2014-09-12, 18:18
Medlem
Det räcker med att han spelar för att han ska vara en säkerhetsrisk inte bara för partiet utan även för rikets säkerhet.
Citera
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fin-ans
Att omsätta 500.000 är inte så ofantligt som ni tror.

Har du 1000kr och spelar blackjack kan du på någon timme ha omsatt ca 30.000kr.

Han kan ha haft ca 50k i insats.

Det är också under ett års tid. Sen har han även gjort en stor vinst.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Men Reinfeldt spelar ju bort statens pengar, han ligger ju på över 20%? Kanske Jimmy behöver spendera andras pengar, inte sina egna.

Menar du att Reinfeldt är spelmissbrukare? Som anarkist tycker jag idéen är lockande, men det handlar inte om min samhällssyn utan om en partiledare i ett parlamentariskt system, där skiljer sig Reinfeldt från Åkesson.

Släpp alla sidospår om media och konspirationer i andra forum!
Citera
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Är du månne gravt efterbliven? Om du inte vet vilken monumental skillnad det är mellan begreppen "omsätta" och "förlora" så får jag nog be dig täppa igen käften och logga ut. Personligen omsätter jag säkerligen 100.000 kr om året på spel. Det behöver i praktiken inte ens betyda att jag förlorar några pengar. Min ekonomi är hur bra och stabil som helst.

Om man nödvändigtvis ska rapportera om denna nyhet måste man vara extremt tydlig med att det handlar om omsättning, och ej förlust, samt borde man redovisa resultatet på Åkessons spelande, d.v.s. om det är plus eller minus. Om han dessutom har gått plus är det verkligen inget att höja ögonbrynen över, utan då är det väl bara att lyfta på hatten och gratta herr Åkesson för vinsten?

Det va faan vad alla blev duktiga på spel plötsligt. Herre Jösses.
Jag har en viss erfarenhet av spelberoende. Inte så att jag själv har spelat men spelar man för en halvmiljon och på det sätt som framgår av Sveriges Radio är man definitivt illa ute.
Citera
Medlem
ViktigaMeddelandens avatar
All publicitet gynnar SD som får mer och mer röster, mera tack.
Citera
2014-09-12, 18:19
Medlem
Den svenske pokerspelaren Viktor "Isildur1" Blom omsatte 32 miljarder svenska kronor på ett halvår. Och detta var inte någon rik knös, utan bara en person med samma ekonomiska situation som de flesta av oss. För att ge lite perspektiv.
Citera
Medlem
Canalatess avatar
Denna smustkastning mot SD bringar många goda skratt.

Är det omsättning som avses? på 9 månader? 500k? spelberoende?
Jag har spelat för över 700k på en weekend (fre-sön) så varför hetsa upp sig över 500k på nästan ett års tid? För helvete, de flesta som spelar någorlunda högt omsätter ju mer än 500k på en månad utan problem.

Spelberoende handlar inte om summorna, det är helt irrelevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Fjolla.

Instämmer!
Citera
Medlem
Kan man inte syna vad Annie Lööfs garderob har kostat?

Lovar den inte varit billig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Fyra möjligheter:

1. Spelberoendet har kommit väldigt nyligen.

2. Media har snokat reda på det alldeles nyligen.

3. Media har hållt på nyheten så att den ska göra största möjliga skada.

4. Den som informerat media har hållt på nyheten så att den ska göra största möjliga skada.

I min önskeversion av demokrati ska lagen tvinga media att avhålla sig från denna typ av rapportering så nära inpå val.

Jag känner ännu mer avsky för svensk media nu.

http://i.imgur.com/cz5Gfk9.jpg
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är klart som faan att det inte fungerar att göra anspråk på statsministerposten eller vara ordförande i ett parti om man inte har något grepp på sitt eget spelande. Att göra av med en halv miljon på spel framstår för mig som helt sjukt.

Ja, om så vore fallet. Men han har inte gjort sig av med en halv miljon. En halv miljon är omsättningen.

Hur mycket han ligger plus eller minus framgår inte i media.
Citera
Medlem
o-asen2s avatar
Men herregud är ni helt bombade ?
Det hade varit en lika stor nyhet vem det än vore av partiledarna (kanske t.om ännu större om det var Sjöstedt )
Om man ska tänka konspirationer är det nog så att själva läckan har väntat så länge som möjligt med att tipsa .
Att sedan J.Å själv säger att han ska ta tag i det visar ju på att något inte är helt ok...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in