2014-09-11, 18:42
Medlem
Provokatörs avatar
Tittade just igenom min sökhistorik hos Google, där listar dom.
  • Vilken tid på dynget jag söker mest
  • Vilka dagar jag är mest aktiv
  • Antalet sökningar
  • Vilka länkar jag klickat mest på
  • Vilka sidor jag besöker mest
  • Sorterat på ämnen
  • Sökningar och andra aktiviteter på Google Maps

Dom säger även att dom spar IP, och vilket operativ och webbläsare du använder

Går jag en bit tillbaka i historiken får jag uppenbara problem att ens för mig själv förklara varför jag gjort vissa sökningar.

Skulle din historik komma i händerna på någon illasinnad så ligger du riktigt illa till, tror det sitter en och annan där ute och kollar sin historik nu och med rätta mår lite dåligt, och är den redan på villovägar så hjälper det föga att radera den nu, det försvårar bara din situation pga att det går att manipulera den om den nu är snodd.

Så ett råd är att inte radera sökhistoriken då kan du iaf bevisa om den är manipulerad eller ej den när den väl kommer ut.

För att hitta din historik så går du till http://www.google.com/history

/Provokatör
2014-09-11, 18:43
Bannlyst
Det är så jobbigt att jag måste gå omkring och känna en slags paranoia för dessa typer av grupper som RG. De har absolut ingenting med mitt liv att göra och jag har inget med deras att göra. Det finns liksom en moralisk gräns som man inte passerar, en naturlig lag, miljonvinstdrivande eller inte.

Fast det har även med hur våra lagar ser ut, vi bor i ett av världens mest oliberaliska samhällen som försöker ta varenda frihet ifrån en. Hoppas på en bättre framtid, att män och kvinnor kan få känna sig fria utan någon jävla force som vakar över en.
2014-09-11, 18:45
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Och när "sverigevänliga" blir kallade svennehora och känner sig kränkra så är det antagligen inte blattens mening att säga så.

Klart som korvspat att dessa rasister som blivit uthängda är rasister.

Det är väl självklart att det finns tillfällen då personen i fråga menar det den skriver. Jag har aldrig sagt någonting annat. Det enda jag säger är att man KAN råka skriva saker man egentligen inte menar för att man är upprörd och frustrerad.
2014-09-11, 18:46
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen
"Researchgruppen är som Reuters.."

Replik från Mattson och My Vingren.

Om det är någon som ska stå till svars för något så är det RG som ska stå till svars för deras narcissistiska övertramp mot flashbacks medlemmars rätt till anonymitet.

De har tagit sig själva friheten att ta friheter från oss, det är inte okej nånstans.
2014-09-11, 18:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt."

Stor respekt? Det låter som samma sak som Anders "jag våldtar barn" Eklund sa om när han våldtog Pernilla: "jag använde ju kondom"...

Har de materialet de säger att de har kommer de använda det på samma sätt de kom över det: kriminellt och aggressivt.
2014-09-11, 18:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Och inte bara i affekt eller frustration, utan för att provocera, debattera eller bara trolla. Det är ju helt bisarrt och vansinnigt att man ska ta ALLTING som folk skriver på internet som sanning och allvar utan minsta kunskap om den bakomliggande anledningen. Det finns ju mängder av människor som tycker om att provocera, eller diskutera med andra. Den ståndpunkt man förespråkar, eller det som faktiskt sägs behöver inte ha det minsta att göra med ens egentliga åsikter.

Jag har också nämnt något åt det hållet som du beskriver. Nu hetsas det mot enskilda personer utan att man känner till personens åsikt. Det man skriver måste inte vara en sann åsikt i den meningen att det är vederbörandes vilja.

Idag jämställs internet med det riktiga livet. Någon skriver något och det intecknas för personens åsikt i meningen reell vilja.

Internet är en jäkla leksak för många människor, de flyr den bistra verkligheten och lever ett annat liv för en stund. Får man ens klä av sin avatar trosorna och blotta det animerade könsorganet i cybervärlden? Gör jag det så måste det ju betyda att jag tycker att det är okej att blotta sig på en riktig gata gjord av asfalt.

