2014-09-12, 16:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Sluta att vara orolig att dom över huvudtaget har koll på 800 000 inviduella konton så tar det år att koppla någon till dessa om INTE man inte har sitt privata facebook eller sin jobbmail kopplat till FB så kan man vara lugn.

Det är de som använt spårbara e-postadresser som ska vara oroliga (om RG har databasen). Researchgruppen/Piscatus/Aschberg har enorma samkörningsmöjligheter.

Även om din e-postadress endast innehåller nonsensord och siffror (dvs ej kan kopplas till dig direkt) så är risken stor att de hittar information om dig om du använt den i andra sammanhang.

De som skapat en nonsensadress och enbart använt den till Flashback, och aldrig till något annat, går säkra. Åtminstone när det gäller e-postadressen.
2014-09-12, 16:52
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sådana där twitterinlägg avslöjar deras verkliga jag. De är inga journalister utan de är vänsterextremister som arbetar under en journalistisk täckmantel. Det innebär att de får utökade rättigheter. Annars hade de förmodligen varit gripna nu.

Ännu mer talande är väl detta som de skrev förut (på Twitter):

De ser sig själva som Sveriges STASI.

Dags att riva berlinmuren även i Sverige.
2014-09-12, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är de som använt spårbara e-postadresser som ska vara oroliga (om RG har databasen). Researchgruppen/Piscatus/Aschberg har enorma samkörningsmöjligheter.

Även om din e-postadress endast innehåller nonsensord och siffror (dvs ej kan kopplas till dig direkt) så är risken stor att de hittar information om dig om du använt den i andra sammanhang.

De som skapat en nonsensadress och enbart använt den till Flashback, och aldrig till något annat, går säkra. Åtminstone när det gäller e-postadressen.

Hmm , du uttryckte dig bättre än mig men det var så jag menade.

Sen hoppas jag på att fler hänger på motivet varför FB folk blir jagade som jag nämnde invandringspolitiken ?
2014-09-12, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Deras twitterinlägg som sådana, alltså på det sätt de var utformade, kletar också av sig på expressen och tv4.
Svaret "För att vi kan" och det raljerande "lalalalala" ger långt ifrån intryck av gott omdöme eller att deras syfte enbart är att objektivt informera om skandaler bland makthavare.

Nej det är riktigt. Gamla AFA medlemmar är inte objektiva. Eller mogna.
För övrigt fortsätter du enbart spekulera för att bygga upp din teori.

Vad är det som säger att RG inte har en eller ett par skärmdumpar från någon slarvig tekniker med ett par 100 medlemmar? Varför måste det vara 1 eller 2 från dina gräv?

Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Jag skulle personligen ej spendera mer tid på att argumentera med/mot "mypenisatrap"; han lever uppenbarligen i sin egen, konspiratoriska verklighet där händelseförloppet är ett helt annat än i vår egen och där alla är potentiella skurkar som jobbar åt DEM och är en del i en stor konspiration. Följer man länken i hans signatur hamnar man på en klassiskt, vansinnig pseudovetenskaplig sida för... erm... "alternativ" till Relativitetsteorin, skriven av en amerikansk high school-dropout med storhetsvansinne. Personer som dessa tenderar att leva i sin egen verklighetsuppfattning och ignorera allt som strider mot den världsbild de intalat sig är den rätta. Gillar man såna sajter och delar med sig av dem i sin sig delar man förmodligen sajtmakarens syn på verkligheten och logiska argument också. Kaka söker maka.

De som följer mig på Astronomi vet att jag har ett dussin teorier om hur BB och Universum kom till men det är OT. Existics har jag för att provocera lite.

Jag kan tycka lite synd om dig som så blint inte kan fundera längre än vad KiaW säger, hon är en duktig moderator men spekulerar här friskt, ganska olikt henne faktiskt, verkar en aningens stressat beteende?

När Admin sedan sitter lugn som en björn och brummar "Expressen har inte sagt något" får mig att ana oråd.

Men så är det, vi vet inte ett skit, RF kan ha gjort gräv, de kan ha en liten lista, en skärmdump och de kan för all del ha ett helt hack.

Tids nog vet vi - och då kan det vara för sent.
Citat:
"Obeslutsamhet och uraktlåtenhet att handla ligger en chef mera till last än misstag i fråga om val av medel." Källa: Svenskt Arméreglemente
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-09-12 kl. 17:12.
2014-09-12, 17:18
Medlem
Förr i tiden, runt millenieskiftet när jag var ung och dum, hängde jag en hel del med de mer datorkunniga delarna av den autonoma vänstern. Efter att ha grävt en del och pratat med lite gamla bekanta, så tror jag mig vara ganska säker på hur det egentligen ligger till. Det råkar nämligen förhålla sig som så att vissa medlemmar av researchgruppen har den prekära, och inte alls ovanliga, svagheten att de blir tämligen lösmynta vid ölintag.

Givetvis kan jag inte bevisa att det jag kommer påstå är sant, så de som vill kan ju helt enkelt bara välja att ignorera mig.

Det förhåller sig på följande sätt:
  • Researchgruppen har inte tillgång till flashbacks medlemsdatabas eller ens delar av denna databas.

