2014-09-11, 12:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Kör Fantasyfoot även snittbetyg från de tre (?) största tidningarna i Italien? Det är en tung bas i det här upplägget, vilket jag gillar.

Nej, det gör de inte. Men bedömarna på tidningarna torde ligga rätt väl i linje med den poänggivande statistiken. Sedan har jag väl ett hum om vilka spelare som genomgående brukar få rätt bra betyg i Serie A, åtminstone de som hållit på på den nivån ett antal år. Men det är första gången jag deltar, misslyckas jag så lär jag mig något nytt.
Citera
2014-09-11, 12:38
Medlem
Ferry31s avatar
Lagen är klara!!

Om ni inte kan se. Prova logga ut och in igen
Citera
2014-09-11, 12:41
Medlem
Vem fan är COSA NOSTRA? Grymt lag.

Helt okej nöjd med mitt lag, väntar till ikväll innan jag kommer med en utvärdering av truppen.

GK: Neto, Berisha, Viviano
DF: Bonucci, Alex, De Vrij, Marquez, De Sciglio, Jesus, Radu, Zuniga
MF: Pirlo, De Rossi, Montolivo, Mertens, Inler, Kovacic, Barreto, Christodoulopoulos
FW: Totti, Tevez, Quagliarella, Pinilla ( ), Tavano, Dybala
Citera
2014-09-11, 12:46
Medlem
Ferry31s avatar
Tur att den fria marknaden finns. Får fan se till att bredda backlinjen nästa vecka
Citera
2014-09-11, 12:48
Medlem
Knugen37s avatar
Fick oväntat mycket Parma spelare men är ändå nöjd. Vem snodde Higge? Budade ju 43.

GK: De Santics,Padelli,Rafael
Backar:Lichstiener,Maicon,Abate,Richards,Basanta,G amberini,Lucarelli,Gastaldello
Mittfältare: Lodi,Menez,Cuadrado,Biabiany,Coman,Guilherme,Illic ic och Honda.
Anfallare: Llorente,Gervinho,Cassano,Bergessio,Babacar,Belott i
Citera
2014-09-11, 12:48
Medlem
Villons avatar
Haha, vilket bisarrt lag jag fått ihop. Backlinje och mittfält är out of this world, men anfallarna känns inte som målgaranti precis. Kan hursomhelst inte klaga när jag fruktade det värsta.

De Sanctis, Mirante, Bardi

Chiellini, Astori, Barzagli, Rami, Evra, Paletta, Cassani, Rossetini

Pirlo, De Rossi, Hamsik, Biabiany, El Kaddouri, Inler, Ledesma, Halfredsson

Quagliarella, Destro, Callejón, Pinilla, Osvaldo, Rossi
Citera
2014-09-11, 12:51
Medlem
Ferry31s avatar
Var fan kan man se alla trupperna och vad var och en fick betala för spelarna man drog in? Brukar finnas upplistade någonstans på sidan, men hittar inte.
Citera
2014-09-11, 12:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lagen är klara!!

Om ni inte kan se. Prova logga ut och in igen

Haha, vete fan hur det här gick till. Jag sitter tydligen med Buffon, Marchetti och Karnezis på målvaktssidan. Bjöd 36 fantamilioni för samtliga och antog då att jag bara skulle kunna få en av dem
(bjöd 36 för åtta målvakter, De Sanctis och Handanovic var andra-och tredjeprioritering efter Buffon).

En absurd övervikt för ytterbackar i laget, men det spelar ju ingen roll. I min priolista tog jag varannan mittback och varannan ytterback. Mittfältet ser okej ut, fick Marchisio som var förstavalet. Men vad gäller anfallare lyckades SuperChelsea stjäla Higuain för mig...jag bjöd 50 f.m. Ser lite blekt ut på forwardssidan, får kanske spela 4-5-1.

118 av 260 fantamiloni utnyttjade...det var väldigt lite. Men vad fan, det är som det är.

Hur fungerar det nu med "den fria marknaden" innan första omgången och mellan omgångarna?
Citera
2014-09-11, 12:53
Medlem
Citat:
Var fan kan man se alla trupperna och vad var och en fick betala för spelarna man drog in? Brukar finnas upplistade någonstans på sidan, men hittar inte.
Tryck på "Mercato" och sedan är det en knapp till höger, "Risultato Asta".
Citera
2014-09-11, 12:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Klicka på Mercato på menyn. Klicka sedan på Risultato Asta som dyker upp långt till höger. För Serie B på Flashback ser det ut så här:

http://www.fantacalcio.kataweb.it/Gioco/gioco/index.php?page=risultatoasta
Citera
2014-09-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Hur fungerar det nu med "den fria marknaden" innan första omgången och mellan omgångarna?
Den är öppen mellan omgångar, stänger på onsdagar vid 15:00 tror jag. Notera dock att de bud du lägger här är de faktiska buden du kommer få betala om du har det högsta budet. Bjuder du 100 för Ujkani, och det näst högsta budet är 5 kommer du likväl få smeta 100 för Ujkani. Värt att tänka på...
Citera
2014-09-11, 12:59
Medlem
Ferry31s avatar
Tackar.

AC Bosman fick tydligen Vidal för 14. Kan vara ligans kap möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in