

Vill också ge Mayweather beröm att han besegrat en svår fighter på två olika sätt. . Den ena på Maidanas "termer" och den andra på hans egna. I den ena fighten stod han still ofta och i den andra rörde han på sig. Det är imponerande att han kan fightas på olika sätt och ändå vara framgångsrik. Maidana är ingen lätt motståndare, det kan Ortiz, Khan, Broner berätta om. Men det är skönt att vi nu kan se framemot en ny motståndare i maj.

Men det är en lång tid till maj. Mayweather är 38 i februari och nu är det ett ganska långt uppehåll till maj, där han troligtvis kan komma att möta någon som Khan eller Thurman. Tror Mayweather ser framemot sin pension men det är en långväg kvar. Father time is undefeated brukar man ju säga (appliceras ej på Bernard Hopkins).
Senast redigerad av Godzilla3 2014-09-14 kl. 17:42.
Citera
2014-09-14, 20:20
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
En mer övertygande seger på scorecarden men inte nödvändigtvis en mer imponerade seger. Jag kände att Mayweather gjorde precis tillräckligt för att vinna tillräckligt många ronder bekvämt. Mitt scorecard var 118-109. Hade svårt att ge många Maidana några fler, möjligtvis en till.

Det här var ganska förväntat men Maidanas passivitet var oväntad. Höll med Garcia och hans team att han inte borde rivstarta som tidigare men det var egentligen bara den fjärde ronden där han verkligen gjorde det obekvämt för Mayweather. Annars vet jag inte riktigt vad planen var, kändes som att de försökte någon typ av Marquezvariant att lura in Mayweather i en fälla och knocka honom, men det funkar ju inte.

Mayweather har tappat, visst fotarbetet var fint men han är inte lika skarp längre. Väldigt väldigt få kombinationer, hans kroppsarbete i den här fighten var inte tillräcklig och när han försökte landa riktiga power punches så missade han ofta förutom de där lead rights som är väldigt vackra.

Jag tror det här till stor del beror på stilar, Maidana är jäkligt obekväm och svår att läsa. Mayweather gör mycket bättre ifrån sig mot skolade boxare som Alvarez. Därför ledde det till en stor säkerhetsmarginal och lite risktagande från hans sida (mindre än tidigare).

Maidana landade ett väldigt fint slag som skadade Mayweather lite, i slutet av tredje rond timeade han Mayweather perfekt med en höger och hade hela kroppen bakom slaget rakt på hakan. Var imponerad att Mayweather stod upp efter det där, bra haka.

Vill också ge Mayweather beröm att han besegrat en svår fighter på två olika sätt. . Den ena på Maidanas "termer" och den andra på hans egna. I den ena fighten stod han still ofta och i den andra rörde han på sig. Det är imponerande att han kan fightas på olika sätt och ändå vara framgångsrik. Maidana är ingen lätt motståndare, det kan Ortiz, Khan, Broner berätta om. Men det är skönt att vi nu kan se framemot en ny motståndare i maj.

Men det är en lång tid till maj. Mayweather är 38 i februari och nu är det ett ganska långt uppehåll till maj, där han troligtvis kan komma att möta någon som Khan eller Thurman. Tror Mayweather ser framemot sin pension men det är en långväg kvar. Father time is undefeated brukar man ju säga (appliceras ej på Bernard Hopkins).

Hur konstigt det än kan låta så tycker jag det var första gången Floyd såg riktigt gammal ut. Tror inte det enbart har med Maidanas "ruffiga" stil att göra, utan åldern börjar ta ut sin rätt helt enkelt. För en sån som Maravilla gick det fort utför på slutet och nästa fight för Floyd är inte för än i maj. Hade jag varit honom hade jag valt mina motståndare i de två, eventuellt tre, matcher som återstår med väldigt stor omsorg.

