2014-09-12, 16:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeon3
tror folk blir mest arg när ni försöker hänga ut folk.
Men jag kanske inte förstår vad du säger.

Det gör du nog inte helt, om du använder uttrycket "ni"...
2014-09-12, 16:24
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Researchgruppen har blivit ordentligt "rovknullade"

Jag vet varfor de sager att de har flashbacks databas - De blev helt enkelt lurade

Sa har gick det till: "Money makes the world go around". Nar det finns pengar att hamta, ar uppfinnigsrikedomen stor.

Pahittiga flashbackanvandare (en grupp av dem) startade manga olika konton har. Mellan 100 - 200.
Fejk-email etc. Gjorde sen manga inlagg, vissa hatiska mot invandring.

Sen erbjod de Researchgruppen att kopa databasen, LOL!

Jag tror de fick 700 000 kronor

Givetvis kravde RG "bevis" - Bevis kom i form av "fejkade konton" med nick, losenord och opassande inlagg. Riktig humor, eller hur.

Nu star de med "skagget i brevladan". De kan inte garna ga till polisen och krava pengarna tillbaka, eller hur

Verkligheten overtraffar alltid dikten

Vad har du för belägg för detta ? som vi säger på FB källa tack

Skulle det vara såhär så ska jag som kompensation stödrösta F på söndag för RS skull.
2014-09-12, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Saken är den att du inte tycks ha läst tidigare inlägg, varken av admin eller någon annan då du fortsatt ställer frågor som redan är besvarade.
Är det så att du har goda argument till hur det kommer sig att Flashbacks databas skulle lyckats vara så spridd under 1-2 år att den kom fram till just RG från flera håll för 6 månader sedan utan att den dykt upp på ett eller annat sätt under den tiden annat än i ett twitterinlägg postat av RG 5 dagar innan valet?

Citat:
Researchgruppen tycker inte att det är så mycket att orda om.

Så här skriver en av medlemmarna på Twitter: ”Är inte ett dugg intresserad av någons könssjukdomar eller favoritknark. Kom igen, varför skulle vi hänga ut personer med psykisk ohälsa? Det är journalistiskt ointressant.”

Som RG skriver här så har man tillgång till alla slags personer på Flashback.

Det är inte en lögn som skall förklaras bort av RG...samarbetar man med Expressen/TV4 håller man väl inte på så här oavsett om det är val eller inte om man inte har på fötterna.

Otäcka typer de där RG...
2014-09-12, 16:31
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
[quote=Game-Set-Match|50319886]
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Köper inte detta.

Det första RG skulle ha kollat var konton från olika år, speciellt vissa personer som är en nagel i ögat för dem. Du menar att RG skulle kolla in ett hundratals fabricerade konton som kanske inte var äldre än våren 2014 och slanta upp 700k... Sen har dom inte 700k löst på ett bräde att slanta upp och stämmer illa mot den gamla "belöningen" på 50k. Sen har RG själva antytt att dom fått in infot från flera olika håll i olika perioder, snarare pekar detta på att dom enbart lyckats spåra några stycken som schabblat med sin egen säkerhet på nätet. Kan ju dra paralleller med Aftonbladets "Anna" som fick Littorin att avgå, allt pekar på att dom kanske har 25-50 klantar och sen påstår att dom har hela högen.

Vad dom inte räknade med var "dödshackarna" som poppade upp på Rosenbad.
Det blir ett intressant val, den saken är klar....[/QUOT

Det ar ok, du behover inte kopa nagonting. Men arligt talat...Tror du att man vill ge dem de personerna de helst vill komma at i ett "smakprov"?

Da behover de ju inte kopa resten = inga pengar

Nej, de var lattlurade, helt "stenkata" pa att fa hela databasen. Over hundra trovardiga medlemmar, dessutom med massor av "invandringskritiska" inlagg.

Ha,ha,ha de kopte en "fejk" databas. Nu star de dar med skammen.

Da tvingades de andra strategi. For att fa nagot varde for sina 700 000 kr sa borjade de givetvis bluffa.

Är detta sant så är ni som gjort det årets bästa players haha , förnedringen för RS skulle vara så tottal att de aldrig kan visa sig bland folk igen. du min herre är en gud (om det stämmer )
2014-09-12, 16:32
Bannlyst
kommer det fram att dom har ljugit så vet dom ju själva att karman kommer att slå tillbaka och att dom bli sönderhackade och bli uthängda. är det värt risken att ljuga så här inför valet för att minska S röster, för att sedan bli uthängd på nätet? jag tror verkligen inte att dom sitter på någon databas. vart är den någonstans?

det är ju försent att släppa den ifall man vill hänga ut rasister och "maktmissbrukare"? rösterna kommer inte att sjunka så många procent. det är ju något man måste förbereda flera månader innan, så att informationen kommer fram till befolkningen.
2014-09-12, 16:33
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Skitsnack. ^^se inlägget ovan av absolute-justice ^^

Vanligt folk ska inte behöva se en trött vän, hjälper till då
2014-09-12, 16:36
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Som RG skriver här så har man tillgång till alla slags personer på Flashback.

