2014-09-12, 21:30
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusidullen
Älskar Jimmie Åkessons pokerreferens i partiledardebatten på SVT!!
Jag parafraserar: "Låt oss syna Görans Hägglunds bluff"

Undrade om det bara var jag som noterade det där. En snabbtänkt och elak debattör kunde ha huggit där.
Citera
2014-09-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Han får gärna för mig vara hur mycket speltorsk han vill såvida han sköter sina finanser på ett adekvat sätt (då detta speglar hur ansvarig han senare kan vara med statens finanser exempelvis). Detta är pengar han har över, sedan om han väljer att spendera dessa på spel är ju hans ensak. Det är ju inte direkt så att han är hemlös.

Hade det varit ok om reinfeldt hade varit tjackpundare?
Detta är människorna vi lägger bakom Riksdagen som bestämmer stora delar av Sveriges ekonomi,lagar,skola allt sånt skit.

Jag vet inte faktiskt. Jag funderar starkt på att rösta på SD men man blir rädd självklart. Detta är en VÄLDIGT stor deal för många av oss som är på gränsen till SD. Man vill minska invandringen för den är ohållbar men vafan, känns som man röstar in pundare,nazister,rasister, allmänt dumma människor och folk med ilska,deppression och mental ohälsa i riksdagen.
Citera
2014-09-12, 21:32
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHitlersson
Helt vansinnigt ologiskt. Det är skillnad på privatanställda (som jag) och skattefinansierade politiker.

Inte ett dugg i lönefrågan. Det finns inget regelverk som säger att spel och dobbel är otillåtet.
Om du däremot vill rösta på någon annan är det bara hålla käften innan och göra det sen så vi slipper dina världsfrånvända resonemang.
Citera
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag tror vi alla är överens om att:

-Vi inte vet om det rör sig om en halv miljon i förluster.

-Att det lutar åt att det handlar om en halv miljon i insatser.

-Att det följaktligen lutar åt att det inte handlar om omsättning.

Kanske bäst att vi bara lämnar det därhän? Känns som att diskussionen kring detta här i tråden den senaste timmen mest byggt på ömsesidiga missförståenden.

Ja jag kan skriva under på att det verkar stämma utifrån presenterad info.
Citera
Medlem
Citat:
Du förstår kanske inte att det är du och jag och alla andra skattebetalare som betalar speltorskens lön. Det är väl ganska bra att veta vilka politiker som stjäl våra pengar till sitt eget missbruk?
Jag förstår helt enkelt inte vad du egentligen menar. Skall man inte själv få välja vad man spenderar sin lön på? Tänk om Pölsemannen blir irriterad över att du handlar Från Scan. Skall du straffas för det? Eller gäller det bara JÅ?
Citera
Bannlyst
Jimmie har inte ens vett nog att erkänna att det han gör är att klassas som spelberoende. Istället pratar han först med sin mediecoach och ringer sen upp SR och börjar tjattra om väckarklockor. Varför ringer det inga väckarklockor i hans hjärna varje gång han tänker prata om massinvandring/pensionärer som svälter ?
Citera
2014-09-12, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Cirksusnegern och vänstern leker nätpoker med vår välfärd men det har du inga synpunkter på ditt klappmongo?

Det är inte det den här tråden handlar om.
Citera
2014-09-12, 21:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nej så mycket information behöver man inte för att avgöra vad som är omsättning eller ej.

Huruvida JÅ är spelberoende eller ej har jag ingen susning om och spelar ingen roll för mig personligen, har han en sjukdom hoppas jag att han söker hjälp för sin egen och sin familjs skull.
Du vet inte ens vem i familjen som stått för spelandet, ändå låtsas du som att du vet, nej du vet inget och kan hoppa i kattlådan.
Citera
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
Orden i meningen dvs. "problem" och "hjälp" och "komma bort" är i sig väldigt starka och för tankarna till en person som inte är riktigt kapabel, inte vet sitt eget bästa. Nu pratar jag om retorik och inget annat.
Korrekt hade varit att svara: Det är JÅs ensak vad han vill göra med sina pengar. Eller hur?

Spelmissbrukare är inte kapabla, vilket framgår av själva begreppet. Det är ett missbruk därför att personen ifråga inte har kontroll över det som han missbrukar.

Därför kommer alltid en diskussion om missbruk att ha ett inslag av "paternalism".

Å andra sidan kan man ju hävda att det inte är missbruk, utan normal rekreation. Men om Åkesson, vilket mycket tyder på, satt in 500k på spelsiter, då är det inte normal rekreation - förutom om man nu är väldigt tät.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisha51
JOnas Sjöstedt: "Om det är så att Jimmie har ett spelproblem så hoppas jag att han söker hjälp och får hjälp och att han grejar det och kommer bort ifrån det".
Det är ju ganska kränkande, JÅ är högfungerande, jobbar mer än heltid och har själv valt att lägga sina pengar på onlinespel, JÅ själv eller hans omgivning ser honom säkert inte som en missbrukare men Jonas insinuerar faktiskt någonting här, att det kan finnas ett problem osv även om han säger det på ett fint sätt.

Det här med SD:s offerkofta, att känna sig kränkta och orättvist behandlade alltid, alltid, alltid... Ligger det någon sanning i det? Varför skriver inte media om F!:s utspel att de inte får delta i partiledardebatten? För visst är väl F! Lika orättvist behandlade som SD var för 4 år sedan?

Aha, har F! inte gnällt och gnytt?
Citera
2014-09-12, 21:36
Medlem
Även om jag är politiskt neutral (soffliggare) så är detta helt sjukt. Detta handlar alltså om omsättning. Något som de vill få till att han spelat bort pengar, vilket inte är fallet.

Varför inte vrida på det "Jimmie vinner pengar på spel"
Citera
2014-09-12, 21:36
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Det är inte det den här tråden handlar om.
Om vi ska ställa saker i relationer till varandra så hör det i allra högsta grad hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in