2014-09-26, 22:14
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Du och din frände droppar bland annat Martin Johansson och Stefan Johansson som några av era starkaste kort. Fy fan vad mellanmjölk.

Kämpa!
Steffe är faktiskt inte så bra, får hålla med. I AIK var det Fredrik Carlsson som gjorde han bra, men direkt när han var med någon annan gick de uselt.
Citera
2014-09-26, 22:32
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner

När stänger fönstret? Är det för sent? Kan vi värva någon jävel som faktiskt kan göra något? Satan.

Skicka vilka spelare ni vill till oss och ta från oss vilka i helvete som helst. Låter det som en ok deal?
Citera
2014-09-26, 22:33
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Känner mig lite orolig inför Ullmarks NHL-äventyr nästa säsong. Nu gjorde han visserligen sin klart bästa insats ikväll men likväl blev det tredje raka förlusten med honom mellan kassarna. Nu tror jag inte att det mönstret kommer hålla i sig, både Ullmark och Modo kommer växa ytterligare, men det är fan inget gott tecken. Personligen tycker jag att Reideborn bör stå imorgon. Han har känts mycket stabilare och det känns som att laget känns tryggt med honom.

Ni kan ställa vaktmästaren i mål. Det enda ni behöver imorn är en kasse framåt så har ni 3 poäng.
Citera
2014-09-26, 22:48
Medlem
Citat:
Du och din frände droppar bland annat Martin Johansson och Stefan Johansson som några av era starkaste kort. Fy fan vad mellanmjölk.

Kämpa!

Är inte heller speciellt förtjust i Stefan Johansson baserat på det man hunnit sett hittills måste jag säga.

Martin däremot är en personlig favorit, riktigt underskattad enligt mig. Ruskigt snabb på grillorna, hittar alltid på något med pucken, inte ofta man ser honom ta ett dåligt beslut. Svagheten är hans oförmåga att göra mål, ibland får han till det men bränner annars lite för många bra lägen. Jag tror ändå att han redan nu skulle göra 40 pinnar + om han fick förtroendet att spela bland top6 i ett bättre lag än Örebro. Men säg inget till nån sportchef!

Skulle välja att ha kvar honom före Anttila alla dagar i veckan. Den senare har blivit alldeles för hypad efter förra säsongen, det sa jag redan då.
Citera
2014-09-26, 23:11
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det är så uselt. Skiter fullständigt i om vi förlorar eller inte men spelet ser så sjukt blekt ut. Vi har spelare som ska producera som är helt osynliga(frågan är om Rödin och Blomqvist ens var med idag). Vi har en kedja som tycker det är kul att stå i sarghörnen och passa brorsan medan tredjespelaren åker vilset runt. Det ser fan ut som om spelarna åker runt med kukar uppkörda i rövarna. Jag är så jävla less att jag vill spy.
När stänger fönstret? Är det för sent? Kan vi värva någon jävel som faktiskt kan göra något? Satan.
Första-kedjan + Brodecki och Lindblom får godkänt utav forwardsen.

Spelet ser ju ut ungefär som i fjol fast nu har vi fler sargprimadonnor. 3-4 tunga forwards har bytts ut mot lättviktare, då kan inte hela spelidén vara att dumpa sarg.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Harju verkar ju ligga lite risigt till i Jokerit. Han är ju skillnaden mellan ett dåligt Brynäs och ett mediokert Brynäs.

Rätt! Skiter i om Harju ser ut som brendl på isen, mål och styrka har han.
Citera
2014-09-27, 00:19
Medlem
Förövrigt kan vi nog konstatera redan nu att dom 4 bästa lagen i tabellen kommer göra upp om seriesegern. Dom andra lagen känns för ojämna.
Citera
2014-09-27, 09:07
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Nu pratade vi ju inte om vilka du ville se i Luleå utan om Örebro hade några spelare som skulle platsa i LIGAN förutom Hudachek och Antilla.

Läs klart inlägget innan du kommenterar.
Citera
2014-09-27, 09:30
Medlem
Citat:

Kämpa!

Starkaste? Nej. Några som platsar i andra lag i ligan utan större problem? Ja.
Citera
2014-09-27, 09:58
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackex
Starkaste? Nej. Några som platsar i andra lag i ligan utan större problem? Ja.

Knappt platsat skrev jag. Sedan tolkar jag din namedropping som ett sätt att framhäva era toppnamn.

Men visst, några spelare kanske hade kunnat slagits om en plats i Leksand eller Djurgården. Möjligen MoDo. Precis som toppspelarna i dem främsta AS-lagen.
Citera
2014-09-27, 10:48
Bannlyst
Hmm, det jag funderar över idag och finner intressant att få svar på är om Luleå ska orka hålla i sin fina svit borta mot Växjö, om Frölunda kommer vara lika uddlösa borta mot Färjestad som man var mot HV71, och om HV71 kommer tagga till mot Skaik.