Det är inte en lögn som skall förklaras bort av RG...samarbetar man med Expressen/TV4 håller man väl inte på så här oavsett om det är val eller inte om man inte har på fötterna.

Otäcka typer de där RG...
Deras twitterinlägg som sådana, alltså på det sätt de var utformade, kletar också av sig på expressen och tv4.
Svaret "För att vi kan" och det raljerande "lalalalala" ger långt ifrån intryck av gott omdöme eller att deras syfte enbart är att objektivt informera om skandaler bland makthavare.
2014-09-12, 16:38
Medlem
Det verkar lite underligt att dom säger att dom bara har ca 100.000 epostaddresser. Om dom nu kommit över en databas borde inte alla +800.000 vara med i samma databas/dump? Eller dog deras US robotics modem mitt i hacket.....
Senast redigerad av Axiom !!! 2014-09-12 kl. 16:41.
2014-09-12, 16:40
Bannlyst
Citat:
Deras twitterinlägg som sådana, alltså på det sätt de var utformade, kletar också av sig på expressen och tv4.
Svaret "För att vi kan" och det raljerande "lalalalala" ger långt ifrån intryck av gott omdöme eller att deras syfte enbart är att objektivt informera om skandaler bland makthavare.

Jag har läst det ena inlägget efter det andra där folk är oroliga ifall Flashback blivit hackat eller ej?
Sluta att vara orolig att dom över huvudtaget har koll på 800 000 inviduella konton så tar det år att koppla någon till dessa om INTE man inte har sitt privata facebook eller sin jobbmail kopplat till FB så kan man vara lugn.
Till sist varför vill dom hacka denna sidan jo för att dom känner sig pressade inte för att jag är SD men vid nästa val blir det som i övriga EU i när det gäller vårt land invandrar politiken är så viktig för dom som har det sämst så oundvikligen blir det i Sverige som i övriga EU

Ett strakt motstånd mot dom som flyttar hit och bor i getton och kostar allt för mkt jag är rädd om välfärden och jag minns hur bra vi hade 1992 då var jag 30 år.

Jag är 52 år å jag minns för sån nyligen som 18 år sedan när vi hade lediga jobb och folk fick flytta hit för att jobba.

I dag tar vi in folk som vi kanske behöver senare men vi tar in dom för att vår regering känner för det de vill hålla hög svansföring.?

OM det vore så BRA med öppen invandring skulle väl fler länder hålla på med det eller har den Svenska regeringen idiotförklarat Norge Finland Danmark och England m.m. kan hålla på så ett bra tag till.

Som sagt jag är 3 barnsfar icke politisk och uppmanar alla som inte har sin personliga mail kopplad till FB att fortsätta att säga vad dom tycker och går det överstyr så litar jag på våra moderatorer tar bort det inlägget.

Ja jag har dysleksi
2014-09-12, 16:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Sådana där twitterinlägg avslöjar deras verkliga jag. De är inga journalister utan de är vänsterextremister som arbetar under en journalistisk täckmantel. Det innebär att de får utökade rättigheter. Annars hade de förmodligen varit gripna nu.

Ännu mer talande är väl detta som de skrev förut (på Twitter):

Citat:
"Vi är Sveriges Stasi"

http://www.friatider.se/vi-ar-sveriges-stasi

De ser sig själva som Sveriges STASI.
2014-09-12, 16:44
Avslutad
Citat:

Jag skulle personligen ej spendera mer tid på att argumentera med/mot "mypenisatrap"; han lever uppenbarligen i sin egen, konspiratoriska verklighet där händelseförloppet är ett helt annat än i vår egen och där alla är potentiella skurkar som jobbar åt DEM och är en del i en stor konspiration. Följer man länken i hans signatur hamnar man på en klassiskt, vansinnig pseudovetenskaplig sida för... erm... "alternativ" till Relativitetsteorin, skriven av en amerikansk high school-dropout med storhetsvansinne. Personer som dessa tenderar att leva i sin egen verklighetsuppfattning och ignorera allt som strider mot den världsbild de intalat sig är den rätta. Gillar man såna sajter och delar med sig av dem i sin sig delar man förmodligen sajtmakarens syn på verkligheten och logiska argument också. Kaka söker maka.

Citat:
Saken är den att du inte tycks ha läst tidigare inlägg, varken av admin eller någon annan då du fortsatt ställer frågor som redan är besvarade.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv...
2014-09-12, 16:50
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:

Sammantaget låter det som om dom fabricerat en "bakgrunds historia" för att kunna publisera enskilda uppgifter tagna från annat håll och kunna underminera FB .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in