Citat:
Det jag vill veta är om sverigedemokrater överlag vet att det bästa vore att slippa främlingarna helt och hållet och om så är fallet har vi ju ett mål.Nej det anser jag inte men jag tror fortfarande att färre svenskar skulle skadas genom att lösa invandringen och assimileringen på ett bra sätt än de som skulle skadas om man startar ett 3:e världskrig för att genomföra repatrieringen som SvP står för.
Nej jag har inga konkreta bevis på att ett 3:e världskrig skulle startas men med tanke på att SvP förespråkar nästan samma sak som Hitler gjorde så tror jag att risken är alldeles för stor för att någon vettig människa borde vara villig att ta den risken.
Det allra bästa sättet att få dem att flytta från Sverige skulle vara att alla svenskar iscensätter ett låtsaskrig så att flyktingarna blir flyktingar igen
Nej jag har inga konkreta bevis på att ett 3:e världskrig skulle startas men med tanke på att SvP förespråkar nästan samma sak som Hitler gjorde så tror jag att risken är alldeles för stor för att någon vettig människa borde vara villig att ta den risken.
Det allra bästa sättet att få dem att flytta från Sverige skulle vara att alla svenskar iscensätter ett låtsaskrig så att flyktingarna blir flyktingar igen

Jag anser att vi bör titta på de yttersta konsekvenserna. Det är där svaret finns, det är målet som vi frivilligt eller ofrivilligt kommer till.
Om vi vet att främlingarna enligt den yttersta konsekvensen inte är bra för landet eller befolkningen så måste vi ju rimligtvis jobba för att göra målet efter våra önskemål.
Denna grundambition måste finnas där annars är det meningslöst.
Men nu har ju SD som parti gått ut med att de istället vill assimilera (sammansmälta) främlingarna med den svenska befolkningen. Om man vet om att denna resa innebär skada för Sverige och svenskarna samtidigt som det inte finns någon vinstgaranti så blir den yttersta konsekvensen därefter. Nämligen, inte alls bra. Man missar målet helt enkelt.
Naturligtvis inser jag problematiken med att omvärlden börjar knorra. Men inte desto mindre bör man ju kunna se sanningen, eller hur?
Verkligheten är ju trots allt alltid verkligheten oavsett vilket. Svenskar skadas av främlingarna oavsett om FN och EU knorrar.
Nu börjar man ju kunna se en nationell resning i flera europeiska länder samt att flera av de gamla öststaterna vägrar ta in främlingar så det är inte hugget i sten att vi inte kan förändra saker och ting och börja med tvångsåtgärder.
Citat:
Det finns problem med asylsystem oavsett hur man ställer kraven. De kan vägra berätta var de kommer ifrån, stater kan upplösas eller krig fortfarande råda så vi inte kan skicka iväg dem.
2. Sluta ge PUT. Det räcker med vanligt UT som omprövas vartannat år. För att få/förnya UT måste man bevisa försörjning. UT ryker direkt om man döms för brott (eller får föreläggande) med påföljande utvisning. "Papperslösa" ska omedelbart utvisas om de inte har asyl, se nedan.
3. Skilj på invandrare och flyktingar, med målsättningen att flyktingar ska varken ha medborgarskap eller UT utan åka hem/tillbaka fortast möjligt. Asyl borde vara ett speciellt tillstånd (Asyltillstånd, AT) liknande UT men mer begränsat och som dessutom ges för att en viss situation existerar i hemlandet. När den situationen löper ut gör även AT det.
3. Skilj på invandrare och flyktingar, med målsättningen att flyktingar ska varken ha medborgarskap eller UT utan åka hem/tillbaka fortast möjligt. Asyl borde vara ett speciellt tillstånd (Asyltillstånd, AT) liknande UT men mer begränsat och som dessutom ges för att en viss situation existerar i hemlandet. När den situationen löper ut gör även AT det.
Naturligtvis är ett system byggt på tillfälliga tillstånd bättre än idag men det måste kombineras med att de inte får ha kontakt med svenska medborgare under vistelsen vilket kan komplicera saker som det gör idag.
Citat:
Här måste vi nog utöva en hel del press. De som känner sig bekväma med att bo i Sverige ger sig inte iväg för småsummor. Dessutom är återvandring meningslöst om man fortsätter ta in nya. (Vilket SD vill)
Citat:
Och du tror att vansinnesmänniskorna går med på detta frivilligt?
6. Ändra integrationspolitiken så att medborgare med utländsk härkomst får ökad kontakt med landets kultur i stort. T.ex. skolavslutningar i kyrkan, inga bygglov för moskéer, förbjud halalslakt (och import av halalkött) osv. Svenska myndigheter (med vissa undantag t.ex. UD, Migrationsverket och så vidare...) ska endast kommunicera på svenska för att underlätta för invandrare att lära sig språket.
De måste repatrieras. Deras närvaro går inte att rättfärdiga med att försöka rätta in dem i ledet. En assimileringsprocess är farlig med osäkert resultat dessutom skadas svenskar under tiden.
Jaså?
Citat:
SvP har ju pratat om att omvärdera alla medborgarskap utdelade efter 1975 vilket är en rimlig utgångspunkt som jag ställer mig bakom.1600-talsturken struntar jag i. Du kan förmodligen inte hitta många såna exemplar i landet så det kan inte vara högsta prioritet heller.
Skulle vara intressant att se hur SD hanterar det också.