2014-09-09, 16:29
Medlem
mishimas avatar
De sitter lite i skiten förbundet.
http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/forbundets-plan---flytta-cl-for-att-undvika-matchkaos/

Speldatumen för höstomgångarna spikades i början på juni. Då borde man haft speldatumen för Europaspelet. Är det så att de utgår från att svenska klubbar går ändå inte till Champions League så de behöver inte tänka på krocken eller såg de inte den möjliga problematiken? Det spelas heller inga Europa League-matcher på torsdagen innan.

Finns det inga regel om att sista omgången måste spelas samlat utan är bara en policy är det egentligen rätt enkelt. Flytta MFF-matchen till lördagen så får förbundet stå där och skämmas.
Citera
2014-09-13, 09:58
Medlem
junkbords avatar
Äntligen dags för riktig fotboll igen!
I dagens match blir det kryss. 2-2 i ett grått Göteborg där läktarna kommer eka tomma på betongklumpen Ullevi.
Citera
2014-09-13, 10:14
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Äntligen dags för riktig fotboll igen!
I dagens match blir det kryss. 2-2 i ett grått Göteborg där läktarna kommer eka tomma på betongklumpen Ullevi.
Dock blir det kryss imorgon med, tro inte annat!
Men Borås Arena kommer inte eka tom, och i vanlig ordning kommer vi sjunga ut de jävlarna på deras egen hemmaplan.
Citera
2014-09-13, 10:36
Medlem
traskes avatar
Vad tror ni MFF:are om dagens match? Kommer ni vila många spelare inför tisdagen och hur svårt kommer det vara att tända till? Tankarna borde rimligen redan ligga på Juventus oavsett om man vill eller inte?
Citera
2014-09-13, 10:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Vad tror ni MFF:are om dagens match? Kommer ni vila många spelare inför tisdagen och hur svårt kommer det vara att tända till? Tankarna borde rimligen redan ligga på Juventus oavsett om man vill eller inte?

Kommer inte att vila något, men det är ändå väldigt osäkert hur vi ställer upp. Erik Johansson är borta så Johan Hammar eller Markus Halsti går in från start.

Jag har liiiite förhoppningar nu när Häcken inte har någon Waris Majeed eller Mustafa El Kabir. Två spelare som vi har haft svårt att försvara oss mot. Nu finns bara problemet med tre centrala mittfältare kvar.

Skador i Häcken?
Citera
2014-09-13, 10:53
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kommer inte att vila något, men det är ändå väldigt osäkert hur vi ställer upp. Erik Johansson är borta så Johan Hammar eller Markus Halsti går in från start.

Jag har liiiite förhoppningar nu när Häcken inte har någon Waris Majeed eller Mustafa El Kabir. Två spelare som vi har haft svårt att försvara oss mot. Nu finns bara problemet med tre centrala mittfältare kvar.

Skador i Häcken?

Skit också! Jag hade hoppats på att ni typ skulle skicka u-21 med tanke på det stora försprånget och andra viktiga matcher. Skadeläget ser bra ut, det är väl bara nya okrah som saknas egentligen och Ericsson som varit lite sliten har mått gott av uppehållet. Sedan har jag hört att Strandberg ska ha sett riktigt het ut på träningarna (har inte sett någon själv) så han är nog på väg in i form igen.
Citera
2014-09-13, 12:10
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Skit också! Jag hade hoppats på att ni typ skulle skicka u-21 med tanke på det stora försprånget och andra viktiga matcher. Skadeläget ser bra ut, det är väl bara nya okrah som saknas egentligen och Ericsson som varit lite sliten har mått gott av uppehållet. Sedan har jag hört att Strandberg ska ha sett riktigt het ut på träningarna (har inte sett någon själv) så han är nog på väg in i form igen.

Björck och Pekalski har ju varit borta sen Jesus gick i kortbyxor.
Citera
2014-09-13, 14:58
Medlem
3-3 är kanske rättvist i den underhållande med svaga matchen
Citera
2014-09-13, 15:23
Bannlyst
Som jag har förstått det har MFF en ganska svag generation just nu i sin ungdomsakademi? Ingen som står ut från 96, 97 och 98-kullen. Då är det väl bara att investera i nyförvärv. Ni ville ha Linus Wahlquist? Ja men spotta upp pengarna då.
Citera
2014-09-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Som jag har förstått det har MFF en ganska svag generation just nu i sin ungdomsakademi? Ingen som står ut från 96, 97 och 98-kullen. Då är det väl bara att investera i nyförvärv. Ni ville ha Linus Wahlquist? Ja men spotta upp pengarna då.

http://mff.se/Aktuellt/Nyheter/2014-09-11_U-Landslag
Citera
2014-09-13, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Som jag har förstått det har MFF en ganska svag generation just nu i sin ungdomsakademi? Ingen som står ut från 96, 97 och 98-kullen. Då är det väl bara att investera i nyförvärv. Ni ville ha Linus Wahlquist? Ja men spotta upp pengarna då. :evilgrin39:
Ja, han där Erdal Rakip är inget att ha. Sixten Mohlin är också ganska värdelös...

Inte. Fast 97:orna vettefan. P-landslagen får många MFFare spela i men de är ju 98/99:or vid det här laget?

Underbart med poäng mot spöklaget Häcken! Nu kommer AIK förlora i vanlig ordning, som alltid när de har chans att knappa in.
Citera
2014-09-13, 15:32
Medlem
mishimas avatar
Stör mig på att vi inte fick in 4-3. Det är gott om tid och vi har ett flyt. Vi borde gått på och kört vidare. Tror vi hade kunnat vinna den här matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in