Khan har definitivt inte förtjänat chansen. Men det skulle bli en mycket intressant fight och Khans speed skulle skapa enorma problem för Floyd, iaf i de första ronderna. Thurman är absolut värdig en fight mot Floyd och kan inte längre hållas tillbaka med argumentet att han är för oerfaren, upp med honom i ringen nu! En annan som jag tror skulle ge Floyd problem är Bradley, och det är nog också den här fighten jag är allra mest nyfiken på. Manny då? Gärna det. Men låta oss invänta Pacquiao - Algieri först och vad som sker därefter. Vågar inte riktigt börja hoppas igen. Ärligt talat så känns den för egen del inte så het längre. Det skulle så klart bli en grym build-up inför fighten och en av tidernas största, men just nu finns det andra jag hellre ser Floyd möta. Spännande utveckling lär följa!
Senast redigerad av OilersFan 2014-09-14 kl. 20:37.
Citera
2014-09-15, 07:04
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Håller med dig där.
Tycker domarna rent allmänt förstör många matcher på olika sätt.
De måste gå igenom regelverket för att alla vet vad som gäller och att alla domare gör ungefär likadant - eller försöker göra likadant.
Citera
2014-09-15, 07:09
Medlem
intervalls avatar
Kul Oscar Ahlin nästa helg i London.
Citera
2014-09-15, 07:12
Medlem
intervalls avatar
Usch, tungt se Magomed
Han bad om hjälp efter matchen, spydde utanför och ombeds ta en taxi till sjukan.
Kanske hade han varit bätte om han hade fått ambulans och vård snabbare
https://www.youtube.com/watch?v=Qh13vaZHpnk
Citera
2014-09-15, 16:14
Medlem
paleheads avatar
Citat:

Ja, ronderna var mycket jämnare än i första matchen så om de boxats i Buenos Aires så hade kanske domarnas scorecards varit 116-111 och 115-112 för Maidana istället, för ronderna var så jämna att de definitivt gynnade en hemmaboxare.

I första matchen så vann Floyd 5 ronder ganska klart och Maidana 4 ronder ganska klart, medan bara 3 var mycket jämna.

I den andra matchen så var bådas defensiva färdigheter bra medan deras offensiva var usla, vilket gjorde nästan alla ronder mycket jämna.

Citat:

Ja, Maidanas brist på aktivitet överraskade, men vad som överraskade ännu mer var hans utomordentliga försvartekniker som nästan helt neutraliserade Floyds motoffensiv. Det är otroligt att Maidana lyckades förbättra sin defensiva kapacitet så mycket på bara några månader. Det var dessa defensiva tekniker som fick många att tycka att Floyd såg gammal ut.

Citat:

Ja, de är vackra, men i den andra matchen var de ack så få. Maidana verkade trött redan i femte ronden, och i sjätte ronden så visade Floyd också tecken på rejäl trötthet. Floyds brist på vassa motoffensivattacker berodde till stor del på Maidanas utmärkta defensiv.

Citat:

Ja, efter att Maidana nästan knockat Floyd i slutet på tredje ronden så var han ack så försiktig.

Citat:

Ja, där ser man vad detaljer kan göra skillnad. Hade Floyd tillåtit Maidana att använda sina vanliga MX-handskar så hade det förmodligen svartnat för Floyd i slutet på rond tre. Det var en grymt hård träff, men kanske någon centimeter för högt upp i ansiktet. Mayweather har en mycket bra haka.

Citat:
Vill också ge Mayweather beröm att han besegrat en svår fighter på två olika sätt. . Den ena på Maidanas "termer" och den andra på hans egna. I den ena fighten stod han still ofta och i den andra rörde han på sig. Det är imponerande att han kan fightas på olika sätt och ändå vara framgångsrik. Maidana är ingen lätt motståndare, det kan Ortiz, Khan, Broner berätta om...

Maidana är verkligen ingen lätt motståndare, och under Roberto Garcia har hans defensiva tekniker utvecklats enormt. Floyds framgång bygger mycket på hans mentala överlägsenhet, men Floyd är inte mentalt överlägsen Maidana, och det är han inte van vid. Floyd Sr ville inte att Floyd skulle ta returmatchen mot Maidana, men jag tror att kontraktet med Showtime möjliggör det för Espinoza att åtminstone ha inflytande i varannan match.

