2014-09-13, 19:36
Medlem
Roligt att åtminstone kunna påverka guldstriden i form av att vi ska ta oss an topp-2 de två kommande omgångarna. Man får glädjas över det lilla i vardagen som HIFare dessa dagar.

Ärligt talat känns det spontant som att vi har större chans mot Malmö borta än AIK hemma. AIK har blivit ett jävla spöke för oss och slår oss alltid på nån vänster. 5 raka 2-1 förluster mot er som någon nämnde. Mot Malmö borta kommer hela laget vara sjukt taggat kan jag lova, vi vill inget hellre än att (om än tillfälligt) grusa era guldplaner. Och med Accam på plan kan som alla vet vad som helst hända

Spännande tid som väntar!
Citera
2014-09-14, 11:10
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Äntligen dags för riktig fotboll igen!
I dagens match blir det kryss. 2-2 i ett grått Göteborg där läktarna kommer eka tomma på betongklumpen Ullevi.

Ja jag hade ju nästan rätt.

Dagens match mellan ellos och IFK blir mycket viktig för de båda lagen. Poängförlust för IFK så kan vi räkna bort dom från europaplats, vinst och det blir spännande 7 resterande omgångar.

Dock tror jag det blir 1-1 i dagens match, tyvärr.
Citera
2014-09-14, 16:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Ja jag hade ju nästan rätt.

Dagens match mellan ellos och IFK blir mycket viktig för de båda lagen. Poängförlust för IFK så kan vi räkna bort dom från europaplats, vinst och det blir spännande 7 resterande omgångar.

Dock tror jag det blir 1-1 i dagens match, tyvärr.
Vore önskvärt

Eller iofs är de viktigt att Ellos tappar mark och känner sig uppgivna när AIK kommer på besök så om något föredrar jag att Blåvitt vinner.

Om man nu leker med tanken, rent hypotetiskt, i en annan dimension, fantiserar om att AIK vinner imorgon ser läget riktigt bra ut, då har vi allt i egna händer och drömmen vore om det var 2 poäng (eller mindre) inför mötet på NA!
Citera
2014-09-14, 17:34
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja det här gjorde ju inte ont. 2-1 borta mot HBK och inte det minsta rättvist, det köper jag. Så här dags in i serien så tar jag hellre poängen än det bra spelet..

Lucas Grill är verkligen inte en bra fotbollsspelare, dålig bollkänsla och ingen bra blick för spelet, man blir glad varje gång han inte går bort sig.. Tror det är där som det dåliga spelet börjar, det finns noll förtroende för mittbackarna och då vågar ingen spela ut ordentligt. Tur att Mjällby har allsvenskans bästa målvakt.
Och Chippen är åt helvete för bra för allsvenskan.
Citera
2014-09-14, 21:01
Medlem
Rättvist med 0-0 idag tycker jag, inget av lagen gör några vidare insatser.

Kändes som att Blåvitt skulle haft en straff på övertid, såg inte ut som att han(missade vem) var i närheten av bollen, men Malangu föll lite för lätt kanske?
Citera
2014-09-14, 21:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Rättvist med 0-0 idag tycker jag, inget av lagen gör några vidare insatser.

Kändes som att Blåvitt skulle haft en straff på övertid, såg inte ut som att han(missade vem) var i närheten av bollen, men Malangu föll lite för lätt kanske?

Holmén träffade bollen men samtidigt så drog han Mahlangu i armen. Domaren såg nog bara träffen på bollen eftersom han stod bakom spelarna.

Hade det blivit straff så hade jag inte protesterat, jag trodde det var straff innan jag såg repriserna.
Citera
2014-09-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Holmén träffade bollen men samtidigt så drog han Mahlangu i armen. Domaren såg nog bara träffen på bollen eftersom han stod bakom spelarna.

Hade det blivit straff så hade jag inte protesterat, jag trodde det var straff innan jag såg repriserna.

På så vis. Jag var helt säker på att en blåsning skulle komma, får tacka domaren för det.
Citera
2014-09-15, 11:32
Medlem
Helsingborg mot AIK bla på dagens schema..
Vad tror ni? Kan HIF bjuda upp till dans eller ska det fortsätta skrangla för klubben?
Citera
2014-09-15, 13:40
Medlem
Kunde man fullständigt spela ut Elfsborg (även före utvisningen) så ska man väl förhoppningsvis kunna slå AIK.
Citera
2014-09-15, 15:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Kunde man fullständigt spela ut Elfsborg (även före utvisningen) så ska man väl förhoppningsvis kunna slå AIK.
Höjer ett varningens finger för, Markus Strömbergsson Gävle, som dömer dagens match.

Fast även han borde väl lyckas någon gång att prestera en hyfsad insats.
Citera
2014-09-15, 15:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Höjer ett varningens finger för, Markus Strömbergsson Gävle, som dömer dagens match.

Sauli Väisänen vs. David Accam kan bli en kul duell. Spelar finnen, AIK:are?
Citera
2014-09-15, 15:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Hur mycket har egentligen Glenn Nyberg dömt innan han förstörde DIF - Åtvid? En jävla Glenn som dömer och gör allt för att inte göteborg ska få något motstånd uppåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in