2014-09-11, 23:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja. Är du däremot inte politiker eller makthavare på något sätt är du inte intressant eller aktuell för någon outning, om du nu inte begått lagbrott.

Ha ha... Ja, precis:

Citat:
Expressen: Här är fler [privatpersoner] som hatar anonymt på Avpixlat

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-fler-som-hatar-anonymt-pa-avpixlat/

På vilket sätt är pensionären Jim Olsson en makthavare eller politiker? Researchgruppen hängde ut ca 6000 personer (de flesta privatpersoner) varav några presenterades i media förra gången som det begav sig.

Så de kommer att hänga ut privatpersoner även denna gång. Om de nu verkligen har databasen.

Vi pratar ju om kriminella/våldsdömda fd AFA-medlemmar. Tokiga vänsterextremister. Varför ska de plötsligt börja ta hänsyn? Det har de ju aldrig gjort förut.
2014-09-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ja. Är du däremot inte politiker eller makthavare på något sätt är du inte intressant eller aktuell för någon outning, om du nu inte begått lagbrott.

Råkar personen vara docent eller liknande finns det ju en riska att outas också.
2014-09-11, 23:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Detta har säkert frågats otaliga gånger innan men orkar inte bläddra igenom hela tråden så jag undrar:

Finns det någon risk att bli outad om man har en e-mail som inte innehåller ens namn? Kan de kolla upp vem som äger mejlen t.ex?
Orkar heller inte bläddra igenom hela tråden men svar är både ja och nej men det förra förutsätter ju att de har databasen.
Om de har databasen och din "slaskmail" och din slaskmejl går att koppla till ditt namn, dvs. du har använt den till något som går att få fram dina uppgifter ifrån.
-Handlat på nätet.
-Prenumererat på tidningar.
-Använder den på jobbet.
-Använder den länkad till Facebook- Gud förbjude!!!

Utan att vara folihatt så är det bra att ha ett antal "slaskmail" som man använder på olika sidor beroende på hur anonym man är och hur säker sidan är.. gissar att Flashback är säkrare än tex. Bodykontakt, men möjligen osäkrare än Riksgälden, men då går ju Riksgälden att koppla ihop med ditt namn å andra sidan.

Tänk tre steg om det går koppla din registrerade mail med ditt namn, det är så den här gruppen fått fram namn på folk som kommenterat på Avpixlat tex. de har fått fram en mail via svag säkerhet på programmet som hanterar kommentarerna på sidan, de har sen kollat om den mailen mot andra sidor där man registrerat sig med namn, tex Facebook, skatteverket, etc.

Snabbt test, skriv din mail du registrerat på Flashback längst upp i sökrutan på Facebook.
Kommer din Facebook upp då är du dum i huvudet.
Senast redigerad av Onanikrem 2014-09-11 kl. 23:38.
2014-09-11, 23:34
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jag antar att du redan gjort en polisanmälan? Jag menar du verkar ju sitta på massa bevis på eventuella lagbrott.

Spelar ingen roll hur du väljer att tolka lagen eller vad du anser bör vara olagligt, det är inte olagligt i dags läget, grina bäst du vill.
Polisanmälan för vad? För att de påstår något i ett twitterinlägg?
Ingenting överhuvudtaget visar att de skulle sitta på någon databas alls, och med tanke på att de hänvisar till att uppgifterna skulle vara 1-2 år gamla så stämmer det väl i tid med den fejkade listan som kretsade runt vid den tidpunkten.

Antingen ljuger de, eller så har de själva gått på en lögn.
2014-09-11, 23:35
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ha ha... Ja, precis:

På vilket sätt är pensionären Jim Olsson en makthavare eller politiker? Researchgruppen hängde ut ca 6000 personer (de flesta privatpersoner) varav några presenterades i media förra gången som det begav sig.

Så de kommer att hänga ut privatpersoner även denna gång. Om de nu verkligen har databasen.

Vi pratar ju om kriminella/våldsdömda fd AFA-medlemmar. Tokiga vänsterextremister. Varför ska de plötsligt börja ta hänsyn? Det har de ju aldrig gjort förut.

Citat:
Ursprungligen postat av wylzee
Råkar personen vara docent eller liknande finns det ju en riska att outas också.

RG liksom TT eller andra som säljer nyheter eller information till medier, gör just det. Det är i det här specifika fallet Expressen som publicerar artiklarna, Expressen har en ansvarig utgivare. Är det så att man känner att brott begåtts får man välja att polisanmäla detta.
Medlem
Kosmos.s avatar
Hela den här debatten är väldigt anmärkningsvärd egentligen.

