2014-09-08, 13:39
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Tyckte jag hörde hans tränare snacka om overhands, att han inte skulle köra dem i mitten då han missar dem?

Yes det var där ifrån jag fick det! Och overhands är ett slag som om man missar så är man rätt så öppen för kontringar jämfört med tex en rak cross.

Plus att Floyd slåss mycket från sin bakre fot och då är det alltid svårt att träffa huvudet men kroppen blir lättare att träffa.

Så Maidana kommer nog borra ner huvudet lågt, pumpa jabbar för att komma in, raka slag mot huvud och kropp, blanda in nån främre krok, pressa in Floyd mot ringrepen och där blanda in mer krokar på kropp och huvud och overhands.
Citera
2014-09-13, 16:57
Medlem
Godzilla3s avatar
Fight night nu inatt, är ändå lagom taggad. Inte den matchup jag ville ha men det är fortfarande en bra fight i mitt tycke. Underkortet är bristfälligt, bra namn men dåliga matchups generellt sett. Så har det sett ut nästan hela året förutom några få undantag.

Kul iaf att Santa Cruz får en co main på en stor PPV, det betyder nog att en fight mot Frampton eller Quigg kan ske nästa år. Angulo går upp en viktklass, han brukar bjuda på fina fighter men har känslan att han inte riktigt har det längre. Hans insats mot Canelo var en besvikelse. John Molina Jr. mot Humberto Soto är en helt OK fight, underhållande fighters. Molina Jr imponerade mot Matthysse. Miguel Vasquez mot Mickey Bey är en finfin fight, Vasquez är en grym boxare. Tror han tar det.

Men det är ingen fight på underkortet som känns sådär riktigt spännande.

Mayweather tar det, jag önskar att han gör det övertygande. Sen kan man avsluta det här kapitlet och se framemot eventuella motståndare som Amir Khan nästa år (då är Mayweather 38 år gammal!) Maidana är stabil, men inte elit. Garcia har snackat väldigt mycket om hur han är i bättre form än någonsin och ska klara 12 ronder i frenetiskt tempo, tror inte att det kommer ske. Han såg inte speciellt bra ut på invägningen, då menar jag inte enbart det fysiska men också hans ansiktsuttryck kändes som att han inte riktigt ville vara där. Kanske han vill casha ut? Bra payday får han hur som helst.
Citera
2014-09-13, 17:07
Medlem
Var det nån som såg Broner v Taylor i veckan. Mycket underhållande fight och gjorde mig till ett fan av Broner (endast för hans prestationer i ringen, gillar inte hans personlighet). Hans offensiv är jävligt fin att se på men hans defensiv är inte alls lika bra då han träffas av allt för många slag. I en match mot Matthysse (det enda som var illa med kortet var att Broner och Matthysse båda mötte okända boxare utan någon större chans) tror jag dock han får rejält med spö om han inte jobbar mer på defensiven.
Citera
2014-09-13, 17:55
Medlem
Illmatics avatar
Ungefär när ska jag vakna idag om jag bara vill se Mayweather-Maidana?

Mayweather gon get this work!
Citera
2014-09-13, 19:41
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Mayweather tar det, jag önskar att han gör det övertygande. Sen kan man avsluta det här kapitlet och se framemot eventuella motståndare som Amir Khan nästa år (då är Mayweather 38 år gammal!) Maidana är stabil, men inte elit. Garcia har snackat väldigt mycket om hur han är i bättre form än någonsin och ska klara 12 ronder i frenetiskt tempo, tror inte att det kommer ske. Han såg inte speciellt bra ut på invägningen, då menar jag inte enbart det fysiska men också hans ansiktsuttryck kändes som att han inte riktigt ville vara där. Kanske han vill casha ut? Bra payday får han hur som helst.

Jag håller med om att Maidanas kropp inte såg speciellt vass ut på invägningen, för det verkar som om han har tappat en del muskulatur. Roberto Garcia verkar vilja ha en lättare och rörligare Maidana denna gången, vilket kan vara en fördel så länge Maidana inte tapper i slagkraft. Roberto sa att han hoppas på att Maidana kan vara mer träffsäker med sina slag denna gången, men samtidigt har Floyd Sr sagt att Floyd kommer försöka vara mycket mer rörlig denna gången. Maidanas slag är relativt långsamma så Floyd borde kunna undvika de flesta slag denna gången.

Jag tror att Floyd kommer satsa all sin kraft på hårda krokar mot Maidanas kropp denna gången. Förra gången var Maidana helt öppen mot kroppen flera gånger men Floyd lyckades inte utnyttja detta, trots att Maidana har visat sig mycket sårbar för kroppsslag i tidigare matcher.

