2014-09-12, 09:35
Medlem
Vad i helvete! ? Sågar ni Anders Forsberg nu igen? Han la ju grunden till att Skellefteå blev så dominanta och fick ihop ett lag som presterade. Kollar man på Modos trupp så kan han inte trolla med knäna. Han har ju i stort sett samma trupp som förra säsongen och då vet vi ju hur det gick. Folk verkar totalt blunda för att han älskar att ge unga spelare chansen. Årets trupp är enav dom sämre det köper jag men aldrig i helvete att vi åker ur med Anders Forsberg.
Citera
2014-09-12, 09:49
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
/.../

Vi kommer att få nya icing-regler och större anfalls/försvarszoner.
http://shl.se/artikel/55699/

Om spelschemat:
http://shl.se/artikel/55171/

Ser fram emot en ny säsong full utav respekt.
Det blir intressant att under säsongen se vilka effekter de större zonerna får.
Något jag är inne på är om vi med tiden kommer att få än mer debatter och diskussion kring våra rinkmått.

De internationella rinkmåtten har ju sina kritiker, där ett vanligt argumentet är att tempot blir lägre jämfört med nordamerikanska rinkar.
Så ifall nu spelarna i t.ex. SHL kommer att få ännu mer tid på sig, i ännu större zoner, så finns det ju en risk att detta med tiden kan påverka tempot i spelet på ett negativt sätt. I fall utvecklingen går åt det hållet så kommer nog argumenten för mindre rink att bli allt svårare att avfärda.
Nåja, huruvida ett sådant scenario är planerat, oförutsett, sannolikt, troligt eller inte återstår att se.
Citera
2014-09-12, 10:32
Medlem
Sedan kan man bara hålla med om att Wennerholm är en riktig nolla, även om han är förjävla rolig ibland. Hade han skrivit den där krönikan typ i november- december hade man ju köpt hans poäng men nu har ju serien inte ens satt sig än. Förmodligen kommer målsnittet öka allt eftersom.
Citera
2014-09-12, 10:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Ni missade Pendeks sarkasm. Bland motståndarfans hette det ju ett tag att AF låg bakom all Skellefteås framgång, så vi brukar kommentera varför frälsaren inte lyckas i Övik.

Ok, lösryckt är det lite svårt att få ihop det. När man som jag är anti-Forsberg går man ju i gång på alla 8 direkt.

Nåväl, slutet gott allting gott när Anders Forsberg har gått.
Citera
2014-09-12, 10:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
I dag spelar Färjestad på halvfart och tar 2 lätta poäng i Leksand

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
2
Har du gått och blivit snurrig eller vad menar du? FBK tog ju 3 poäng.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/358.html
Citera
2014-09-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, lösryckt är det lite svårt att få ihop det. När man som jag är anti-Forsberg går man ju i gång på alla 8 direkt.

Nåväl, slutet gott allting gott när Anders Forsberg har gått.
anders Forsberg är underskattad, han må ha haft väldigt mycket "mellanmjölk" förra säsongen och det lär väl bli ungefär samma även denna säsong, men enligt mig är Anders Forsberg den bästa tränare Modo haft sedan Lückner. Skulle bli väldigt förvånad ifall han fick foten. Man kan inte förvänta sig någon succe, med det lag han har till förfogande, samma sak som förra säsongen.

Anders Forsberg må vara en medelmåttig matchcoach och hans förmåga att förändra en negativ matchbild är i det närmaste obefintlig, men hans enorma hjärta och engagemang ska man INTE blunda för. Vi åker knappast ut med honom vid rodret.
Citera
2014-09-12, 11:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Har du gått och blivit snurrig eller vad menar du? FBK tog ju 3 poäng.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/358.html
Inte lätt att hänga med så här i början.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Spelar Brynäs såhär framöver blir det jobbigt i vinter. Fruktansvärt dålig insats.
Var det något som gjordes mindre dåligt? Jag såg första perioden, typ.
Senast redigerad av Illusioner 2014-09-12 kl. 12:31.
Citera
2014-09-12, 12:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
anders Forsberg är underskattad, han må ha haft väldigt mycket "mellanmjölk" förra säsongen och det lär väl bli ungefär samma även denna säsong, men enligt mig är Anders Forsberg den bästa tränare Modo haft sedan Lückner. Skulle bli väldigt förvånad ifall han fick foten. Man kan inte förvänta sig någon succe, med det lag han har till förfogande, samma sak som förra säsongen.

Anders Forsberg må vara en medelmåttig matchcoach och hans förmåga att förändra en negativ matchbild är i det närmaste obefintlig, men hans enorma hjärta och engagemang ska man INTE blunda för. Vi åker knappast ut med honom vid rodret.

Men det säger mer om Modos organisation än om Forsbergs förmåga. Jag tycker att det är självklart att man som supporter ska vara hård mot det lag man sympatiserar med. Det är otroligt mycket kladdande i Modo och det tycks fortsätta med tilltagande hastighet.
Citera
2014-09-12, 12:46
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Var det något som gjordes mindre dåligt? Jag såg första perioden, typ.
Nej. Det var skrämmande dåligt. Inga etablerade anfall på nästan hela matchen, uselt passningsspel, lågt tempo.
Senast redigerad av Displaced 2014-09-12 kl. 12:48.
Citera
2014-09-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men det säger mer om Modos organisation än om Forsbergs förmåga. Jag tycker att det är självklart att man som supporter ska vara hård mot det lag man sympatiserar med. Det är otroligt mycket kladdande i Modo och det tycks fortsätta med tilltagande hastighet.
Visst kan jag hålla med om att man som supporter har full rätt att ställa krav. Men hallå det är 54 matcher kvar och spelet såg hyfsat ut och transatlanterna såg pigga ut. Du måste väl ändå hålla med om att det är rejält efterblivet att ge upp säsongen redan nu? Så länge spelet ser bra ut och vi får bättre utdelning på dom detaljer som det pratats om så kommer det bli bra.
Citera
2014-09-12, 13:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst kan jag hålla med om att man som supporter har full rätt att ställa krav. Men hallå det är 54 matcher kvar och spelet såg hyfsat ut och transatlanterna såg pigga ut. Du måste väl ändå hålla med om att det är rejält efterblivet att ge upp säsongen redan nu? Så länge spelet ser bra ut och vi får bättre utdelning på dom detaljer som det pratats om så kommer det bli bra.

Nu har jag ju inte bara den första omgången i åtanke. Jag blickar bakåt och ser sammanhanget. Att inleda med förlust hemma mot Örebro är inget bra tecken. Oförmågan att göra mål är en tendens värd att ta på fullt allvar.
Citera
2014-09-12, 13:08
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3TTON
Är du säker på det? Wennerholm sågar nämligen ändringarna som har gjorts inför säsongen. Det har nämligen spelats hela fem matcher och målsnittet i den första omgången är katastrofalt.

http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/09/katastrofssiffror/
Man tror inte denna man kan skämma ut sig mer, men så lyckas han. Imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in