Resultaten i sig är väl så här i början inte så viktiga vare sig för Frölunda eller HV71 men om de uppträder så där viljelöst som de gör ibland så kan det nog skvallra om att de inte heller är så särskilt heta guldkandidater, så det vore ju kul om de visade att de verkligen vill visa att de är villiga och har förmågan att skita ned sig.

Tror faktiskt att Brynäs kommer vinna sin match då Linköping känns väldigt sega och känts så under ett par år faktiskt.

MoDo bör väl vinna sitt, handen på hjärtat så nog trodde jag att Leksand skulle ha det lite svårt i år men jag trodde ändå att den där viljan att stå upp och kämpa, stoltheten över att få representera sitt lag ändå skulle finnas där och resultera i poäng. Illavarslande för Leksand att det är som bortblåst.

Djurgården verka ändå ha av den där stoltheten om det sedan räcker till borta mot Örebro vet man ju inte, men jag tänker iaf prova med krysset i den matchen i tipstråden.
Citera
2014-09-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Hmm, det jag funderar över idag och finner intressant att få svar på är om Luleå ska orka hålla i sin fina svit borta mot Växjö, om Frölunda kommer vara lika uddlösa borta mot Färjestad som man var mot HV71, och om HV71 kommer tagga till mot Skaik.

Resultaten i sig är väl så här i början inte så viktiga vare sig för Frölunda eller HV71 men om de uppträder så där viljelöst som de gör ibland så kan det nog skvallra om att de inte heller är så särskilt heta guldkandidater, så det vore ju kul om de visade att de verkligen vill visa att de är villiga och har förmågan att skita ned sig.

Tror faktiskt att Brynäs kommer vinna sin match då Linköping känns väldigt sega och känts så under ett par år faktiskt.

MoDo bör väl vinna sitt, handen på hjärtat så nog trodde jag att Leksand skulle ha det lite svårt i år men jag trodde ändå att den där viljan att stå upp och kämpa, stoltheten över att få representera sitt lag ändå skulle finnas där och resultera i poäng. Illavarslande för Leksand att det är som bortblåst.

Djurgården verka ändå ha av den där stoltheten om det sedan räcker till borta mot Örebro vet man ju inte, men jag tänker iaf prova med krysset i den matchen i tipstråden.
Mycket bra inlägg från din sida och detta är första gången på länge som jag i mångt och mycket håller med dig. Luleå kommer tids nog att dippa och det känns som att den risken är uppenbar ikväll. Växjö har visserligen blandat och gett lite grann och har inte varit riktigt så starka som jag trodde på förhand. Men på hemmaplan är man mycket starka och Luleå bör troligtvis göra första målet för att ha en chans här. Men dessa lag kan mycket väl mötas i slutspelet i år igen.

Frölunda är helt klart mycket bättre borta än hemma men Färjestad har också varit mycket mellanmjölk så här långt så den här matchen är väldigt svårtippad. Färjestad har dock inte vunnit hemma än så något säger mig att Frölunda tar detta, dom är helt enkelt snäppet bättre.

Ja Brynäs bör ha bra chans mot LHC då man aldrig riktigt vet vart man har dom sistnämnda. Brynäs oförmåga att stänga matcher kan dock straffa sig om det vill sig illa.
Omgångens "säkraste" etta bör definitivt vara våran match mot Leksand men bara för det så är jag livrädd att vi förlorar den här matchen. Lag med dåliga trender bryter i stort alltid sin trend mot oss, varför det är så har jag dock ingen aning om men låt oss hoppas att det inte blir så ikväll. allt annat än 3 poäng här är ett fiasko.

Örebro mot Djurgården kan vara den mest ovissa matchen i denna omgång då dessa lag kommer från Kvalserien förra säsongen och "känner" varandra relativt väl. Känns lite grann som ett derby då det bara tar drygt ett par timmar att åka från Stockholm till Örebro och tvärtom. Örebro bör vinna i kraft av hemmaplan men det här blir en målsnål match tror jag då såväl Hudacek och Tellqvist storspelat så här långt. Tror djurgården är rätt nöjda om dom får en pinne med sig här.
Citera
2014-09-27, 11:49
Medlem
JoshTees avatar
Alltså vad fan krävs egentligen för att pensionera sitt nummer i plastcluben?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19595629.ab

Skulle vi i DIF ha samma löjligt låga krav skulle det inte finnas ett enda nummer kvar att välja.

Tex de som har minst sm-guld av de vi hissat har 4(Jensa Öhling, Thomas Eriksson och Håkan Södergren) och de som har minst säsonger i klubben är Challe med 12 och Thomas Eriksson och Håkan Eriksson med 14.
Senast redigerad av JoshTee 2014-09-27 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in