2014-09-11, 17:27
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Folk får låta bli att skriva idiotiska prylar på nätet om de inte kan stå för dem när det väl kommer till kritan. Självcensur är ju jobbigt men samhället lär inte bli tolerantare eller öppnare om det råder en officiell åsiktskorridor där inga andra uttryck än de offentliga hörs medan det råder en anonym sub-värld där folk självradikaliserar sig genom att häva ur sig skit om andra människor och får digitala ryggdunkar av andra idioter.

Folk kan ändra åsikter över årens lopp, mogna till och skärpa sig. Men något som inte ändras är svenskens rädsla för politiskt inkorrekta statements. Arbetsgivare skulle nog hellre låta någon gå än behålla en kontroversiell figur på sitt team, så som åtminstone det ser ut i den mer integrerade/säljorienterade tjänstesektorn. Jag pratar inte om Uffe på metallverket, utan personer i offentlig sektor, offentliga upphandlingar, media/PR, ideella föreningar, styrelser mm.

Sedan finns det väl kanske undantag. Jag vill minnas att Aktiespararnas förre VD exempelvis var punkare/rasist som tonåring, men han vände helt om och gjorde det till sin personliga "marknadsförings-story" vilket givetvis funkade eftersom han hade plattformen att masskommunicera genom. Men alla sitter ju inte i en position att väva sin version av sanningen.
Senast redigerad av RVRS 2014-09-11 kl. 17:31.
2014-09-11, 17:29
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pernissehult
Jag undrar angående det här med mobilnummerna när man registrerar sig för att snabbare kunna logga in , dessa är ju knappast anonyma om man använt sig av abbonemangsnummer.

Raderas dess nummer ur systemet ?

Vem som betalar för aktiveringen av ett konto är helt ointressant för Flashback, så jag tror inte att numren finns sparade i systemet.
2014-09-11, 17:30
Medlem
irishrages avatar
Är det här startskottet för ett inbördeskrig i cybervärlden?
Medlem
Mrkicklings avatar
Tror ni på allvar att registret som fria tider påstår sig ha existerar? Klart att det finns en sannolikhet, men det är en mycket större sannolikhet att RG har flashbacks register. "Sökhistorik från 2008", hur fan skulle dom fått tag på det?
Bannlyst
så mycket skit jag skrivit om regering och korruption så är jag inte förvånad ifall dom har koll på mig.

man ser att dom försöker ta internet och använda det emot oss nu, eftersom att dom vet om mycket väl att det är deras största hot. försöker sänka bandbredden och skit. ska inte dra det ot nu.

dra åt helvete vad äcklad jag blir av alla dessa korrupta företag. =) fly förbannad blir jag på skiten. =)
Senast redigerad av Masshysteria 2014-09-11 kl. 17:32.
2014-09-11, 17:31
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ut med listan ! Låt oss få läsa om de s.k. journalisternas klavertramp, bögfester, skilsmässor, barnsex, fyllerier, könssjukdomar, aborter, politiska åsikter samt allmänt snusk.

De trodde de var skickade att predika för menigheten hur Sverige skulle se ut och hur invånarna skulle in i den rätta läran.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Jag hoppas absolut att journalisterna får smaka på sin egen medicin. De har gjort sig förtjänta av det 100 ggr om.

Jag trodde man var emot dessa metoder eller är det så att man hycklare? Är man för så ska man vara för det, är man emot så är man emot. Väldigt komiskt.

Man tappar liksom sin rätt att gnälla när man själv propagerar för samma sak.
2014-09-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Folk kan ändra åsikter över årens lopp, mogna till och skärpa sig. Men något som inte ändras är svenskens rädsla för politiskt inkorrekta statements. Arbetsgivare skulle nog hellre låta någon gå än behålla en kontroversiell figur på sitt team, så som åtminstone det ser ut i den mer integrerade/säljorienterade tjänstesektorn. Jag pratar inte om Uffe på metallverket, utan personer i offentlig sektor, offentliga upphandlingar, media/PR, ideella föreningar, styrelser mm.

Sedan finns det väl kanske undantag. Jag vill minnas att Aktiespararnas förre VD exempelvis var punkare/rasist som tonåring, men han vände helt om och gjorde det till sin personliga "marknadsförings-story" vilket givetvis funkade eftersom han hade plattformen att masskommunicera genom. Men alla sitter ju inte i en position att väva sin version av sanningen.

Uppenbarligen så är man för all framtid brännmärkt från Flashback fast att det är en extremistgrupp som är ute efter att hänga ut privatpersoner för deras åsikter.

2014-09-11, 17:33
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag trodde man var emot dessa metoder eller är det så att man hycklare? Är man för så ska man vara för det,r man emot så är man emot. Väldigt komiskt.

Orolig?
2014-09-11, 17:36
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Orolig?

Inte alls, står för mina åsikter och skiljer inte på hur jag uttalar mig på nätet eller utan för internet. Är inte heller journalist av något slag så skulle nog bli chockad om jag var med bland den listan.
2014-09-11, 17:37
Medlem
irishrages avatar
Trodde åsiktsregistrering var förbjudet? Begår inte Researchgruppen en brottslig handling?
Bannlyst
en sak är då säker och det är att det där jävla Skynet som man fick höra om i terminator det är inget fiktivt datornätverk.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkickling
Tror ni på allvar att registret som fria tider påstår sig ha existerar? Klart att det finns en sannolikhet, men det är en mycket större sannolikhet att RG har flashbacks register. "Sökhistorik från 2008", hur fan skulle dom fått tag på det?
Varför är det egentligen mer osannolikt än att någon kommer åt Flashbackuppgifter och skickar till Researchgruppen? Men nej, jag är inte säker på något, föränns någon presenterar mer bevis. Varken när det gäller RGs eller FTs påståenden, men är inte helt med på varför bara det ena är sannolikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in