Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsrök
Hmm, det jag funderar över idag och finner intressant att få svar på är om Luleå ska orka hålla i sin fina svit borta mot Växjö, om Frölunda kommer vara lika uddlösa borta mot Färjestad som man var mot HV71, och om HV71 kommer tagga till mot Skaik.
Resultaten i sig är väl så här i början inte så viktiga vare sig för Frölunda eller HV71 men om de uppträder så där viljelöst som de gör ibland så kan det nog skvallra om att de inte heller är så särskilt heta guldkandidater, så det vore ju kul om de visade att de verkligen vill visa att de är villiga och har förmågan att skita ned sig.
Tror faktiskt att Brynäs kommer vinna sin match då Linköping känns väldigt sega och känts så under ett par år faktiskt.
MoDo bör väl vinna sitt, handen på hjärtat så nog trodde jag att Leksand skulle ha det lite svårt i år men jag trodde ändå att den där viljan att stå upp och kämpa, stoltheten över att få representera sitt lag ändå skulle finnas där och resultera i poäng. Illavarslande för Leksand att det är som bortblåst.
Djurgården verka ändå ha av den där stoltheten om det sedan räcker till borta mot Örebro vet man ju inte, men jag tänker iaf prova med krysset i den matchen i tipstråden.
Mycket bra inlägg från din sida och detta är första gången på länge som jag i mångt och mycket håller med dig. Luleå kommer tids nog att dippa och det känns som att den risken är uppenbar ikväll. Växjö har visserligen blandat och gett lite grann och har inte varit riktigt så starka som jag trodde på förhand. Men på hemmaplan är man mycket starka och Luleå bör troligtvis göra första målet för att ha en chans här. Men dessa lag kan mycket väl mötas i slutspelet i år igen.
Frölunda är helt klart mycket bättre borta än hemma men Färjestad har också varit mycket mellanmjölk så här långt så den här matchen är väldigt svårtippad. Färjestad har dock inte vunnit hemma än så något säger mig att Frölunda tar detta, dom är helt enkelt snäppet bättre.
Ja Brynäs bör ha bra chans mot LHC då man aldrig riktigt vet vart man har dom sistnämnda. Brynäs oförmåga att stänga matcher kan dock straffa sig om det vill sig illa.
Omgångens "säkraste" etta bör definitivt vara våran match mot Leksand men bara för det så är jag livrädd att vi förlorar den här matchen. Lag med dåliga trender bryter i stort alltid sin trend mot oss, varför det är så har jag dock ingen aning om men låt oss hoppas att det inte blir så ikväll. allt annat än 3 poäng här är ett fiasko.
Örebro mot Djurgården kan vara den mest ovissa matchen i denna omgång då dessa lag kommer från Kvalserien förra säsongen och "känner" varandra relativt väl. Känns lite grann som ett derby då det bara tar drygt ett par timmar att åka från Stockholm till Örebro och tvärtom. Örebro bör vinna i kraft av hemmaplan men det här blir en målsnål match tror jag då såväl Hudacek och Tellqvist storspelat så här långt. Tror djurgården är rätt nöjda om dom får en pinne med sig här.