Jag har sagt det tidigare, det borde inte finnas något allmänintresse i vem som har uttryckt vad på det här forumet så länge man inte kan bevisa om uttrycket är sanning eller lögn.
2014-09-11, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tittade just igenom min sökhistorik hos Google, där listar dom.
  • Vilken tid på dynget jag söker mest
  • Vilka dagar jag är mest aktiv
  • Antalet sökningar
  • Vilka länkar jag klickat mest på
  • Vilka sidor jag besöker mest
  • Sorterat på ämnen
  • Sökningar och andra aktiviteter på Google Maps

Dom säger även att dom spar IP, och vilket operativ och webbläsare du använder

Går jag en bit tillbaka i historiken får jag uppenbara problem att ens för mig själv förklara varför jag gjort vissa sökningar.

Skulle din historik komma i händerna på någon illasinnad så ligger du riktigt illa till, tror det sitter en och annan där ute och kollar sin historik nu och med rätta mår lite dåligt, och är den redan på villovägar så hjälper det föga att radera den nu, det försvårar bara din situation pga att det går att manipulera den om den nu är snodd.

Så ett råd är att inte radera sökhistoriken då kan du iaf bevisa om den är manipulerad eller ej den när den väl kommer ut.

För att hitta din historik så går du till http://www.google.com/history

/Provokatör

Det där är rejält snuskigt alltså. Man får ha det som en del i vardagen att man rensar den efter sig. Och även se till att man informerar andra om det.
2014-09-11, 18:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Det är hon som hävdar att skrevande ben i kollektivtrafiken är ett tecken på manligt förtryck va?
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt."

Stor respekt? Det låter som samma sak som Anders "jag våldtar barn" Eklund sa om när han våldtog Pernilla: "jag använde ju kondom"...

Har de materialet de säger att de har kommer de använda det på samma sätt de kom över det: kriminellt och aggressivt.

Jo, vi har ju redan tidigare sett med hur stor respekt RG och Expressen behandlar sina uppgifter. Trovärdigheten hos dessa är noll och ingenting.

Troberg ska dock ha en eloge för att hon sticker ut hakan även när uthängningar av den här typen drabbar sådana som hon förmodligen ser som meningsmotståndare. Sånt görs allt för sällan av allt för få.
Medlem
OM databas på kontonamn kopplade till tillhörande e-postadresser läcker ut, kan vi få en garanti ifrån Flashback på att de då omedelbart gör hela flashbacks samtliga inlägg görs otillgängliga på internet?

Detta i ett försök att skademinimera och försvåra att göra nästa koppling: individ => e-postadress => alias på FB => inlägg.

Jag har hittils inte sett någon ansvarig på FB uttala sig om vilken åtgärd de tänker tillta om kontodatanasen någon gång i framtiden läcker ut, har någon annan sett det?

Jag tycker även det ska stå i användaravtalet när man registrerar sig att Flashback lovar att radera samtliga inlägg inom 24 h om medlemsdatabasen (inkl e-postadresser) läcker ut. Detta för att styrka Flashbacks värdegrund och ståndpunkt beträffande personlig integritet.
2014-09-11, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Och inte bara i affekt eller frustration, utan för att provocera, debattera eller bara trolla. Det är ju helt bisarrt och vansinnigt att man ska ta ALLTING som folk skriver på internet som sanning och allvar utan minsta kunskap om den bakomliggande anledningen. Det finns ju mängder av människor som tycker om att provocera, eller diskutera med andra. Den ståndpunkt man förespråkar, eller det som faktiskt sägs behöver inte ha det minsta att göra med ens egentliga åsikter.

Sen så minns jag en tid på internet där folk inte tog allt för seriöst, vad fan hände med den tiden? När kom skiftet liksom?
2014-09-11, 18:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är hon som hävdar att skrevande ben i kollektivtrafiken är ett tecken på manligt förtryck va?

Stämmer bra det. Finns väl en tråd om den saken här på Flashback någonstans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in