• Medlemmar ur researchgruppen har komprometterat ett flertal enskilda flashbackmedlemmars konton. Exakt tillvägagånssätt varierar från kontot till konto. I ett flertal av fallen (om inte alla) har de begått brott för att tillskansa sig informationen.

• Researchgruppens påståenden om att på laglig väg ha fått tillgång till flashbacks medlemsdatabas är för att kunna ge 'plausible denialability' för hur de fått tillgång till informationen utan att begå brott.
Vill researchgruppen bevisa att mina påståenden är falska så har admin redan föreslagit ett lämpligt protokoll för hur det kan gå till.
Senast redigerad av crackbot 2014-09-12 kl. 17:24.
2014-09-12, 17:19
Medlem
Så RG har Pisskatetern och kan samköra. Men FT har känslig info om 120 journalister. Kanske ett outa-krig är på väg att ta sin början. Tror journalisterna kommer att ligga väldigt illa till. Tror ni att journalisterna lever som dom lär eller tycker som dom säger? Haha, det tror inte jag. Tror heller inte att Aschberg är en "fin" fisk.
2014-09-12, 17:19
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej det är riktigt. Gamla AFA medlemmar är inte objektiva. Eller mogna.
För övrigt fortsätter du enbart spekulera för att bygga upp din teori.

Vad är det som säger att RG inte har en eller ett par skärmdumpar från någon slarvig tekniker med ett par 100 medlemmar? Varför måste det vara 1 eller 2 från dina gräv?

Om de har en eller ett par dumpar på 100-talet medlemmar från någon slarvig tekniker har de ju ljugit lika mycket som i mitt scenario, vad skulle göra den ena lögnen mer trolig än den andra menar du?

Sen vet jag inte vad du menar med "1 eller 2 från dina gräv"? Jag har inte grävt....det har däremot RG gjort.
2014-09-12, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Jag har läst det ena inlägget efter det andra där folk är oroliga ifall Flashback blivit hackat eller ej?
Sluta att vara orolig att dom över huvudtaget har koll på 800 000 inviduella konton så tar det år att koppla någon till dessa om INTE man inte har sitt privata facebook eller sin jobbmail kopplat till FB så kan man vara lugn.
Till sist varför vill dom hacka denna sidan jo för att dom känner sig pressade inte för att jag är SD men vid nästa val blir det som i övriga EU i när det gäller vårt land invandrar politiken är så viktig för dom som har det sämst så oundvikligen blir det i Sverige som i övriga EU

Ett strakt motstånd mot dom som flyttar hit och bor i getton och kostar allt för mkt jag är rädd om välfärden och jag minns hur bra vi hade 1992 då var jag 30 år.

Jag är 52 år å jag minns för sån nyligen som 18 år sedan när vi hade lediga jobb och folk fick flytta hit för att jobba.

I dag tar vi in folk som vi kanske behöver senare men vi tar in dom för att vår regering känner för det de vill hålla hög svansföring.?

OM det vore så BRA med öppen invandring skulle väl fler länder hålla på med det eller har den Svenska regeringen idiotförklarat Norge Finland Danmark och England m.m. kan hålla på så ett bra tag till.

Som sagt jag är 3 barnsfar icke politisk och uppmanar alla som inte har sin personliga mail kopplad till FB att fortsätta att säga vad dom tycker och går det överstyr så litar jag på våra moderatorer tar bort det inlägget.

Ja jag har dysleksi

Detta är inget nonsens jag har en vän som skrev på Avpixlat och han är inte SD utan ett regeringsparti han fick hoppa av sin uppdrag i Ksau Fullmäktige m-m sen häckade Pk media utanför hans gård. Han MÅR INTE BRA I DAG!

Fy fan å jag som trodde vi hade åsikstfrihet i vårt land?
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-09-12 kl. 17:22.
2014-09-12, 17:20
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Nu har ju sverige upphört att vara en rättsstat, men det du säger är inte troligt.

Hur skulle det vara lagligt att nån i serverhallen kan lyfta ut en databas? Bara för att du har access till databasen har du inte rätt att lämna ut den.
Det kan då röra sig om dataintrång. Men i så fall har inte RG begått det brottet - och det var min poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Om nån erbjuder 10 milioner för att du ska dö, men med devisen "bara på ett lagligt sätt" , skulle det fortfarande vara ett brott.
Ditt exempel är verkligen urdåligt. Om döden sker lagligt, dvs naturligt, så finns det ingen samband med utfästandet av pengar.
2014-09-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Det kan då röra sig om dataintrång. Men i så fall har inte RG begått det brottet - och det var min poäng.

Ditt exempel är verkligen urdåligt. Om döden sker lagligt, dvs naturligt, så finns det ingen samband med utfästandet av pengar.

Naturligtvis har ÄVEN RG begått ett brott om dom tar emot och använder stulna uppgifter.
2014-09-12, 17:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Naturligtvis har ÄVEN RG begått ett brott om dom tar emot och använder stulna uppgifter.

Vilket är det brottet, källa?
2014-09-12, 17:24
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Om syftet är att tillhandahålla pengar för Falshbacks databas så uppfylls inte kravet för meddelarfrihet.

Så näh, man kan inte som journalist säga att vi betalar 1 miljon för kungens privata sexbilder och sedan säga att meddelarskyddet gäller.
Jasså, citera tillämplig lag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in