2014-09-11, 17:45
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Korrekt. Inte på något sätt olagligt för RG att inneha eller publicera innehållet.

Men alltså, om en person gör dataintrång och stjäl något då, t,ex en databas och sen säljer den till någon. Gör sig inte köparen skyldig till häleri då?

Eller gäller det bara fysiska grejer?
2014-09-11, 17:45
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag skulle aldrig själv få för mig att hacka andras konton och publicera privat information (om vi nu leker med tanken att jag hade haft kunskapen). Ej heller skulle jag hjälpa någon att göra det. Men samtidigt så måste jag erkänna att jag skulle mysa rätt fint om journalistsvinen fick smaka på sin egen medicin.

Det är ju väldigt få personer som besitter sådan kunskap om man ser på gemene svensk. Det är ju inte heller det de handlar om, är man emot något så är man det oavsett men som drabbas annars är man ju inte emot det förutsatt att det inte drabbar en viss grupp.
2014-09-11, 17:47
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Det är ju väldigt få personer som besitter sådan kunskap om man ser på gemene svensk. Det är ju inte heller det de handlar om, är man emot något så är man det oavsett men som drabbas annars är man ju inte emot det förutsatt att det inte drabbar en viss grupp.

Jag väntar fortfarande på att du outar dig själv. För du står väl för allt du skriver och inte
är du väl någon hycklare heller?
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag skulle aldrig själv få för mig att hacka andras konton och publicera privat information (om vi nu leker med tanken att jag hade haft kunskapen). Ej heller skulle jag hjälpa någon att göra det. Men samtidigt så måste jag erkänna att jag skulle mysa rätt fint om journalistsvinen fick smaka på sin egen medicin. Om det är hyckleri så får det väl vara det då.
Det är inte hyckleri. Det är att ge igen.

Öga för öga, tand för tand.
Medlem
wnaxrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkickling
Tror ni på allvar att registret som fria tider påstår sig ha existerar? Klart att det finns en sannolikhet, men det är en mycket större sannolikhet att RG har flashbacks register. "Sökhistorik från 2008", hur fan skulle dom fått tag på det?

Google är en integritetskränkande skittjänst som sparar sökhistoriken om man är inloggad på Gmail samtidigt som man gör sökningar. Allt sparas och man kan i efterhand se vad man själv sökt efter. Så den som vill komma över sökhistoriken behöver bara komma över ditt Gmail-lösenord så få man allt serverat på ett fat. Så jag skulle tippa att det är långt mer sannolikt att FT:s uppgifter stämmer än att RG:s skulle göra det.
2014-09-11, 17:48
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Men alltså, om en person gör dataintrång och stjäl något då, t,ex en databas och sen säljer den till någon. Gör sig inte köparen skyldig till häleri då?

Eller gäller det bara fysiska grejer?

Det är ju olagligt om man betalt någon för att begå brott, däremot är det även ytterst svårt att bevisa liknande brott. Att ta emot en sådan information som i det här specifika fallet är inte olagligt på något vis.
2014-09-11, 17:48
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Vädlig tjat om att "jag har inte skrivit något rasistiskt så jag har inget att frukta". Många här som har flertalet gånger skrivit känsloutspel om diverse folkgrupper har egentligen inte så mycket att oroa sig för.

För ca 5 år sedan var Flashback mycket mer liberalt modererat och hatreplikerna flödade fritt. Detta pågick i flera år utan att regimen, Bonnier eller vänsterverktygen brydde sig. Sedan växte sig forumet större och större och även attraherade flera personer som jag upplever har praktisk erfarenhet av media och även god insyn i politiken. Flashback blev mer och mer hård modererat och samtidigt så gick Flashback från att vara ett diskussionsforum till ett forum där man kunde få tag på information som man annars inte kunde få tag på. Mycket pga att Flashback hade attraherat många personer med sakkunskaper. Flashback fick mer och mer en roll som granskare, något som media tidigare har haft monopol på. Först då fick Bonnier och regimen upp ögonen eftersom Flashback hotade Bonniers och regimens auktoritet. Bonnier har mer och mer försökt få regimen att slå ner på de fria ordet på internet pga detta.

Vad regimen och Bonnier vill åt är inte små folk som uttrycker sig illa på internet utan få tag på folk som kan hota dem. Bra exempel här är hur de ville få tag på bloggaren "Wiseman", som inte uttryckt sig rasistiskt utan skrivit sakligt om situationen i militären. De flesta bryr sig inte om den här personen eftersom de inte följer vad som händer i militären, men för regimen var han en nagel i ögat. Tydlig symbios mellan media och regim där.

De som har att frukta är de som kommit med den användbara informationen och det är dem som regimen, Bonnier vill åt mha RG. Det även dessa användare som jag uppskattar mest här på FB.

Så fortsätt att skriva oavsett om det är på Flashback eller någon annanstans, så kan regimen och Bonnier spela Whack-A-mole med oss hur länge de vill.
2014-09-11, 17:49
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Skönt att se att det finns folk som respekterar de grundläggande friheterna som Sverige är byggda på även på vänsterkanten.

INGEN förtjänar att outas, vare sig vänster eller höger.
Nej men nu har redan nationalister outats. Många. Dags att ge igen.
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:

Det är ju rimligt att se det som självförsvar mot en korrupt stat och dess media.
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Det handlar väl om vem som definierar vad som är "rasistiskt".

Alla vet vad RG och expressen-vänstern menar med Rasism.
Att folk skriver att negerjävlar ska mördas, att alla blattar borde dränkas, att alla zigienarbarn är dittan och dattan.

Sen är det sjukt att vänsterextremister ska få stå som hjältar och röja rasister. Varför kan inte högern göra samma sak ?`
2014-09-11, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Oklart faktiskt.

SD borde ju vara tacksamma, de har ju nolltolerans så de borde välkomna avslöjanden av eventuella representanter som bryter emot partiets regler. Förstår förvisso inte heller varför dessa personer väljer att organisera sig i ett parti som inte välkomnar deras åsikter.

Det är kanske inte konstigt att rasister och nazister har organiserat sig i SD, media och det övriga politiskt korrekta Sverige har ju gjort mycket under många år för att övertyga svenska folket om att SD är ett rasistiskt parti, vad hade de förväntat sig?
2014-09-11, 17:50
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Är herr Olsson politiker?

http://www.expressen.se/gt/sa-sager-de--fyra-vastsvenska-nathatare/

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-fler-som-hatar-anonymt-pa-avpixlat/

Och så vidare...

Ingen politiker kanske, men en rasistisk uppviglare..
Hade lätt kunnat undvikas genom att inte skriva sina inlägg på fyllan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in