2014-09-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Efter valet kan saker ändras, det är helt sant. Men RG:s agenda är helt och hållet politisk. De är inte ute efter att outa psykiskt instabila, tjackpundare, fyllekörare, motorcykelgäng, folk med suspekt sexuell läggning eller vad det nu är. Och var tror ni att lejonparten av FB:s psykopater befinner sig?

Vill de inte arbeta i 1000 år så kommer de ladda hem alla poster från Flashback och knyta till respektive användare. Efter det finns alla dina nätåsikter i en databas. Först sedan kartläggs och indexeras materialet, gissar jag. Om du tror att under din livstid kommer det materialet aldrig av någon form av ägare kommer indexeras på något annat sätt än för politiska åsikter (vilket är ovärdigt en modern demokrati ändå egentligen) så finns det gott om tid för dig att ha fel.
2014-09-11, 03:00
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ja, det är fyra dagar kvar till valet. Vad kan få mig att tro det?
Är du dum i huvet? De har hängt ut nationalister här förut. De letar alltid aktivt efter nationalister och oliktänkandes identitet. Bara för att tysta och hänga ut. Nu när de sitter på en stor jävla databas tror du själv på att de kommer låta bli? I helvete heller.
2014-09-11, 03:01
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Spelet kan snabbt ändras när det visar sig att rg har tillgång till "farliga människors" konton, dv.s uppgifter om te.x kriminella personer. Säg att Hells Angels sitter här med 20 användare, och de VET att rg sitter på deras info och kan skicka detta vidare till te.x polis... Hur länge kan en finnig hackare från rg gömma sig?

Det räcker alltså med att rg bekräftar att de har en databas och vips har dom 20 arga kriminella gäng efter sig som delat tips om vapen, droger och våld.

Men snälla nån. Tror du på allvar att det är RG som har hackat fram och luskat rätt på detta själva? All information som RG har fått finns redan hos Säpo många gånger om. Och jag tror inte att Hells Angels räknar med något annat heller, de är nog försiktigare än så. Några spinkiga vänsteraktivister gör inte ett kattskit från eller till i deras värld.
2014-09-11, 03:03
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Men ge dig nu.
RG sysslar med åsiktsregistrering, vilket rent reellt sett är ungefär lika moraliskt som att våldföra sig på barn.

Jag hade kunnt förstå om det kommit ut att sånt här händer i Nord Korea, men i Sverige? Nu är det fan nästan så ett inbördeskrig är rättfärdigat..

"Psykfall" betyder i min värld en människa som inte vet vad den gör och är inkapabel att kontrollera sina egna handlingar. RG vet vad de gör, like it or not.
2014-09-11, 03:03
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Men snälla nån. Tror du på allvar att det är RG som har hackat fram och luskat rätt på detta själva? All information som RG har fått finns redan hos Säpo många gånger om. Och jag tror inte att Hells Angels räknar med något annat heller, de är nog försiktigare än så. Några spinkiga vänsteraktivister gör inte ett kattskit från eller till i deras värld.
Du kan ju intala dig själv att det
2014-09-11, 03:04
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekiller1
Ja, om RG nu har fått tillgång till Fb's databas och börjar outa folk, så kommer dom få det riktigt jävla jobbigt!
Ja. Inte minst med tanke på den mängd likasinnade till Researchgruppen som har konton här. Alltså vänsterextremister.
2014-09-11, 03:04
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
"Psykfall" betyder i min värld en människa som inte vet vad den gör och är inkapabel att kontrollera sina egna handlingar. RG vet vad de gör, like it or not.

Okej, då är de värre än psykfall helt enkelt.
2014-09-11, 03:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Okej, då är de värre än psykfall helt enkelt.

Whatever. Så länge vi håller oss till sakliga definitioner, så.
2014-09-11, 03:19
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Vad är det som du tycker tyder på att RG är "psykfall"?

Mycket,
Denna Fria Tider-artikel som var länkad i den här tråden:
http://www.friatider.se/vald-ar-sa-javla-roligt-mot-mannen-bakom-researchgruppen
Faktumet att My Vingren är en extremfeminist som bland annat vill ha omvänd bevisbörda för vissa brott och även går runt och fotar män i skrevet på tunnelbanan.

Vad den rätta definitionen av psykfall är skiter jag i, det var inte det som var poängen.

Min poäng var att blandningen verklighetsfrånvänd (My) + Våldsverkare inte är någon trevlig kombination för de flesta människor och inte en kombination av människor man vill ha övervakande ens diskussioner på internet.
2014-09-11, 03:34
Medlem
Citat:
Whatever. Så länge vi håller oss till sakliga definitioner, så.

Ja den sakliga definitionen på RG är ju givetvis en samling självrättfärdigande narcissister, troligen med ett par tvättäkta psykopater med i smeten.

Fega svin är dom och du får inbilla dig vad du vill i din lilla bubbla men det finns gott om våldskapital på flashback som näppeligen ser på en uthängning med blida ögon.
2014-09-11, 03:35
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Vilket brott? Att ta emot information är inget brott. Brottsrubricering tack.

Dataintrång ligger närmast till hands. Beroende på vad de släpper för information bör förtal också vara en möjlig rubricering.
2014-09-11, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Dataintrång ligger närmast till hands. Beroende på vad de släpper för information bör förtal också vara en möjlig rubricering.

detta är deras "dump" av namn som de lade ut att det hade

alla där det står hittar inget på har jag kollat efter om användaren har skrivit någon tråd eller inlägg eller ens finns som användarnamn på flashback.

barbita - hittar inget?
cowman - hittar inget?
Anarian - hittar inget?
SpeshL - hittar inget?
Maggsan - hittar inget?
Dufflo - 9 inlägg, mest om online trading och om en satir tidning.
min0 - 17 inlägg mest om smokefest/weed och om högskolor
maxperes - hittar inget?
hoofer666 - hittar inget?
Hasse-passe- 490 inlägg om terrorist attacker, fakturor, invandring M.M
zommbi - hittar inget?
SecreT145 - hittar inget?
scanensia - hittar inget?
villarroel - 5 inlägg bilbatterier och teoriprov
Griffit - hittar inget
csrauk - hittar inget
atget - hittar inget
Edda123 - 7 inlägg om bensins / tryck i huvudet och bilar.
a.hard - 49 inlägg om allt möjligt musik och någon fråga till SD väljare.
olssochk - inget
Glidstige - inget...
Minimourinho - inget...
Robert.Mugabe - inget
Hanich - inget
BassJunkie - inget
BaronUrse - inget
Charger1 - inget
Zodagizmo - inget
tna4life - 4 inlägg om random saker
Pajret - inget
Shiring - inget