2014-09-12, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Snacka om att det gått rundgång i tråden nu.

De har allt att vinna på att ljuga:
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Det där är en väldigt komplex teori som faller platt. Om RGs uppgift är att tysta sina meningsmotståndare så är det meningslöst.

1. Varenda idiot kan skapa sig ett nytt konto på Flashback med ny anonym mail som vill sprida sitt budskap.
2. RGs uppgift är inte att tysta meningsmotsåndare, utan just nu att avslöja skandaler så att SD får färre röster.

De har allt att förlora på att ljuga nu, säger man A så måste man säga B. Det är ju det spelet Admin kör.
2014-09-12, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Varken Expressen eller TV4 har väl påstått att Researchgruppen har Flashbacks databas.

admin

Nej, den tystnaden kan man tolka på flera olika sätt. Oavsett vilket står ju E och TV4 bakom RG så mycket nu att det är lera och långhalm. Ljuger RG påverkas E & TV4.

Man kan ju alltid hoppas att de ljög. Dessvärre så kommer de säkert lägga upp en eller två stackare imorgon från Flashback - vad gör du då?
2014-09-12, 14:22
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det där är en väldigt komplex teori som faller platt. Om RGs uppgift är att tysta sina meningsmotståndare så är det meningslöst.

1. Varenda idiot kan skapa sig ett nytt konto på Flashback med ny anonym mail som vill sprida sitt budskap.
2. RGs uppgift är inte att tysta meningsmotsåndare, utan just nu att avslöja skandaler så att SD får färre röster.

De har allt att förlora på att ljuga nu, säger man A så måste man säga B. Det är ju det spelet Admin kör.
1,Knappast inte innan valet.
2. Om det vore enda anledningen skulle de inte svara på frågan om varför med "För att vi kan".
3. de har allt att vinna på att ljuga på det sätt jag förklarade, hur ska det bevisas att någonting inte har skett?
2014-09-12, 14:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej, den tystnaden kan man tolka på flera olika sätt. Oavsett vilket står ju E och TV4 bakom RG så mycket nu att det är lera och långhalm. Ljuger RG påverkas E & TV4.

Man kan ju alltid hoppas att de ljög. Dessvärre så kommer de säkert lägga upp en eller två stackare imorgon från Flashback - vad gör du då?
Men jisses människa, läs svaren du får på dina frågor.
Jag länkade till inlägg där det förklarades att de med all förmodan kommer att göra just så i hopp om att alla ska tro att uppgifterna kommer från databasen när de egentligen har kommit över uppgifterna på annat sätt (som för övrigt också är beskrivet flera gånger om i tråden)
2014-09-12, 14:40
Medlem
Om det skulle finnas en högerfalang att tala om i Sverige så skulle dessa plocka medlemmarna i RG, en efter en och sen så skulle det inte vara mer med det.

Men eftersom så inte är fallet så kan RG fortsätta leka goda samariter och skrämma upp tangentbordsryttare som har som enda ventil att få pösa ut lite ilska anonymt på nätet.

För RG är det rent kontraproduktivt, dvs, de marginaliserar folk och ökar enbart behovet för flera att få ut sin ilska. om något så är det dom som skapar personerna de tycker minst om. Så fortsätter dom i samma stil så är det inte omöjligt att vi snart HAR en högerfalang som matchar RG och då är det dags att plocka fram popcorn och dricka och luta sig tillbaka.

För övrigt är dom som troll, dra fram dom i dagsljuset så spricker dom (av självgodhet).

Jag hoppas nästan att dom har databasen för det skulle kunna få deras motståndare att inse att det är dags att steppa upp ett par nivåer, dags att även dessa mobiliserar sig och börjar använda sig av utomparlamentariska aktioner för att jämna ut spelplanen lite.
2014-09-12, 14:49
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Det har utretts i media av människor mer juridiskt kunniga än jag. Det finns dock flera problem här, bland annat bevisfrågan men att utan att vända sig till någon särskild och utan att begära att dataintrång ska begås så är det inte brottsligt. RG kan ju lika gärna få den via någon på Flashbacks serverhall eller någon som har legal access till Flashback, det kan ju även ses som ett erbjudande till ägarna till Flashback.

