2014-09-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skops resultat är i symbios med Ekots snuskerier,dvs man vill få folk att tro att stödet för SD nu sjunker kraftigt i och med Jimmygate och på så vis få ännu fler att inte rösta SD.

Sverige är ett riktigt obehagligt och äckligt land, vi lever mer eller mindre i en åsiktsdiktatur där åsiktsbrott är den värsta formen av brott.
Nu har diktaturens väktare även tillgång till en egen Stasi som jagar de som vågar opponera sig.
Nu lugnar vi oss lite. Skop säger själva i kommentaren att SD:s nedgång ligger inom felmarginalen. Vare sig Skop eller Novus sitter och ändrar siffror manuellt för att driva någon agenda. Om instituten sysslade med sånt på beställning, varför tror du Aftonbladet och Expressen ligger så högt på SD i UM och Dskop-mätningar (11,1 och 10,2)? Om Mattsson och Helin hade kontroll över mätningarna skulle de ha bett dem fejka en stadig nedgång under de här två skandalveckorna som varit. Sorry grabbar, bara 5% på SD nu, ge upp.

Det är så nära inpå valet att instituten bara skulle skjuta sig i foten om de fejkade en nedgång. Särskilt Novus som alltid kritiserar alla andras metoder och slår sig för bröstet som de mest seriösa. De vill ha jobb även efter valet.
2014-09-13, 18:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Historisk har SD alltid fått mycket högre i riksdagsval än i EU-valet där dom har svårt att mobilisera väljarna.

Dessutom, är du fullt allvarlig då du jämför två rena tokpartier utan fungerande budget med SD? SD är ett statsbärande och seriöst parti med full koll på statsfinanserna.

Ganska dumt att dra paralleller med fyll-schyman och det pårökta näverlurs-gänget, att ytterst få vill se dessa stollar i riksdagen är fullt naturligt.

SD är i grunden ett invandringskritiskt parti och var länge ett enfrågeparti. MP kom också till som ett enfrågeparti men eftersom de varit i riksdagen längre än SD har de hunnit bredda sin politik lite mer än vad SD har hunnit.
Fi är så nya att de fortfarande är ett renodlat intresseparti.

Alla tre är alltå partier med en, och endast en, tydlig profilfråga. Jag tror att många resonerar (antagligen korretk) på ett vis som gör dem mer benägna att rösta på frågor snarare än parti när det kommer till eu-val. I nationella val har man däremot lite annat att tänka på och låter därför bli dessa partier till förmån för något "tryggare".

Och SD statsbärande? De klarar ju för fan inte av att fylla stolar i kommunpolitiken.
2014-09-13, 18:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatiker.
Sverigedemokraternas sista torgmöte i Stockholm livesänder: http://www2.sverigedemokraterna.se/final/

Mycket folk på plats!
Man kan ju hoppas att vänstern gör bort sig också!
http://www.aftonbladet.se/incoming/article19528547.ab
2014-09-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du har rätt. Jag glömde lågutbildade yrkesgrupper som är satta under press från konkurrens av invandrare. Ett tips! Sätt åtminstone era egna ungar i högre utbildning så behöver de inte utsättas för samma utförsbacke på arbetsmarknaden som er själva ... det är naturliga urvalet som biter er i arslet!

Naturliga urvalet!! Komik på hög nivå...
Medlem
Hade röstningsförfarandet inte innehållit ett moment där du inför vakande ögon ska gå fram och plocka åt dig en SD-sedel så hade Sverigedemokraterna legat en sisådär fem procentenheter över utfallet. Stigmatiseringen fungerar för hatmedia. Det, i kombination med valfusk som bevisats existerar.
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Kunde inte låta bli att titta in på Expressen trots att jag lovat mig själv att bojkotta skiten, uppenbarligen kör dom enda in i kaklet och hela förstasidan är åter igen fylld med nya "avslöjanden"

Vidriga jävlar!

Börjar dock bli mer och mer säker på att SD vinner mer än förlorar på det här drevet, ingen lär kunna missa att det är en utstuderad hatkampanj med ett enda syfte och bägaren lär definitivt runnit över för tusentals då public service rotar i Åkessons kontoutdrag.

Tom. Miljöpartiets fd. språkrör Maria Wetterstrand skrev på twitter att hon står helt o hållet på Åkessons sida i det här fallet och har sett massvis från PK-lägret som skrivit liknande, när det tom väcker sympati hos Södermalmsfolket så kan man bara ana hur mycket sympatiröster som ska trilla in från vanligt folk imorn.

13,1% blir det.
Du får gänral änka till det där tweetet Jag har herhört svårt för att hitta nåt jag letar efter på twitter :/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
SD kommer få mellan 7.8 % och 8.4 % av rösterna

Det tror jag också, senaste mätningen jag hörde lyssnade på sa att SD tappat till 9,6%.
Att SD skulle få över 12% är en drömsiffra för indoktrinerade SD-män.
Medlem
Myggstifts avatar
förra valet 2010 trodde jag på ett bättre resultat än vad de fick, men då röstade ju jag också på dem. I år tror jag att de får ett lägre reultat, men eftersom jag redan röstat på V, så får de säkert mer än vad jag tror, för jag brukar alltid ha fel..
2014-09-13, 18:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Massmedia har i detta val fort en oforsonlig kamp emot SD pa alla plan.

Korkat! Gang pa gang bevisat som kontraproduktivt

Jag ar villig att satsa en miljon kronor pa att SD far mer an 10%!

Nagon som vill satsa emot? Paypal kan anlitas, eller bitcoin.

Som sagt, alla som verkligen tror på att SD får under 10% kan även spela för ett odds på 6,00. Det borde vara väldigt lättjänta pengar, även om man annars inte brukar spela.

Citat:
Fi far max 3,5% for det ar ungefar sa mycket sinnesforvirrade kvinnor som kan tankas rosta pa "Stollepartiet" nummer ett.

Du verkar ha haft tur med vilka kretsar av kvinnor du rör dig bland. Jag skulle lätt påstå att bland alla etniskt svenska kvinnor jag känner (många bor i Stockholm), så är antalet sinnesförvirrade kvinnor (d.v.s. av staten hjärntvättade kvinnor som tror på saker tvärsemot all befintlig kunskap, förnuft eller logik) minst 35% om inte det dubbla. Däremot kommer de alla inte rösta på F!, utan det blir likaväl något Sjuklöverparti, i första hand V, S och MP.
2014-09-13, 18:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxmaskihallonen
Ett eventuellt omval hade givit SD ännu fler röster.
Tror jag också, och med tanke på vad media tycker om SD så borde de ju se med skräck på omval...
2014-09-13, 18:13
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Har ingen aning om hur det kommer gå, och har inte följt media särskilt noga de sista två veckorna då jag vet hur snuskmedia jobbar.

Men jag hoppas det går bra för SD, det behövs en väckarklocka för de sk etablerade partierna så att de inser att inte alla tycker det är kul med gruppvåldtäkter och hedersmord, bara för att de anser det spännande.
2014-09-13, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Det tror jag också, senaste mätningen jag hörde lyssnade på sa att SD tappat till 9,6%.
Att SD skulle få över 12% är en drömsiffra för indoktrinerade SD-män.

Okej, jag ar villig att satsa pa att SD far over 12%.

Skall vi registrera vadet AzorAhai?

Valj valrfitt belopp mellan 100 000 SEK och en miljon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in