2014-09-11, 23:08
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, jag tror att jag kan ana vad du menar, vilket förmodligen åtminstone gör mig till adjunkt, men hela den biten känns ganska OT i den här tråden.

jah det var väl ett svar, lite OT kanske..
2014-09-11, 23:12
Medlem
Detta har säkert frågats otaliga gånger innan men orkar inte bläddra igenom hela tråden så jag undrar:

Finns det någon risk att bli outad om man har en e-mail som inte innehåller ens namn? Kan de kolla upp vem som äger mejlen t.ex?
2014-09-11, 23:14
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men om man nu sitter som dom gjort på Twitter och skriver typ. La la la. Och den som hatat borde vara orolig osv. Så bör man lägga korten på bordet. En hint räcker.

Sen är det så här har dom inte databasen men uttryckt det så tror jag man förargat allt för många människor helt i onödan. Det ska väl tilläggas att man är ganska så bakom flötet om man tror sig sitta säkert om man uttryckt att man har information om flashbacks användare.

Det spelar ingen roll vad dom hävdar i princip. Att dom bara ska hänga makthavare osv. Det är oskyldiga människor som i så fall skulle ligga i kriminella extremisters händer, som säkerligen inte är några dunungar om man då ser till deras CV. En säkerhetsrisk?
Våldsvänstern? Utpressning?
Även om många inte är ett dugg rädda eller bryr sig så finns det dom som är betydligt skörare.
Det har hänt förut att extremister hotat och knackat dörr hos de som absolut inte vill ha sina namn på internet så som nazister, pedofiler eller annat.,

Så för min del har dom sagt för mycket redan, och det kommer aldrig hålla i längden att en grupp eller flera jagar människor för deras åsikter. Det är så döfött det kan bli. Det kommer bara att få motsatt effekt.

De har databasen, ha tålamod så kommer man troligtvis få bevis på detta när RG har lust att gå ut med det.

RG följer lagen. Har man synpunkter på detta bör man vända sig till makthavarna som stiftar dessa.
2014-09-11, 23:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusja
Detta har säkert frågats otaliga gånger innan men orkar inte bläddra igenom hela tråden så jag undrar:

Finns det någon risk att bli outad om man har en e-mail som inte innehåller ens namn? Kan de kolla upp vem som äger mejlen t.ex?

För det första så ska det väl understrykas, åter igen, att de förmodligen inte ens har kommit över något, men vad gäller din fråga så nej, inte så länge du låtit bli att använda samma e-postadress till en massa annat på nätet som i sin tur kan röja din verkliga identitet.
2014-09-11, 23:16
Medlem
wurhans avatar
Citat:

Ja. Är du däremot inte politiker eller makthavare på något sätt är du inte intressant eller aktuell för någon outning, om du nu inte begått lagbrott.
2014-09-11, 23:21
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Ja. Är du däremot inte politiker eller makthavare på något sätt är du inte intressant eller aktuell för någon outning, om du nu inte begått lagbrott.
Tror du verkligen ni kan outa ett stort antal flashbackare utan konsekvenser? Idiot..
2014-09-11, 23:21
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:

Om du har använt samma mail på någon annan hackad sida, typ e-handelssida, så kan situationen bli lite ansträngd. Robert Aschberg/Piscatus/Expo/RG skyr inga metoder.
Senast redigerad av Dogrust 2014-09-11 kl. 23:24.
2014-09-11, 23:22
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet i min bok är RG's - vi ska tysta folk som tänker fel.

Vad är fel? Dina? Mina?

Den dagen vi har rätt och fel åsikter, den dagen dör yttrandefriheten och det är den vägen som RG väljer att ta. Skriver du fel saker anonymt, hänger vi ut dig. De bestämmer vad som är rätt eller fel. Kort sagt så är de inte bättre än någon diktatur som fängslar (riktiga) journalister som tycker fel.

Sammanfattning: Större djävla hyckllare får man leta efter. Skulle nästa vilja citera en gammal punklåt (som är alldeles för "vänster" för den gamla "nazisten" ^Eaz: ) "Tro rätt, Tro fel. Är det du eller jag som avgör det?" (Dia Psalma).

Vad ger RG rätten att bedöma vad som är rätt eller fel.

Edit: (det värsta RG lyckats göra är väl att de fått mig att sitta lyssna på gamla Dia Psalma, Asta Kask och De Lyckliga Kompisarna sånger... fan ta RG)

RG eller någon annan för den delen har ingen som rätt att påpeka Dig vad som rätt eller fel. Ingen kan egentligen bedöma vad som är felet i din åsikt om den där boken som skrevs 1876 eller att du ogillar Norge. Konstig nog så fattar inte folk detta.
2014-09-11, 23:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
De har databasen, ha tålamod så kommer man troligtvis få bevis på detta när RG har lust att gå ut med det.

RG följer lagen. Har man synpunkter på detta bör man vända sig till makthavarna som stiftar dessa.

Följer lagen? Det beror på hur man ser på det. Beställa dataintrång och kalla det för information?
Eller skaffa sig bulvaner på Avpixlat?
Eller olaga hot genom att skriva känn er oroliga? Nja dom är inte seriösa i mina ögon.
Ingen grupp ska bestämma om vad andra ska tycka det är min uppfattning.

Expo slängde ut en oskyldig i dag med namn och hela baletten.

Det enda språk dom förstår lär vara deras eget. Det här är inte hållbart, och det blir repressalier.
Vi får se vad dom har, men jag tror inte dom har ett dugg faktiskt.

Vände sig medlemmar i RG till makthavarna innan dom dömdes för våldsbrott?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-09-11 kl. 23:25.
2014-09-11, 23:25
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Tror du verkligen ni kan outa ett stort antal flashbackare utan konsekvenser? Idiot..

Vilka är vi, är själv inte med i RG. Men ja, jag tror RG kan outa eventuella användare på flashback utan någon nämnvärd konsekvens, förutom den vardagliga där deras medlemmar hotas på olika sätt.

Vilka konsekvenser skulle de förvänta sig menar du?
2014-09-11, 23:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
RG eller någon annan för den delen har ingen som rätt att påpeka Dig vad som rätt eller fel. Ingen kan egentligen bedöma vad som är felet i din åsikt om den där boken som skrevs 1876 eller att du ogillar Norge. Konstig nog så fattar inte folk detta.

Min åsikt exakt.

RG's hot är inte ett hot mot mig som "nazist", deras hot är mot oliktänkande, oavsett åsikt.

Jag håller kanske inte med dig i många frågor. Det är dina åsikter och då bemöter jag dessa med argument inte med hot om att hänga ut dig.
2014-09-11, 23:26
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Följer lagen? Det beror på hur man ser på det. Beställa dataintrång och kalla det för information?
Eller skaffa sig bulvaner på Avpixlat?
Eller olaga hot genom att skriva känn er oroliga? Nja dom är inte seriösa i mina ögon.
Ingen grupp ska bestämma om vad andra ska tycka det är min uppfattning.

Expo slängde ut en oskyldig i dag med namn och hela baletten.

Det enda språk dom förstår lär vara deras eget. Det här är inte hållbart, och det blir repressalier.
Vi får se vad dom har, men jag tror inte dom har ett dugg faktiskt.

Vände medlemmar i RG till makthavarna då dom dömdes för våldsbrott?

Jag antar att du redan gjort en polisanmälan? Jag menar du verkar ju sitta på massa bevis på eventuella lagbrott.

Spelar ingen roll hur du väljer att tolka lagen eller vad du anser bör vara olagligt, det är inte olagligt i dags läget, grina bäst du vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in