Nu har ju sverige upphört att vara en rättsstat, men det du säger är inte troligt.

Hur skulle det vara lagligt att nån i serverhallen kan lyfta ut en databas? Bara för att du har access till databasen har du inte rätt att lämna ut den.

Om nån erbjuder 10 milioner för att du ska dö, men med devisen "bara på ett lagligt sätt" , skulle det fortfarande vara ett brott.
Medlem
Om detta visar sig vara sant.

Kommer ni (Admin) då tillåta användare att radera gamla meddelanden och eventuellt ta bort sin gamla profil (på så vis är ju inläggen kvar, men inte kopplade till någon specifik person).

Jag antar att ni diskuterat vilka åtgärder som skulle vidtas från er sida om det visar sig att de sitter på databasen.
Bannlyst
Citat:
1,Knappast inte innan valet.
2. Om det vore enda anledningen skulle de inte svara på frågan om varför med "För att vi kan".
3. de har allt att vinna på att ljuga på det sätt jag förklarade, hur ska det bevisas att någonting inte har skett?

Citat:
Men jisses människa, läs svaren du får på dina frågor.
Jag länkade till inlägg där det förklarades att de med all förmodan kommer att göra just så i hopp om att alla ska tro att uppgifterna kommer från databasen när de egentligen har kommit över uppgifterna på annat sätt (som för övrigt också är beskrivet flera gånger om i tråden)

Men KiaW, bara för att du beskriver en sannolik händelse betyder det väl inte att du har rätt i omständigheterna bakom den, du spekulerar ju enbart?
Svaret på dina påståenden är att RG, TV4 och Exp skall leva även efter valet.

Jag avrundar debatten som jag startade den. Om nu Flashback vet vilka RG och deras finansiärer är och man tänker använda sig av en databas (fiktiv eller icke) så har de ballar av stål, för de kan räkna med en nätmob av sällan skådat slag.

Admin kan isf. räkna betydligt färre användare och annonsintäkter på sikt.

Tyvärr.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-09-12 kl. 14:58.
2014-09-12, 15:14
Medlem
Be RG att bevisa att de har databasen. De är ju RG som har påstått något och då RG som ska kunna bevisa att så är fallet. Ge RG några "slumpmässiga" användar-id och be att de kommer upp med de övriga uppgifter de säger sig ha om dessa användare. Kan de inte svara på detta så avfärdas de som "ej trovärdiga".
2014-09-12, 15:19
Medlem
Är jag helt ute och cyklar om jag anser att det RG sysslar med på något sätt borde kunna jämföras med någon typ av förbjuden underrättelseverksamhet?
2014-09-12, 15:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Men KiaW, bara för att du beskriver en sannolik händelse betyder det väl inte att du har rätt i omständigheterna bakom den, du spekulerar ju enbart?
Svaret på dina påståenden är att RG, TV4 och Exp skall leva även efter valet.

Jag avrundar debatten som jag startade den. Om nu Flashback vet vilka RG och deras finansiärer är och man tänker använda sig av en databas (fiktiv eller icke) så har de ballar av stål, för de kan räkna med en nätmob av sällan skådat slag.

Admin kan isf. räkna betydligt färre användare och annonsintäkter på sikt.

Tyvärr.
Absolut, men du ställde motfrågor som redan besvarats.
Frågan är inte glömd, men inte ställd på ett sådant sätt att jag kan besvara den.
2014-09-12, 15:31
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Är jag helt ute och cyklar om jag anser att det RG sysslar med på något sätt borde kunna jämföras med någon typ av förbjuden underrättelseverksamhet?
Det spelar ingen roll om det RG sysslar med egentligen är olagligt då SÄPO samarbetar med dem. Det ses emellan fingrarna på det mesta de gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in