Citat:
Ursprungligen postat av
Germangestalt
Hat är fan visst ok, det är ok att ogilla vad som helst. Särskilt när det är befogat. Det börjar ju likna 1984 det här där man försöker förbjuda "hat". Skall alla gå runt som några fromma, hjärntvättade zombies som aldrig har några negativa tankar eller vad är idén?
Precis bara tanken ska bestraffas precis som i 1984.
Handlingar är inte så viktiga men att tänka fel det är icke PK.
Även om RS skulle få för sig att förstöra mitt liv för att jag tänkt icke PK tankar (saker man funderat på och vill ventilera i IRL har jag aldrig behandlat någon rasistiskt är jag feg kanske men ens tankar kan man väl ha ifred) det som RS inte förstår att de ska tacka sin stjärna att FB finns för man har sett många många här som uppenbart behövt hata loss lite eller mycket för att få ut ångest och stress istället för att bli fysiskt våldsam.
Vad ska dessa göra nu ? för min del var det värt det då om man inte får tänka fritt även om det ibland kan vara både rasistiskt och kränkande och oftast för att provocera,
Vad är vi då förutom myror i en myrstack om vi inte får ha fria tankar, visst det skrivs ner på ett forum på internet är ju inte som att man tvingar ensamkommande barn att läsa trådar på FB ?
Ingen ska tysta mig längre och ärligt talat så kommer folk bara att stå mer för sina åsikter i samhället och mer fritt, för tankar kan man antingen skriva av sig eller så manifesteras de på annat sätt.
De kan aldrig bara tryckas undan.