2014-08-21, 20:36
Medlem
neggerschwartzs avatar
Tror ni Pulev har nån chans? Alltså på riktigt, inte bara "punchers chanse".
Citera
2014-08-22, 01:33
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Tack för länken. Härlig underhållning en måndagkväll! Med Kenny Bayless som domare också ser jag, icke att förringa En en mina favoritdomare och en utmärkt förebild som har kämpat sig igenom ett cancerhelvete.
Bayless ska döma Mayweather-Maidana II, bra beslut!

Veckans "boxningen är bra löjlig ibland": Mayweather ska tydligen få försvara hans bälte i 154 pounds i rematchen mot Maidana.

* Maidana har aldrig fightats i 154-klassen.
* Fighten sker i 147-klassen.

Varför blandas 154-bältet in här? Förutom att möjligtvis göra så att Mayweather slipper utmana för den i maj och för att det ska bli mer attraktivt för publiken som köper PPV:n.

Det här så absurt men det är typiskt boxningspolitik.
Citera
2014-08-22, 17:50
Medlem
tatans avatar
Nu hoppas jag att Brook får en intressant match i december så man kan ta en weekend i Sheffield i december men troligt är väl Julio Diaz eller liknande.
Vänta till våren å kolla match på Wembley är inte intressant svårt att tänka mig att stämningen och sikt är i närheten av en inomhus arena.

Lyssnade på Leave in the ring radio idag, förvånade mig när en svensk ringde in och att jag inte är den enda lyssnaren ifrån detta land

Var är Tom jones saknar boxnings professorn.
Citera
2014-08-25, 16:33
Medlem
stoichkov8s avatar
Den ukrainska fittan skjuter fram sin match mot Pulev till slutet av Oktober.

Vill han hinna rensa kroppen från all doping ?
Är han inte i optimal form och behöver mer tid ?
Skräckslagen av Pulevs nuvarande form ?
Ny psykattack ?

Hursomhelst så stinker det fitta lång väg...
Citera
2014-08-26, 08:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Den ukrainska fittan skjuter fram sin match mot Pulev till slutet av Oktober.

Vill han hinna rensa kroppen från all doping ?
Är han inte i optimal form och behöver mer tid ?
Skräckslagen av Pulevs nuvarande form ?
Ny psykattack ?

Hursomhelst så stinker det fitta lång väg...
Vad fan kanonmaten kan han jabba ned med höger eller vänster hand Ukrainaren, Börjar bli less på skiten finns det ingen som kan ge han en ordentlig fight istället för all skräp dem finnes!
Citera
2014-08-26, 08:34
Medlem
neggerschwartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vad fan kanonmaten kan han jabba ned med höger eller vänster hand Ukrainaren, Börjar bli less på skiten finns det ingen som kan ge han en ordentlig fight istället för all skräp dem finnes!
Pulev har sett bra ut, och den matchen är helt okay.
Citera
2014-08-28, 21:28
Medlem
neggerschwartzs avatar
http://www.dailymail.co.uk/sport/article-2714433/Wladimir-Klitschko-humiliates-fellow-boxer-Shannon-Briggs-Miami-restaurant-American-fighter-steals-p late.html

Video längre ner, äkta eller fejk?
Citera
2014-08-29, 13:22
Medlem
Ibiza80s avatar
Nu ska Badou Jack göra comeback efter sin förlust. Han möter Jason Escalera 15 (12) - 2 på lördag i Las Vegas.

Huvudmatchen går mellan J'Leon Love och Rogelio Medina.

J´Leon Love vann WBA Internationla supermiddleweigth title genom att i maj besegra Marco Antonia Periban (Som Badou Jack boxades oavgjort med i september förra året). Badou Jack har för övrigt mött vunnit över Medinapå TKO.

Min högst amatörmässiga gissning är att Badou Jack får möta vinnaren i huvudmatchen - givetvis under förutsättning att han vinner sin match på lördag...
Citera
2014-08-29, 21:58
Medlem
neggerschwartzs avatar
Trist att Badou torska sist på ett så dåligt sätt. Tappade lite hoppet där.
Citera
2014-09-08, 08:32
Medlem
intervalls avatar
Floyd beter sig som en luffare i all access ep 2... dansar och äcklar sig när en sparringkille åker i golvet.. hoppas han får stryk på lördag
Citera
2014-09-08, 12:22
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Floyd beter sig som en luffare i all access ep 2... dansar och äcklar sig när en sparringkille åker i golvet.. hoppas han får stryk på lördag

Satt och tänkte detsamma, finns det en gud så måste fan i mig karljäveln åka på däng nu!!

Sen att hans "host"..prostituerade.."host" kvinnor satt och rökte på kändes väl också lite oseriöst.

Men till matchen: Hoppas på Maidana, gameplanen känns väl redan utstakad från hans sida, kör på samma men mer av det. Lite mindre overhands helst mitt i ringen men annars rätt så samma taktik som senast, vilket jag tycker känns bra, han är inte den bästa boxaren men kommer att tänka på uttrycket: box with a brawler, brawl with a boxer!
Floyds gameplan är det förstnämnda och Maidanas gameplan är det sistnämnda, vem får det till sin match? Floyd kan inte dansa runt som i unga dagar så han måste eventuellt boxa ut han från insidan, mycket uppercuts och raka slag mot Maidanas krokar och overhands, han är ingen novis där men då kommer han även få en hel del av Maidanas game över sig från insidan. kan Floyd blanda att hålla han på utsidan och plocka "lätta" poäng där och sen även göra bra ifrån sig på insidan så tar han det, blir Floyd överkörd på insidan och orkar inte hålla Maidana borta från sig så får man sina drömmar besannade

Så håller det osagt vem som vinner men hoppas verkligen på Maidana! En överkörning i några ronder med en knock till avslut hade suttit fint!
Citera
2014-09-08, 12:50
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Lite mindre overhands helst mitt i ringen men annars rätt så samma taktik som senast, vilket jag tycker känns bra, han är inte den bästa boxaren men kommer att tänka på uttrycket: box with a brawler, brawl with a boxer!
Tyckte jag hörde hans tränare snacka om overhands, att han inte skulle köra dem i mitten då han missar dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in