Enligt Bob Arum är Cotto - Clottey nästan en done deal för 13 juni. Det ser jag fram emot, kommer bli riktigt fett.
Tror och hoppas på Clottey.
Hoppas och tror på Cotto. Clottey är en väldigt tuff fighter men absolut inte lika underhållande som Cotto enligt mig. Däremot tycker jag det är rätt modigt av Cotto att faktiskt ställa upp mot Clottey. Mycket risk och relativt liten reward.
Hoppas och tror på Cotto. Clottey är en väldigt tuff fighter men absolut inte lika underhållande som Cotto enligt mig. Däremot tycker jag det är rätt modigt av Cotto att faktiskt ställa upp mot Clottey. Mycket risk och relativt liten reward.
Absolut mycket hedervärt av Cotto att ställa upp och slåss mot den dom sätter framför honom. Han räds verkligen ingen. Och att han ger Clottey chansen att vara del av en storfight, han har förtjänat det.
Sant, Cotto är ett föredöme när det gäller att aldrig backa för en utmaning eller ducka någon. Han har mött väldigt många bra fighters ända sedan relativt tidigt i sin karriär.
Men det här kan bli en tuff fight, Clottey är verkligen en kompetent fighter med en mkt bra jab. Dessutom väldigt stark samt att han har hög slagfrekvens.
Jag hoppas verkligen att Cotto vinner (trots att han numera har några riktigt kexiga gaddningar). Clottey är väldigt svår och absolut, han har verkligen förtjänat sin chans, men jag tror Cotto är snäppet bättre.
Barrera är trött på att höra talas om hur ung och lovande det engelska framtidslöftet är och säger till att när han var i Khans ålder hade han redan försvarat sin VM-titel sex gånger - jag tror inte han inser hur tufft det kommer att bli att möta mig - han står i vägen för mina ambitioner att skapa historia och bli förste mexikan att vinna VM-titlar i fyra viktklasser. Matchen mot Khan fungerar nämligen som kvalifikationsfight för VM-match i lättvikt.
Barrera är trött på att höra talas om hur ung och lovande det engelska framtidslöftet är och säger till att när han var i Khans ålder hade han redan försvarat sin VM-titel sex gånger - jag tror inte han inser hur tufft det kommer att bli att möta mig - han står i vägen för mina ambitioner att skapa historia och bli förste mexikan att vinna VM-titlar i fyra viktklasser. Matchen mot Khan fungerar nämligen som kvalifikationsfight för VM-match i lättvikt.
Jag lutar faktiskt lite åt Khan nu, när matchen utannonserades var min första instinkt Barrera. Två stora faktorer talar för Khan tycker jag, dels att han nu har Roach i hörnet och har tränat med honom i Los Angeles och att han är den större av dom två boxarna. Det som talar emot honom är ju som nämnts hans suspekta haka, Barrera kommer ju förr eller senare få in en bra träff och då blir det väldigt intressant att se om den håller.
Håller med Fugu, denna fight känns väldigt öppen..
Snacka om antiklimax, Khan vann på TD i femte pga ett enormt cut i Barreras panna. Enzo förlorade cruiserweightmatchen som föregick Khan-Barrera på knock i nionde, helt okej fight och knockouten var spektakulär.
Snacka om antiklimax, Khan vann på TD i femte pga ett enormt cut i Barreras panna. Enzo förlorade cruiserweightmatchen som föregick Khan-Barrera på knock i nionde, helt okej fight och knockouten var spektakulär.
Något man får spana in i efterhand då med andra ord.