Det tror jag också, senaste mätningen jag hörde lyssnade på sa att SD tappat till 9,6%.
Att SD skulle få över 12% är en drömsiffra för indoktrinerade SD-män.
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Tror på 8%.
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
SD får inte en procentenhet ovanför 10%.
Resultatet kommer bli 8.7%, exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Botten Ada kommer komma nära! Gissar på 9,7%
Vill ni ta en oral överläggning både före & efter att vi överlägger om "Linje två" ?
Eller som det heter på utrikiska: Assume the Position.
Grattis Jimmie. Bortsett från V +0,1% och S +0,5% och Fi som inte ens kom in så har alla partier tappat. Alla andra partier har tappat och SD har rejält ökat. Alla pratar om SD och hur man ska lyckas hålla de utanför från makten.
Helt otroligt att 87% påverkas så av de ynka ... 13%, eller?
Nu till det som den här tråden handlar om. SD i opinionsundersökningarna. Alla som menar att SD varit kraftigt nedviktade har ju rätt. Pajasen i TV4 menar att OI har svårt att fånga folket som misstror etablissimanget och att det är det handlar om det. Inte en chans - OI har en agenda.
Fan vad gött att MP backar!
Fan vad gött att M tappar var tredje väljare. Bildts puckade förklaring att M fick många från S 2010 vilka nu har gått vidare till SD. Bra där Bildt, fortsätt pissa på gamla trogna M väljare!! Idiot!!!!
Fan vad gött att alla lipar bakom den påklistrade fasaden.
Jag ångrar att jag sa något negativt i soffan om Markus Oscarsson efter Jimmies utfrågning för ett par veckor sedan. Jag hade fel. Han är den enda som verkar ta sitt arbete på allvar och objektivt rapportera vad han ser. Heder åt honom.
Först trodde jag på 20%, sedan på 15% - och så blev det 13% för SD.
Från början trodde jag på 35% för Alliansen, vilket det fanns fog för mot bakgrund av OU för omkring 6 månader sedan. Men som bekant har Alliansen hämtat in mycket i slutet av valrörelsen, vilket resulterat i att Alliansen i skrivande stund ser ut att få ca 41% av riksdagens mandat.