Citat:
Ursprungligen postat av
intervall
Floyd beter sig som en luffare i all access ep 2... dansar och äcklar sig när en sparringkille åker i golvet.. hoppas han får stryk på lördag
Satt och tänkte detsamma, finns det en gud så måste fan i mig karljäveln åka på däng nu!!
Sen att hans "host"..prostituerade.."host" kvinnor satt och rökte på kändes väl också lite oseriöst.
Men till matchen: Hoppas på Maidana, gameplanen känns väl redan utstakad från hans sida, kör på samma men mer av det. Lite mindre overhands helst mitt i ringen men annars rätt så samma taktik som senast, vilket jag tycker känns bra, han är inte den bästa boxaren men kommer att tänka på uttrycket: box with a brawler, brawl with a boxer!
Floyds gameplan är det förstnämnda och Maidanas gameplan är det sistnämnda, vem får det till sin match? Floyd kan inte dansa runt som i unga dagar så han måste eventuellt boxa ut han från insidan, mycket uppercuts och raka slag mot Maidanas krokar och overhands, han är ingen novis där men då kommer han även få en hel del av Maidanas game över sig från insidan. kan Floyd blanda att hålla han på utsidan och plocka "lätta" poäng där och sen även göra bra ifrån sig på insidan så tar han det, blir Floyd överkörd på insidan och orkar inte hålla Maidana borta från sig så får man sina drömmar besannade
Så håller det osagt vem som vinner men hoppas verkligen på Maidana! En överkörning i några ronder med en knock till avslut hade suttit fint!