Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
De var damm/gas innan de träffade marken.
Det var ju precis det jag frågade dig i punkt 8 och 9. Bara att jag inte skrev marken eftersom man omöjligt kan veta det eftersom det stora dammolnet under blockerar sikten. Alltså ville jag veta om du anser att hela pulveriseras på bilderna innan den ramlar ner bakom det stora dammolnet från huvudraset.
Så vi kan ta frågorna igen, om nu poletten trillar ner:
1. Om tornet kollapsar i ett dammoln och några balkar står kvar en kort stund (strunta för stunden i VARFÖR de står kvar)....borde de då ha damm på sig, likt allt annat i närheten? Ja eller Nej?
2. Om Ja på 1: När denna dammtäckta balk faller, borde dammet då, pga luftmotståndet, ramla av från balken när balken får fart neråt? Ja eller Nej?
3. Om ja, på 2: Borde dammet när det lossnar bli kvar i luften och bilda som ett spår där balken fallit? Ja eller Nej?
4. Ökar risken för att missa detaljer när man filmar från flera kilometers håll? Ja eller Nej?
5. Ökar risken för att missa detaljer när man i efterhand hanterar filmen på olika sätt, t ex komprimerar den för youtube? Ja eller Nej?
6. Minskar risken för att missa detaljer när man filmar från nära håll? Ja eller Nej?
7. Syns "pulveriseringen" av balken bäst på filmerna filmade från långt håll ? Ja eller Nej?
8. Kan man se att åtminstone inte hela balken hunnit upplösas innan den försvinner in bakom det stora dammolnet på filmerna från nära håll? Ja eller Nej?
9. På filmen du postat tidigare (
https://www.youtube.com/watch?v=BzWwvQfgjrw): Hinner hela balken pulveriseras innan den når stora dammolnet? Ja eller Nej?