2014-09-12, 18:39
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cDk123
Löjligt hur ni alltid rusar till försvar man ur huse i ur och skur för eran führer. Personkulten runt Jimmie äcklar mig lite.

I sanningens namn är detta dock en fullkomlig icke nyhet. 500K i omsättning kan vilken småspelare utan nämnvärda vinster/förluster enkelt uppnå.
Om han däremot backat 500K rakt ut som ska vara mer än han tjänat under samma period så är det ju om inte annat något som tyder på dåligt omdöme vilket inte är en jättebra egenskap hos en makthavare. Men som sagt, troligen en icke nyhet och det enda anmärkningsvärda är Jimmie Jugend på FB.
Hade det inte varit för sektkänslan ni på FB ger och era dravel i största allmänhet så hade jag inte haft lika mycket emot Jimmie och SD (annat än deras politik och åsikter då)
Men ptja, mitt hjärtliga hat och den extremt dåliga bild jag har av Jimmie och SD beror på er. Ni visar deras sanna ansikte, (iof deras officiella representanter hjälper till lite, lols).

Som man brukar säga, hatade kommer hata SD vad som än händer.
Citera
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Okej, om tidningarna och Sveriges radio hittade på massa felaktiga uppgifter om Jimmie Åkesson och hans parti.

Men allt som de presenterat de senaste dagarna har stämt. Fokusera istället på hur smutsigt partiet är och hylla media för att de avslöjar deras smutsiga agerande.

Vem fan vill ha en statsminister som spelar bort ens pengar?

Ja hellre får de spela bort sina egna pengar än slösa bort mina.

EDIT: För jävla full för att se klart; har han torskat 500k i år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biqqus
Det är naturligtvis ett feltryck, det ska vara miljoner.
Man blir f*n mörkrädd när man ser allt gnabb i denna tråd..
Victor blom spelar på bord med Max insatser på upptill $2milj. Om inte han omsatt 100milj kr på en kväll har han nog somnat.

Få någon kännedom om livet utanför media.. Och var lite.. Bara lite kritisk till den informationen du läser/hör, så ska nog du också tillslut inse, att Sverige är inte bättre än andra länder vi gillar att smutskasta. Oftast för att få folket att känna sig nöjda.

Medias drev mot Sd är bara ett i raden, förmodligen funkar det också mot individer utan självtänkande.

Lycka till iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cDk123
Löjligt hur ni alltid rusar till försvar man ur huse i ur och skur för eran führer. Personkulten runt Jimmie äcklar mig lite.

I sanningens namn är detta dock en fullkomlig icke nyhet. 500K i omsättning kan vilken småspelare utan nämnvärda vinster/förluster enkelt uppnå.
Om han däremot backat 500K rakt ut som ska vara mer än han tjänat under samma period så är det ju om inte annat något som tyder på dåligt omdöme vilket inte är en jättebra egenskap hos en makthavare. Men som sagt, troligen en icke nyhet och det enda anmärkningsvärda är Jimmie Jugend på FB.
Hade det inte varit för sektkänslan ni på FB ger och era dravel i största allmänhet så hade jag inte haft lika mycket emot Jimmie och SD (annat än deras politik och åsikter då)
Men ptja, mitt hjärtliga hat och den extremt dåliga bild jag har av Jimmie och SD beror på er. Ni visar deras sanna ansikte, (iof deras officiella representanter hjälper till lite, lols).
Right on. Fotfolket är verkligen helt otroligt. Mentaliteten finns inte på så många andra ställen i samhället.
Citera
2014-09-12, 18:40
Medlem
Borde inte SR som jämförelse publicera hur mycket de andra partiledarna har spelat för i år? Speciellt stadsminister/Stadsministerkandidat + Finansminister/Finansministerkandidat borde ju vara av allmänintresse att se hur de kan hantera pengar.
Citera
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
De hade ju tillåtet sig fungera som ett politiskt verktyg om de också valde att inte publicera uppgiften. Ponera att SRs Ekot fick uppgifter på att Reinfeldt och hans regering lönnmördat politiska människor i Sverige och utomlands, skulle då SR Ekot inte offentliggöra detta innan valet pga att de då låter sig agera som ett politiskt verktyg åt oppositionen?

Eftersom information kan ha politiska konsekvenser så kan ju både hemlighålla och offentliggöra den just agera åt ett visst politiskt intresse. I de fallen säger jag: hellre publicera än inte publicera.

Nja, jag tycker att man bör vara mer försiktig än så. På Medierna diskuterade exempelvis förföljda flyktingar som bara ville ge sin story om de NAMNGES, just för att skapa en hotsituation mot sig själva som de kan åberopa i asylprocessen. Det är ju samma sak här. Man kan säga att man är intresserad av storyn, men att man inte kommer att publicera den förrän efter valet. Tipsaren kan då vända sig till någon annan för att få ut storyn, och då har tipsaren åtminstone inte fått diktera villkoren helt, vad gäller tidpunkt och nyhetsförmedlare.
Citera
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Kul att du väljer att fokusera på hur han "blir attackerad". Klassisk sd taktik.

Varför inte istället erkänna att det är ett problem. På samma sätt som tobleroneskandalen var ett problem, fyllan i biografen eller bostadsaffären.

Nej nej, det är ju givetvis en attack mot jimmy och all ansvar ska läggas på någon annan.

Så om man suttit på information om fusk-Mona och Fylle-Gudrun tills några dagar före valet så hade det inte varit något problem? Man kanske ska spara all skit om politiker tills det är val? Du tror väl för helvete inte SR snubblade över den här informationen igår kväll?
Citera
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Som man brukar säga, hatade kommer hata SD vad som än händer.

Och sd-fanatiker kommer älska sd vad som än händer
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Det är väl bara Researchgruppen som har haft tid med detta, tror inte att Ekot har rotat fram det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Hur vet du? Om det är så att dom lämnar ut användaruppgifter borde alla bojkotta sidan.

Sjunnesson på "SD-sidan" Samtiden.nu har twittrat att de är det bolaget Åkesson spelat hos.
Citera
Medlem
Fy fan vad patetiskt av vänstermedia att komma med en sån här "nyhet"
Innan valet. Aldrig förr har opinionen styrts så här uppenbart.
Citera
2014-09-12, 18:41
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Är det klargjort ännu om han har gjort insättningar på 500 000 eller om det är omsättningen som är 500 000.

Det är inte meningen att detta skall klargöras. Röstare skall vara osäkra, och förhoppningsvis tro det värsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in