Citat:
Ursprungligen postat av
blown
Det är fortfarande svårt att hävda att man vet vem som skrivit inläggen, på sin höjd vet man varifrån ett visst inlägg kommer, men det behöver inte betyda någonting.
Om emailadressen som man skapat disqus-kontot med lyder kapten.kagge@sverigedemokraterna.se så är det ju inte jättesvårt att gissa vem det kan vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
blown
Att agera oförstående är nog bästa draget. Kommentarer som "Jag vet inte vem som kan ha suttit vid min dator" "Jag har haft problem med trojaner" "Kan RG komma åt mina uppgifter så kan de säkert plantera sån här information för att smutskasta mig" "Jag kan inte begripa hur någon kan ha kunnat registrera sig i min e-post" bör lämna dem ganska frustrerade.
Ja, man kan ju skylla på sin 12-åriga dotter som en dem gjorde förut men det kommer ju inte att hjälpa en särskilt mycket.
Som sagt, Expressen är ingen domstol och deras case behöver inte vara vattentätt, det räcker med att det är trovärdigt för den stora massan för att det ska vara skadligt för partiet. Att skylla på hackare eller konspirationer kommer man ingen vart med.