Citat:
Aboslut, MEN.
Låt oss säga att det fanns ett forum där planering av mord på svenskar och övertaget av sverige fanns tror du inte folk hade försökt få fram deras identiteter och på något sätt publicera det ?
Vad jag menar är att nu är VI sura och irriterade på RG. Men hade det varit tvärtom att en vänsterextremist databas hade läckt hade de flesta här klappat händerna. Precis som jag kan lova att majoriteten av alla som gnäller här apploderade när nakenbilderna på kändisar blev läckta efter en hacker attack.
Det är jobbigt nu när det handlar om oss, men snart händer det om dom och då får vi alla glädja oss.
Låt oss säga att det fanns ett forum där planering av mord på svenskar och övertaget av sverige fanns tror du inte folk hade försökt få fram deras identiteter och på något sätt publicera det ?
Vad jag menar är att nu är VI sura och irriterade på RG. Men hade det varit tvärtom att en vänsterextremist databas hade läckt hade de flesta här klappat händerna. Precis som jag kan lova att majoriteten av alla som gnäller här apploderade när nakenbilderna på kändisar blev läckta efter en hacker attack.
Det är jobbigt nu när det handlar om oss, men snart händer det om dom och då får vi alla glädja oss.
Ja du har väl en poäng i att folk är jävligt obrydda sålänge man själv inte drabbas, men det gör det ju inte mer "rätt" i sakfrågan. Personligen kan jag varken påstå att det är "rätt" om vänsterextrema/högerextrema sajter eller kändisars nackenbilder hackas och sprids av tvivelaktiga människor...
Vem fan har bestämt att "Reserarchgruppen" ska bli Sveriges "nätpoliser", där vi lägger detta förtroendet helt i deras händer? Vad fan säger att vi, övriga samhället, kan lita på dom? Även om man nu kan lita på att de "bara" hänger ut nazistiska politiker har då jag ingen lust att chansa på att inga andra människor drabbas...
Jag känner ett flertal människor som är helt harmlösa som ÄNDÅ inte vill vara annat än anonyma på nätet, man kan tycka att de är löjliga/paranoida, men man måste ändå kunna respektera att folk ibland vill vara anonyma. Det ska inte behövas fler skäl än så, och Researchgruppen har redan förbrukat sitt förtroende här.
Vi har sett genom historian hur det kan gå när man börjar övervaka och kartlägga människor... Det spelar ingen roll om de som sysslar med det är onda eller goda, förr eller senare hamnar det alltid i fel händer till slut och får sina konsekvenser.
Dessutom, vafan har blivit bättre av tidigare uthängningar... Ser du att folk har förändrat sin syn på saker? Ser du mindre hat på nätet? Mindre motsättningar och förakt mot oliktänkande? Osv. Om inget blir bättre pga uthängningarna, vad fan är då poängen?? (Utöver att det skapar MER motsättningar).
För övrigt är det en jävla skillnad på att hacka extremistiska forum och ett forum som Flashback, då du har folk här som är allt mellan höger och vänster, Och som är här av tusentals olika skäl. Till skillnad mot ett extremistiskt forum där de flesta är där av ett och samma skäl. Men inte det heller gör det "rätt" för vem som helst att göra intrång i forumen.
Varken Researchgruppen eller deras fienders metoder hör hemma i ett rättssamhälle. Är man missnöjd, eller anser att rättssamhället gör för lite, så får man försöka förändra det på andra sätt. Punkt slut.