Citat:
Dvs. exakt samma sak som jag tidigare påstod. Det blir ju lite tröttsamt att ständigt hålla reda på dig i syfte att du inte ska spåra ur i feluppfattningar och fria fantasier, men du kanske helt enkelt tycker det stämmer om en truther skriver det?
Sen är det ju rätt märkligt att du påstår att raset skulle få CD-explosionerna att försvinna i seismologiska mätningar. Raset kommer av naturliga skäl EFTER explosionerna, så hur skulle de kunna försvinna?
Sen är det ju rätt märkligt att du påstår att raset skulle få CD-explosionerna att försvinna i seismologiska mätningar. Raset kommer av naturliga skäl EFTER explosionerna, så hur skulle de kunna försvinna?
Jag fattade faktiskt inte vad du frågade om tidigare och jag brukar iofs inte granska för ni frågar så dumt. Men nu tror jag att jag fattar
Enligt mig så har de som tagit ner tornen varit fullständigt medvetna om att det är många som kommer misstänka att allt inte står rätt till. Alla med fysiskkunskap vet att byggnader inte kan rasa på det vis som twintowers gjorde. För att hantera det problemet så var man tvungen att leda de med misstankar att titta åt fel håll. Exempelvis är den extrema värme som påståtts visas från satellitbilder som även jag trodde på, det är vad man ibland kan kalla för en smokescreen. Man planterade felaktig information för det var aldrig varmt.i marken efteråt. Även ni debunkers hade fel i att denna värme som ni påstod komma från eld (som brann utan syre) och jämförelser med kolmilor och hej och hå.
Efter att jag läst lite om seismiska utslag så dels stod byggnaderna rätt på berget. De var hårt förankrade vilket innebär att det som händer med byggnaderna går att utläsa i seismiska vågor mycket bra för att krafter transporteras mycket bättre ner i marken när en byggnad står på hårt material. Mjuka material (sand, jord och liknande) de dämpar däremot.
Därför kan man se på det seismiska utslaget att det inte fanns några explosioner i byggnaderna annat än väldigt små. Det går också att se att mycket lite av byggnaderna träffade marken. Varje yttervägg på WTC hade 59 balkstrukturer som bestod av 3 fyrkantsprofiler ihopsatta med plattstål. Kommer jag ihåg rätt så var de i ett stycke (specialgjorda). Hade man bara släpt en sådan från mer än 100 meters höjd så hade man fått mycket högre utslag än 2.3 på richterskalan som nu var det högsta. Även explosioner hade get mycket större utslag än 2.3.
Stål brann upp men det var inte varmt. Den teknik man använt för att pulvrisera har inte behövt någon större värme.
Här är en typisk bild som gör att man letar på fel ställe http://www2.ae911truth.org/images/infoitems/excavating.jpg. Det ser ut som marken är glödhet men den är inte det. Hydraliken på grävskopan tål max 90 grader (tror jag det var). Över 90 grader och grävskopan går sönder direkt. Den hade omöjligt klarat av att gräva om marken varit så varm.
Att det uppstår många olika teorier om saker när all information ges ut är också självklart. Folk försöker pussla till man hittar rätt
Vad jag tror och det är ganska självklart om man tänker efter. Man har medvetet planterat ut felaktig information för att leda in de som ifrågasätter på felaktiga spår.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-13 kl. 10:53.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-13 kl. 10:53.