I vilket annat land än Sverige är det okej med åsiktsregistrering och uthängning av folk som inte har samma åsikt som etablissemanget? Nordkorea??

Att svensk polis inte gör ett skit åt dessa terrorgrupper är helt jävla sjukt.
Senast redigerad av Kosmos. 2014-09-11 kl. 23:37.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Min åsikt exakt.

RG's hot är inte ett hot mot mig som "nazist", deras hot är mot oliktänkande, oavsett åsikt.

Jag håller kanske inte med dig i många frågor. Det är dina åsikter och då bemöter jag dessa med argument inte med hot om att hänga ut dig.

RG är snarare ett hot mot demokratin och yttrandefriheten. Ett mycket otäckt sådant, om folk vill åsiktsregistrera andra för deras åsikter borde de skickas direkt tillbaka i en tidsmaskin till herr Stalins lilla Sovjet. Men tyvärr så skulle de väl kissa på sig av lycka och glädje.

"Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."- Evelyn Beatrice Hall. Det är allt jag står för. Kommer alltid att göra, alla har rätt till sin talan men vissa i det har landet vill strypa och kränka detta.

Därför måste vi stoppa RG, Expo och liknade organisationer samt myndigheter!
2014-09-11, 23:39
Medlem
Citat:
RG liksom TT eller andra som säljer nyheter eller information till medier, gör just det. Det är i det här specifika fallet Expressen som publicerar artiklarna, Expressen har en ansvarig utgivare. Är det så att man känner att brott begåtts får man välja att polisanmäla detta.

Har ingen åsikt om något brott begåtts, men ditt påstående om att det endast är politiker och makthavare som är intressanta är ju inte speciellt väl underbyggt.
2014-09-11, 23:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
RG är snarare ett hot mot demokratin och yttrandefriheten. Ett mycket otäckt sådant, om folk vill åsiktsregistrera andra för deras åsikter borde de skickas direkt tillbaka i en tidsmaskin till herr Stalins lilla Sovjet. Men tyvärr så skulle de väl kissa på sig av lycka och glädje.

"Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."- Evelyn Beatrice Hall. Det är allt jag står för. Kommer alltid att göra, alla har rätt till sin talan men vissa i det har landet vill strypa och kränka detta.

Därför måste vi stoppa RG, Expo och liknade organisationer samt myndigheter!

Var det verkligen hon som sade det? (det är en annan diskussion dock) , men ja.

Det är exakt det.

Jag håller inte med 95% av folket på Flashback, men det är just därför jag hänger här, för att ALLA har sin rätt att tala.
2014-09-11, 23:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Precis, så när ska ansvarig utgivare stå inför skranket då det handlade om de privatpersoner som han hängde ut i Expressen?
Pengarna finns tyckte jag mig läsa, och det kan ju bli spännande om man fortgår det man hade tänkt, och inte har lagt de planerna på is. Privatpersoner som skriver anonymt ska media hänga ut tycker du eller?

Du får inte glömma vilken slags typ av grupp det här är. Du säger polisanmäl. Men gjorde dom det då dom deltog i våldsbrott i tex AFA? SÄPO har säkert god kontroll på de här grupperna. Det har dom alltid haft på den röda extremistfalangen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-09-11 kl. 23:43.
2014-09-11, 23:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Att svensk polis inte gör ett skit åt dessa terrorgrupper är helt jävla sjukt.

I Danmark så åtalar man. De till och med försökte åtala Danmarks variant av Researchgruppen efter deras terrorlagstiftning:

(FB) Researchgruppen kontra Redox, eller Sverige kontra Danmark

I Danmark så betraktar man organisationer som Researchgruppen som terrorister.
2014-09-11, 23:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
RG liksom TT eller andra som säljer nyheter eller information till medier, gör just det.

Researchgruppen hängde ut ca 6000 personer på sin sajt. De kontrollerade inte vad alla hade skrivit. Researchgruppen tar inga hänsyn alls.

Och som jag skrev ovan. I Danmark ser man organisationer som Researchgruppen som terrororganisationer. Och man försökte till och med döma dem efter Danmarks terrorlagstiftning.

Så borde det ju även vara i Sverige. Att de låtsas vara journalister borde ju alla se igenom. De är ju fortfarande AFA, men med nytt namn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in