2014-09-11, 14:31
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Problemet är att de första utpekade mer eller mindre erkände. Som den där SD-kärringen i Norrland som blev hispig i sitt kök.
Media kan påstå vad som helst. Hela Södermalm bryr sig om en SD:are uttrycker sig "rasistiskt". Efter 7 dagar är det glömt.
Men när partiet börjar kicka folk då ger man RG/Expressen rätt och då har helt plötsligt stulen data blivit lika med riktig data. Det HAR betydelse.
När jag jobbade i USA frågade alltid min chef skeptiskt "has this been tampered with" när jag inkom med nytt material. Om jag svarade ja eller kanske på den frågan ansågs materialet vara lika med skräp.
Och givetvis kan/har datat som RG ger till Expressen "been tampered with". Alltså är det lika med SKRÄPDATA.

Glömt eller inte, partiet utesluter ju dessa personer. Om man anser att informationen har manipulerats så bör man förslagsvis göra en polisanmälan gällande förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det är fortfarande svårt att hävda att man vet vem som skrivit inläggen, på sin höjd vet man varifrån ett visst inlägg kommer, men det behöver inte betyda någonting.

Att agera oförstående är nog bästa draget. Kommentarer som "Jag vet inte vem som kan ha suttit vid min dator" "Jag har haft problem med trojaner" "Kan RG komma åt mina uppgifter så kan de säkert plantera sån här information för att smutskasta mig" "Jag kan inte begripa hur någon kan ha kunnat registrera sig i min e-post" bör lämna dem ganska frustrerade.

Som sagt man kan förvisso leka dum, det skulle egentligen inte spela någon roll ifall man inte sitter i partitoppen, de kommer undan med allt. Är man dock random sd politiker så ryker man ju.
2014-09-11, 14:34
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Fan vad svagt av SD, det räcker alltså att "uppmärksammas" av Reasearchgruppen för att bli av med SD-kandidaturen? Ingen hänsyn till innehållet eller sanningshalten i det som uppmärksammas...

Det är nog på sikt viktigare för SD att bli ett helt "rumsrent" parti så att svenska folket kan börja ta deras parti på större allvar. På så sätt kan man säkra framtiden.
2014-09-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Glömt eller inte, partiet utesluter ju dessa personer. Om man anser att informationen har manipulerats så bör man förslagsvis göra en polisanmälan gällande förtal.

Som sagt man kan förvisso leka dum, det skulle egentligen inte spela någon roll ifall man inte sitter i partitoppen, de kommer undan med allt. Är man dock random sd politiker så ryker man ju.

Kontentan är att SD är ett jävligt DUMT parti med 0 (noll!!) skydd av sina förtroendevalda.
Att SD skulle vara ett så lätt mål är häpnadsväckande. Var dom inte starkare än så?

On topic : Att FB skulle ha hackats är väl inte otroligt. Om jag förstår rätt är FB baserat på ett kraftigt moddat vBullentin?
Mäktigare saker än så har hackats.
2014-09-11, 14:37
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det retar mig så otroligt att Statsmakten inte reagerar på detta. Det kan stå dem dyrt!

Det är ju bara ett rykte, inget bevisar att proffstrollen på RG har en db från flashback..
2014-09-11, 14:37
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Det är nog på sikt viktigare för SD att bli ett helt "rumsrent" parti så att svenska folket kan börja ta deras parti på större allvar. På så sätt kan man säkra framtiden.
Nej SD har visat sig inte vara starka nog för att stå emot PK-väldet. Det är inte en vinnande strategi att anamma sina meningsmotståndares världsbild och låta dem sätta agendan. Det handlar inte främst om att få många röster, det kan vilket förljuget PK-parti som helst få, det handlar om att driva en politik som är positiv för svenskarna och att inte vika sig för åsiktsförtrycket.
2014-09-11, 14:40
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan

Kan vara sant, men nu skriver jag detta rent allmänt till folk som kanske drabbas utav det goda hatet utan att tillhöra SD.
2014-09-11, 14:44
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Ingen har stulit Flashbacks databas, än så länge.