Men Floyd fick ordentligt med stryk förra gången och Maidana borde helt klart ha ett psykologiskt övertag i matchens inledning, för Floyd snackar hela tiden om hur viktig hans hälsa är. Men lyckas Floyd få in ett par hårda kroppsslag i matchens inledning så kan han ta över och dominera matchen, tror jag.

Men om Floyd inte lyckas få in ett par hårda kroppsslag så kan hans kväll bli mycket lång, för Maidana kommer då att anfalla hänsynslöst som han gjorde i första delen av förra matchen.

De flesta fattar inte hur en så långsam boxare som Maidana kunde skaka Floyd i förra matchen, speciellt när Canelo helt misslyckades med att rubba Floyd. Men boxning på elitnivå är till 95% en mental sport, för den boxare som har bäst inställning vinner nästan alltid. Maidana är otroligt stark mentalt, så länge han slipper ta emot hårda kroppsslag. Och vinner Maidana de förta ronderna igen så kan Floyd börja tvivla, på sig själv, och på Floyd Sr:s taktik. Då kan matchen sluta hur som helst.

Om Maidana, med sina många svagheter, lyckas besegra Floyd så vore det en bragd. Men det skulle också visa att Floyd enbart lyckats hålla sig obesegrad i så många år p.g.a. att han använt Al Haymons taktik att ständigt undvika de för tillfället bästa boxarna.

.
Citera
2014-09-13, 21:50
Medlem
Är det bestämt vilken vaddering dom kommer ha i handskarna?
Citera
2014-09-13, 22:02
Medlem
jirlows avatar
snart dags för skoglund att gå match, har dock inte tv10 och hittar ingen stream.

gud så irriterande
Citera
2014-09-13, 23:57
Medlem
Adidass avatar
Vilken tid beräknas Mayweather - Maidana starta?
Citera
2014-09-14, 01:31
Medlem
nickoruts avatar
Floyd kommer vinns på brett UD.
Helt övertygad om det. Han kommer kliva ut från start och vara tråkigare än någonsin och slå ett slag, sen clinch, sen knuff och några snabbs steg bak och bort från repen sen upprepa.

Helt övertygad om att snacket om hans hälsa är förberedelser för kritiken som kommer komma efter en av de tråkigaste fighterna Floyd haft de senaste 3-4 åren.

Helt ok för mig då boxning handlar om att vinna. Är övertygad om att det ligger viss sanning i mayweathers snack om att han velat boxas mer publikvänligt men efter senast insåg han att han inte är tillräckligt bra för det.

Hoppas givetvis på en loopande höger från chino som chockar världen i rond 5 men har väldigt svårt att se det.

Efter fighten blir det Kahn på wemberley och sen avslutar Floyd med en shot pac i september 2015 och sen kommer han hjältemodigt ur pension september 2016 för rematch mot Pac där han går upp i 50-0 och sen pension.
Citera
2014-09-14, 08:11
Medlem
paleheads avatar
Citera
2014-09-14, 09:08
Medlem
Citera
2014-09-14, 17:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Floyd kommer vinns på brett UD.
Helt övertygad om det. Han kommer kliva ut från start och vara tråkigare än någonsin och slå ett slag, sen clinch, sen knuff och några snabbs steg bak och bort från repen sen upprepa.

Helt övertygad om att snacket om hans hälsa är förberedelser för kritiken som kommer komma efter en av de tråkigaste fighterna Floyd haft de senaste 3-4 åren.

Helt ok för mig då boxning handlar om att vinna. Är övertygad om att det ligger viss sanning i mayweathers snack om att han velat boxas mer publikvänligt men efter senast insåg han att han inte är tillräckligt bra för det.

Hoppas givetvis på en loopande höger från chino som chockar världen i rond 5 men har väldigt svårt att se det.

Efter fighten blir det Kahn på wemberley och sen avslutar Floyd med en shot pac i september 2015 och sen kommer han hjältemodigt ur pension september 2016 för rematch mot Pac där han går upp i 50-0 och sen pension.

Klockren analys! Var inte särskilt spännande eller den mest underhållande match och Floyd vann ganska enkelt utan att briljera. Maidana gjorde absolut ingenting för att försöka ändra matchbilden utan i trogen anda kör på i samma stil från start till slut trots att det inte funkande. Sen har han mage att påstå att han vann matchen. Skönt att bli av med Maidana så Floyd kan gå.

Khan vs Mayweather på Wembley skulle i och för sig bli en riktig jävla megafight nästa år men personligen är jag inte särskilt intresserad av ett möte mellan Mayweather och Khan. "Om" Manny slår Algieri så måste de sätta sig ner och försöka komma överens om en fight. Floyd vs Pacman är den enda fight som ALLA vill se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in