Espinoza valde förmodligen Canelo och returmatchen med Maidana, medan Floyd nog valde Guerrero och första matchen med Maidana. Maidana är långsam och Devon Alexander utklassade honom, så han såg inte så svår ut på pappret. Men tittar du på Floyds ansikte efter andra fighten så ser du att hans näsben blev brutet tidigt i matchen och näsan är helt deformerad och rött svullen, hans överläpp har svullnat till dubbel storlek, och huden runt ögonen har svullnat rejält. Allt detta medan Maidanas ansikte ser ut exakt likadant som innan matchen. Och denna skillnad trots att Maidana nästan helt inriktade sig på att träffa Floyds kropp. Så Maidana är definitivt ingen bekväm motståndare.

Jag vet att du beundrar Floyds skicklighet och kanske undrar om det har funnits andra boxare som honom. Här är en länk till en fight från 1946. Boxaren med den ljusare hyn är Charley Burley, som är en av de boxare som Floyd tagit efter mest. Burley var ungefär lika stor som Floyd, men var så överlägsen att han mestadels boxades i mellanvikt för att finna tillräckligt bra motstånd. Ray Robinson undvek exempelvis Burley eftersom han ansåg att Burley var för bra, och i stort sett alla mästare under denna tiden undvek Burley för att slippa bli förödmjukade.

http://www.youtube.com/watch?v=zYFu7s37md4

.
Senast redigerad av palehead 2014-09-15 kl. 16:17.
Citera
2014-09-15, 16:52
Medlem
Vad tror ni om "bettet" som Maidana gav Floyd. Hur fan kan man känna att nån biter en då man både har handske och tandskydd emellan känner jag. Å andra sidan känns det väldigt skumt att han skulle fejka detta, man har ju hört att han har väldigt känsliga händer och han sa ju att han inte hade nån känsel i handen i intervjun efter matchen. Att han förlorade känseln låter som ren bullshit men vad tror ni?
Citera
2014-09-16, 19:10
Medlem
bravehs avatar
Jag har en helt annan syn på dom två mayweather-maidana fighterna. Enligt mig så hade maidana endast 2 sk. significant strikes (mma-term) i den senaste fighten. Mayweather var helt överlägsen vilket han även var i den första fighten dock blev han överrumplad några gånger i första fighten.

När jag såg mayweather - canelo så tänkte jag hela tiden att "canelo har potentialen men är inte redo än".

Med andra ord så tror jag att canelo kommer bli en långt mycket bättre boxare än maidana. Khan är chanslös mot mayweather. Han har ingen fightingspirit(se pettersonfighten) och slår inte tillräckligt hårt för att kunna hota mayweather
Citera
2014-09-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Med andra ord så tror jag att canelo kommer bli en långt mycket bättre boxare än maidana. Khan är chanslös mot mayweather. Han har ingen fightingspirit(se pettersonfighten) och slår inte tillräckligt hårt för att kunna hota mayweather

Håller med, förstår inte all hype kring Khan. Han har en underhållande stil med mycket offensiv och han har snabbheten på sin sida. Tror dock att Floyd skulle kunna få sin första knock out på länge mot Khan då hans haka är såpass svag. Vore dock intressant att se matchningen i stilar då det känns som att Floyds alla motståndare har varit skräddarsydda för hans stil i de senaste matcherna.
Citera
2014-09-17, 14:11
Medlem
nickoruts avatar
Jag är officiellt av Floyd-tåget. Nu pallar jag inte bli uttråkad längre.

Att mayweather-Maidana 2 tillåts hända som en av Floyds 3 sista fighter är ett skämt. Ryktas om att #mayhem sålde runt 700 000. Bra att det inte blev mer!

Skräp-år. Hopkins-Kovalev årets höjdpunkt? Gimme a break.
Citera
2014-09-20, 16:36
Medlem
tatans avatar
Vi inleder med highlights från lätt tungvikt: Oscar Ahlin (9-0, 8 KO)-Olegs Fedotovs (18-15, 12 KO) står det på tv10 hemsidan vill se hela matchen inte bara highlights tips någon?
Citera
2014-09-21, 21:06
Medlem
tatans avatar
http://www.youtube.com/watch?v=JTSOtYWhtbo Orlando Salido vs Terdsak Kokietgym rekommenderas.
Ingen som hittat Oscar matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in