2014-09-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt denna förklaring verkar det snarare som att Surface waves (ytvågor) är vad man borde kunna förvänta sig vid ett ras.

Läser du på mer kommer du lära dig mer, så enkel vetenskap är det inte att man bara kan googla och klistra in första bästa man hittar. Finns bra information om man vill lära sig men du kommer få hålla på ett tag
Citera
2014-09-13, 13:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Läser du på mer kommer du lära dig mer, så enkel vetenskap är det inte att man bara kan googla och klistra in första bästa man hittar. Finns bra information om man vill lära sig men du kommer få hålla på ett tag

Då kanske du kan lägga upp den information som motsäger dels ovanstående beskrivning av seismologiska vågor samt Arthurs seismologers uttalanden? Eller har du bara hittat på allting igen?
Citera
2014-09-13, 14:36
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Kan andra lära sig om hur man mäter vågor i marken och hur det fungerar så kan du säkert också, plugga på

Det var bara ett av massor exempel, fattade du inte det?

Japp som jag trodde inga svar, om du nu hade pluggat på själv hade detta inte varit svårt att förklara, men du glider undan i dumhetens tecken.

Ja just det ja ett exempel där du slänger in en slumpvis bild på en grävskopa som vi ser i ett begränsat utsnitt, utan källa på var och när bilden är tagen med en hänvisning till hur var marken skulle vara.

Med tanke på det är jag säker på att du inte bjuds in till Mensas sammankomster
Citera
2014-09-13, 15:08
Medlem
Citat:
Då opponerar du dig alltså fortfarande mot den seismolog som Arthur Dent hänvisar till...
“Demolitions are typically very small explosions,” Lerner-Lam says. “And, you wouldn’t record them anyway because they’d typically be aboveground, and too small to observe.”

Du skriver att det borde blivit mycket större utslag av explosionerna än av raset, vad grundar du det på, och hur stort borde det bli?
Vad är det enligt dig som Arthurs seismolog har missförstått när han skriver att CD-explosioner är små laddningar och att dessa inte skulle registrerats om de skedde högt upp i byggnaden?

Tornen stod för övrigt inte alls "rätt på berget" som du påstår utan de stod i en betongpool (bathtub) som först byggdes på platsen. http://911research.wtc7.net/wtc/arch/foundation.html
Det är standard att påla ner betongpelare till urberget när man bygger högre byggnader. Så att det stod direkt på urberget det behöver vi inte fundera på. För det är helt säkert. Vi pratar här om en byggnad som vägde 1.2 miljoner ton. Samt har ett start vindfång. Den behöver kraftig förankring i marken. Det ställer man inte bara direkt på material som kan röra sig.
Citera
2014-09-13, 15:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det är standard att påla ner betongpelare till urberget när man bygger högre byggnader. Så att det stod direkt på urberget det behöver vi inte fundera på. För det är helt säkert. Vi pratar här om en byggnad som vägde 1.2 miljoner ton. Samt har ett start vindfång. Den behöver kraftig förankring i marken. Det ställer man inte bara direkt på material som kan röra sig.

Det är ingen som har påstått att de stod på "material som kan röra sig". Om du tittar på länken jag bifogade så kan du se att de stod i en 7 våningar djup betongpool. Denna pool var sedan mycket riktigt förankrad i urberget.
Citera
2014-09-13, 16:44
Medlem
Citat:
Det är ingen som har påstått att de stod på "material som kan röra sig". Om du tittar på länken jag bifogade så kan du se att de stod i en 7 våningar djup betongpool. Denna pool var sedan mycket riktigt förankrad i urberget.

Menar du att "källarn" inte är en del av WTC byggnaden? Det är ju en och samma byggnad (en byggnad med källare)
Citera
2014-09-13, 16:47
Medlem
Citat:
Då kanske du kan lägga upp den information som motsäger dels ovanstående beskrivning av seismologiska vågor samt Arthurs seismologers uttalanden? Eller har du bara hittat på allting igen?

Du får nog ta och anstränga dig själv om du vill lära dig istället för att tro att andra skall sitta och undervisa dig här.
Vill man så går det utmärkt och se vad som händer. Så det är helt upp till dig själv om du vill eller inte vill
Citera
2014-09-13, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att "källarn" inte är en del av WTC byggnaden? Det är ju en och samma byggnad (en byggnad med källare)

Det är väl klart att källaren är en del av byggnaden. Däremot stod källaren (och resten av huset samt övriga wtc-byggnader)) i en sjuhelvetes stor betongpool. Denna byggdes först - dock inte för att man skulle bada i den utan för att stänga ute grundvattnet och för att utgöra en bas att bygga på. Titta på länken och bilderna jag gav tidigare så KANSKE du förstår..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-09-13 kl. 16:55.
Citera
2014-09-13, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du får nog ta och anstränga dig själv om du vill lära dig istället för att tro att andra skall sitta och undervisa dig här.
Vill man så går det utmärkt och se vad som händer. Så det är helt upp till dig själv om du vill eller inte vill

Du har alltså inte en djävla susning om vad du svamlar om, det var ju oväntat..
Annars hade du ju åtminstone kunnat berätta VAR du fick dessa ytterst speciella insikter...
Citera
2014-09-13, 17:54
Medlem
Citat:
Det är väl klart att källaren är en del av byggnaden. Däremot stod källaren (och resten av huset samt övriga wtc-byggnader)) i en sjuhelvetes stor betongpool. Denna byggdes först - dock inte för att man skulle bada i den utan för att stänga ute grundvattnet och för att utgöra en bas att bygga på. Titta på länken och bilderna jag gav tidigare så KANSKE du förstår..

Förstår inte, menar du att WTC stod löst på en betongpool? Att man byggde poolen och sedan byggde WTC och ställde husen rakt på poolen

Jag kan garantera de satt som berget fast i berget så fick jag med en liten ordvits med
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-13 kl. 18:09.
Citera
2014-09-13, 18:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förstår inte, menar du att WTC stod löst på en betongpool? Att man byggde poolen och sedan byggde WTC och ställde husen rakt på poolen

Jag kan garantera de satt som berget fast i berget så fick jag med en liten ordvits med

Du kan garantera vad fan du vill, men som vanligt har du fel!
Four of the World Trade Center buildings -- the Towers and Buildings 3 and 6 -- rested on foundations entirely within the bathtub

http://911research.wtc7.net/wtc/arch/foundation.html
Citera
2014-09-13, 18:39
Medlem
Citat:
Du kan garantera vad fan du vill, men som vanligt har du fel!
Four of the World Trade Center buildings -- the Towers and Buildings 3 and 6 -- rested on foundations entirely within the bathtub

http://911research.wtc7.net/wtc/arch/foundation.html

Då frågar jag dig om de satt fast eller stod löst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in