Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrobothnia
Rasistskandaldoserna har väl varit för små senaste veckan för att uppfattas som så mycket mera än brus, Åkessons är ju dock ett större villebråd, frågan är om drevet slår fel ur medias synpunkt när det är i första hand SRs pressetik som ifrågasätts.
tex.
Citat:
Carl Bildt @CBildt · 6 tim
Jag skulle gärna vilja veta hur Ekot fått tillgång till en riksdagsledamots kontokortsinformation. Handlar om både lag och etik.
Citat:
Carl Bildt @CBildt · 4 tim
I Storbritannien och Danmark har det varit stor debatt om hur media gått över etikens och lagens gräns för att få information om enskilda.
Första frågan är hur MSM eller ekot i det här fallet har kommit över informationen.
Nästa fråga borde vara hur rimligt det är att de använder informationen överhuvudtaget men i slutskedet av en valrörelse i synnerhet. Eftersom inget brott begåtts och ingen tredje part påverkats anser i alla fall jag att publiceringen är otillbörlig.
Är behandlingen av Jimmie Åkesson som person och partiledare samt SD som ett riksdagsparti rimlig i jämförelse med hur övriga personer, partiledare och riksdagspartier behandlas?
Jag undrar om helheten till det som skett gör att Sverige som demokrati kan ifrågasättas. Konspiration är inte längre en teori utan detta är ett faktum.
Om du läser det här Jimmie så ska du veta att vi är oerhört många här ute i landet som beundrar ditt mod, din styrka och din professionalism. Håll ut och stå stadigt med båda fötterna i myllan. Vi är många som tror på dig. Lycka till i morgon!
Edit:
Det är tydligen många politiker och journalister som är bekymrade och oroade över att ekots tilltag mot Jimmie. Jag tycker att alla politiker och journalister tillsammans är ansvariga. De har hjälpt till att utmåla Jimmie som en kackerlacka som ska gasas, inte ta i honom med en tiometers pinne, rasist, främlingsfientlig, fascist, ständig påhopp och glåpord från alla håll.
Nu kanske det finns någon IT-kunnig med avancerade kunskaper som kan göra samma sak mot alla de andra politikerna, journalisterna och höga tjänstemännen. Bugga telefoner, smygfilma, hacka konton, TV, dator, mobiler rubbet. Gräv fram vartenda skit man kan få tag på så får vi se vad som flyter upp till ytan. Det blir nog många som får skämmas, ta time out, hoppa av och skaka galler.