2014-09-13, 18:01
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingblot
Men om nu den där underskattningen är ett känt problem, varför räknar man inte in det i viktningen? Kanske är svårt, och så är det väl OT här egentligen...
Vist hade det varit bra med en uppdatering av viktningen men en viktning används inte endast för att få det mest korrekta resultatet utan även för att få "rätt" resultat.
Varför det görs så kan vi endast debattera om men vissa påstår att det är ett politiskt ställningstagande andra att det är beställaren som vill ha ett visst resultat andra hävdar att det är slumpen.
2014-09-13, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
inte en chans att dom får över 10.

Hepp? Kan du styrka detta på något sätt? Det finns inget som helst som tyder på att de skulle få under 10%
2014-09-13, 18:02
Medlem
Tubleross avatar
Alla ni som säger 8-9 procent vet inte vad ni pratar om, SD är ALLTID underskattade i opintionsmätningar, kolla på EU valet, inte i en enda opintionsmätning fick dem lika högt resultat som i det riktiga valet.

Men om jag ska ge en ödmjuk gissning om vad SD hamnar på i valet så känns det som att allt över 12+ är fullt realistiskt. Skulle inte förvåna mig om dem nådde 15%.
2014-09-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du har rätt. Jag glömde lågutbildade yrkesgrupper som är satta under press från konkurrens av invandrare. Ett tips! Sätt åtminstone era egna ungar i högre utbildning så behöver de inte utsättas för samma utförsbacke på arbetsmarknaden som er själva ... det är naturliga urvalet som biter er i arslet!

Du har tokfel. Man behöver inte vara korkad för att man är lågutbildad hantverkare.
Du är korkad, det är alldeles uppenbart, så det är inte konstigt att du låter dig vallas.

Jag är högskoleingenjör och röstar SD. Bland mina vänner som också röstar SD finns ingenjörer, en sjökapten och två flygkaptener som alla jobbar runt hela världen. De är inte direkt lågutbildade, och inte heller korkade (som du, din luffare).
2014-09-13, 18:04
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag tror att de kommer att få 12,5 %, men hoppas att jag har fel.
Medlem
rootbits avatar
Jag tror på 10%.

Det viktiga är att någon smetar roundup på det äckliga maskrospartiet. Hur ska vi annars kunna sätta kantsten runt Sverige?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Alla ni som säger 8-9 procent vet inte vad ni pratar om, SD är ALLTID underskattade i opintionsmätningar, kolla på EU valet, inte i en enda opintionsmätning fick dem lika högt resultat som i det riktiga valet.

Men om jag ska ge en ödmjuk gissning om vad SD hamnar på i valet så känns det som att allt över 12+ är fullt realistiskt. Skulle inte förvåna mig om dem nådde 15%.

Jag tror också på 12+ men du kan inte jämföra med EU-valet då SD kraftsamlade rejält och mycket lägre valdeltagande.
2014-09-13, 18:05
Medlem
Enydrions avatar
Jag skulle aldrig säga att jag röstar på SD så borde bli mer... Konstigt att media tror att omval skulle lösa någonting...
2014-09-13, 18:06
Bannlyst
Massmedia har i detta val fort en oforsonlig kamp emot SD pa alla plan.

Korkat! Gang pa gang bevisat som kontraproduktivt

Jag ar villig att satsa en miljon kronor pa att SD far mer an 10%!

Nagon som vill satsa emot? Paypal kan anlitas, eller bitcoin.

Fi far max 3,5% for det ar ungefar sa mycket sinnesforvirrade kvinnor / "toffelhjaltar" som kan tankas rosta pa "Stollepartiet" nummer ett.

Men en rost pa Fi ar en "forlorad rost" for vansterblocket. Sa egentligen skulle jag saga:

Rosta Fi!!
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkelito
Tror tyvärr inte de når 15% gränsen. Tippar runt 11-12%.
Men en fråga jag undrar mycket över är nästa kommande val 2018. Jag menar, det kommer ju bli tydligare och tydligare att media och de andra partierna enbart smutskastar SD, det kommer ju tyna bort av diverse anledningar. Om jag skulle spela pengar så hade jag satsat följande i nuläget:

2014 SD - 11.5%
2018 SD - 18%
2022 SD - 25%

Era bets? :P

Så höga odds finns det inget spelbolag som vågar riskera spel på.
Medlem
Xxmaskihallonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag skulle aldrig säga att jag röstar på SD så borde bli mer... Konstigt att media tror att omval skulle lösa någonting...

Ett eventuellt omval hade givit SD ännu fler röster.
Medlem
Pastor Greens avatar
Är det inte väldigt många sverigedemokrater här som vill slå vad om pengar rörande valresultatet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in