2014-09-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Welbeck
Ursäkta min dumhet (om det så må vara), men varför är alla oroliga över detta? De enda personerna som jag förstår kan tänkas vara oroliga är offentliga personer som kanske måste stå för det dem skrivit här på fb men hur i all världen kan detta spela någon roll för den "vanlige" individen?

Att bli utlämnad åt kommunisters godtycke är aldrig önskvärt för frisinnade individer. Bara för att de kommer med ett påstående innebär det inte att det stämmer eller att de talar sanning.
Vad säger att den påstådda DB inte kommer att användas av andra extrema grupperingar i framtiden.
2014-09-11, 15:04
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det är fortfarande svårt att hävda att man vet vem som skrivit inläggen, på sin höjd vet man varifrån ett visst inlägg kommer, men det behöver inte betyda någonting.

Om emailadressen som man skapat disqus-kontot med lyder kapten.kagge@sverigedemokraterna.se så är det ju inte jättesvårt att gissa vem det kan vara.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Att agera oförstående är nog bästa draget. Kommentarer som "Jag vet inte vem som kan ha suttit vid min dator" "Jag har haft problem med trojaner" "Kan RG komma åt mina uppgifter så kan de säkert plantera sån här information för att smutskasta mig" "Jag kan inte begripa hur någon kan ha kunnat registrera sig i min e-post" bör lämna dem ganska frustrerade.

Ja, man kan ju skylla på sin 12-åriga dotter som en dem gjorde förut men det kommer ju inte att hjälpa en särskilt mycket.

Som sagt, Expressen är ingen domstol och deras case behöver inte vara vattentätt, det räcker med att det är trovärdigt för den stora massan för att det ska vara skadligt för partiet. Att skylla på hackare eller konspirationer kommer man ingen vart med.
2014-09-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Vad är det för mening med att neka när man vet att det är kört? Det är självklart att de kan bevisa att man har skrivit det de kommer med eftersom de ju har hittat dig. Det är ju inte så att de bara chansar.

RG/Expressen har ju rätt och självklart måste SD kicka dessa personer som inte följer partilinjen. Alternativet är att SD erkänner sig som ett rasistiskt parti och driver den linjen men då kan jag garantera att den absoluta majoriteten av dagens anhängare sticker, inklusive jag själv.

Det är irrelevant om informationen är stulen, är den korrekt så är den. Expressen är ingen domstol, de kan använda hur mycket stulen data de vill.

Hur vet att du att den är korrekt?
2014-09-11, 15:06
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Citat:
Ursäkta min dumhet (om det så må vara), men varför är alla oroliga över detta? De enda personerna som jag förstår kan tänkas vara oroliga är offentliga personer som kanske måste stå för det dem skrivit här på fb men hur i all världen kan detta spela någon roll för den "vanlige" individen?

Jag tror inte att folk känner oro över att finna sig själva på Expressens löpsedel utan över vad som kommer hända med databasen över tid. För många individer hänger, i princip, hela deras tillvaro på att Researchgruppen förvaltar databasen omdömesfullt. Inte för att de spritt rasistiska kommentarer omkring sig utan för att de berättat om missbruk, relationer eller what have you i tron om att de varit anonyma.

Denna otrygghet måste vara synnerligen betungande.
2014-09-11, 15:06
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Hur vet att du att den är korrekt?

"Är den korrekt så är den" säger ingenting om den aktuella informationens korrekthet. Den säger bara att korrekt information är korrekt, oavsett om den är stulen eller inte. personen du citerar säger ingenting om att informationen som RG tror sig ha är korrekt.
2014-09-11, 15:09
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Den vanliga individen kan bli registrerad i Expressens register, få ammoniak inkastat i huset och misshandlad på stan. Dessutom kan den vanlige individen bli av med både sitt jobb och sina möjliga styrelseroller.

Den vanlige individen är i det här fallet en helt vanlig individ som röstar på "fel" parti och är emot massinvandringen.

Har du "rätt" åsikter så behöver du inte vara orolig.
2014-09-11, 15:11
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.Battuta
Jag tror inte att folk känner oro över att finna sig själva på Expressens löpsedel utan över vad som kommer hända med databasen över tid. För många individer hänger, i princip, hela deras tillvaro på att Researchgruppen förvaltar databasen omdömesfullt. Inte för att de spritt rasistiska kommentarer omkring sig utan för att de berättat om missbruk, relationer eller what have you i tron om att de varit anonyma.

Ja Researchgruppen leker med folks liv och de "tänker inte bevisa huruvida de har någonting", vilka clowner. Terrorclowner.
2014-09-11, 15:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Om emailadressen som man skapat disqus-kontot med lyder kapten.kagge@sverigedemokraterna.se så är det ju inte jättesvårt att gissa vem det kan vara.

Jag är IT-ansvarig på ett mindre bolag, och det är inte direkt svårt att inse att människor i en viss åldersgrupp är mycket oansvariga och oförstående för nätsäkerhet. Det handlar förstås om skådespelartalang att komma undan med något sånt här (oavsett riktigheten i anklagelserna), men det är inte direkt otroligt att SD skulle kunna utsättas för planterade "bevis".
2014-09-11, 15:18
Medlem
Citat:
Haha, EXAKT vad jag menade. En promille Sveriges befolkning skulle förstå.
Sen är det faktiskt så att findata som passerat via en kriminell grupp kommer ut i andra änden som skräpdata.

Ja, den problematiken kommer man förstås heller aldrig runt. Researchgruppens medlemmar drar sig ju inte för att misshandla folk med järnrör, tutta på McDonalds-restauranger, stjäla bilar, sälja knark och slåss med taxichaufförer för att slippa betala, så varför skulle de dra sig för att ljuga om innehållet i en databas?
2014-09-11, 15:22
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.Battuta

Men folk var ju oroliga över Disqus db också, ändå har RG "bara" hängt ut rasistiska politiker..

Jag verkligen hoppas att RG ljuger och spelar ett spel..
2014-09-11, 15:23
Medlem
gringo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Ja Researchgruppen leker med folks liv och de "tänker inte bevisa huruvida de har någonting", vilka clowner. Terrorclowner.
Men då är det ju tur för RG att nästa alla har som tidigare är dömda våldsbrottslingar fått skyddad identitet av staten och kan husera lite som dom vill.....hur man nu kunnat få det men, deras finansielle chef Robban Aschberg har väl dragit i rätt trådar kan tänkas.

Ps.
Jag vet av en händelse har att SÄPO har ett öga på dem.
Senast redigerad av gringo1 2014-09-11 kl. 15:27.
2014-09-11, 15:24
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Den stora massan skiter fullständigt i om Kalle som kandiderar för SD i Svinarp tycker att muslimer luktar illa. Fullständigt.
Däremot bryr sig den stora massan då SD börjar kicka ut folk ur partiet. Det ser inte bra ut.
Alltså är SD sin egen värsta fiende. Inte RG/Expressen mfl.

Men ändå inte, har en kompis som nu i slutet kommer lägga sin röst bara pga SD bevisar att de inte är rasister genom att kasta ut de outade rasisterna..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in