Att det skulle röra sig om en SQL-injection är helt orimligt då varje databasanrop i forumets kod går genom funktioner som gör sådana omöjliga. Det är inte svårt att skydda sig mot den typen av säkerhetsluckor, även om de är väldigt vanliga på internet.

Den andra teorin, om att det skulle röra sig om en läcka från någon med legitim tillgång till databasen är även den absurd. Det är endast Flashbacks tekniker som har tillgång till databasen. Samtliga tekniker har varit vänner i tiotals år och är 100% lojala mot Flashback Forum.

Personligen kan jag finna det lite smått bisarrt att vi måste gå ut och dementera detta, då bevisbördan normalt brukar ligga hos den som påstår något. Vi kan omöjligen bevisa att något inte existerar, eller att koden är 100% säker på alla sätt och vis (matematiskt omöjligt).

Det ligger hos researchgruppen att backa upp sina påståenden - det är dock inte något som kommer att ske.

Att detta har blivit en riksnyhet några dagar innan valet säger mer om medias förmåga till källkritik än något om Flashbacks säkerhet. När det sprids falska rykten om Flashback kan det vara bra att fråga sig "Cui bono?".

Har inget med "oförmåga till källkritik" att göra.

"He who controls the past controls the future. He who controls the present controls the past."

Media vill ha åsiktsmonopol av rena maktskäl och flashback är ett direkt hot mot detta.
Kan dom hjälpas åt att skrämma bort folk från det fria ordet och sjäva få diktera tillåtna åsikter så är dom väldigt nöjda.

Er "produkt" är yttrandefrihet. Självklart att makten försöker sabotera detta på alla sätt.
Det är inte bissart att ni måste försvara er även förebyggande mot deras FUD (Fear, uncertainty and doubt) attacker utan självklart.
Sånt är livet under tyranni.

Det är väldigt bra att du klargjort hur ni funkar.
2014-09-11, 14:45
Medlem
Welbecks avatar
Ursäkta min dumhet (om det så må vara), men varför är alla oroliga över detta? De enda personerna som jag förstår kan tänkas vara oroliga är offentliga personer som kanske måste stå för det dem skrivit här på fb men hur i all världen kan detta spela någon roll för den "vanlige" individen?
2014-09-11, 14:47
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Kan vara sant, men nu skriver jag detta rent allmänt till folk som kanske drabbas utav det goda hatet utan att tillhöra SD.

RG har ju uttryckligen sagt att de endast är intresserade av politiker och makthavare som sitter och näthatar anonymt. Det är mer eller mindre hela tanken med journalistik, tvivlar starkt på att man hänger ut random rasist, finns inget egenvärde i det, skulle inte förändra något ifall man inte varit väldigt grov i sitt "näthatande".
2014-09-11, 14:49
Medlem
Mr.Riddims avatar
Fast frågan är vad är det dom vill göra med dessa s.k listor? Vi lever i en yttrandefrihet och det bör respekteras. Men jag förmodar att de vill få fram identiteter på väsentliga personer som uttalar sig grovt och klumpigt eller som har gjort något dumt bak i tiden som ingen vet om.

Politik i Sverige numera handlar om att smutskasta människor så att man kan styra folks åsikter genom deras vidskepelser.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Demonisering
Senast redigerad av Mr.Riddim 2014-09-11 kl. 14:57.
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welbeck
Ursäkta min dumhet (om det så må vara), men varför är alla oroliga över detta? De enda personerna som jag förstår kan tänkas vara oroliga är offentliga personer som kanske måste stå för det dem skrivit här på fb men hur i all världen kan detta spela någon roll för den "vanlige" individen?

Oklart faktiskt.

SD borde ju vara tacksamma, de har ju nolltolerans så de borde välkomna avslöjanden av eventuella representanter som bryter emot partiets regler. Förstår förvisso inte heller varför dessa personer väljer att organisera sig i ett parti som inte välkomnar deras åsikter.
Medlem
Split-eds avatar
Skulle någon kunna göra en sammanfattning? Jag fick fan en schock när jag gick in på flashback och det här var det första som kom upp..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in