2014-09-11, 00:27
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Han har inte utvecklats normalt i skallen efter sin hjärnskada, det kanske finns goda skäl till att han hade en god man som skulle hjälpa honom med vardagens bekymmer, jag har för mig att jag läst i tråden att Drottman var god man för honom, då blir ju hennes förklaringsbörda fan så mycket större.

Drottman är INTE god man eller förvaltare till honom.
Citera
2014-09-11, 00:30
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Så hans gode man har alltså placerat honom på ett dagis/förskola?
Jag fick iaf intrycket av att det inte stod riktigt till i vare sig familjen eller miljön runt familjen.
Drottman kanske var hemmablind?Är det såhär det går till i Småländska byar?
Vi kan vara säkra på att ingen kommer bli straffad för detta.

?? Nä, vi är inte pedofiler lite till mans i Småländska byar.... och nä, vi glömmer inte så lätt heller.... Drottmans stora misstag var att hon vill alla väl och tror alla väl... eller trodde ska jag väl säga numera. Säkerheten på det dagiset har blivit närmast rigorös nu.
Citera
2014-09-11, 00:33
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
När denna person hamnar på kliniken så kommer han ha en facebookprofil.Han kommer ha tillgång till dator som oss.

Det ska du inte vara så säker på. Om elektroniska media kan störa vården eller rehabiliteringen kan allt sånt tas bort 2 månader i taget.
Citera
2014-09-11, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
?? Nä, vi är inte pedofiler lite till mans i Småländska byar.... och nä, vi glömmer inte så lätt heller.... Drottmans stora misstag var att hon vill alla väl och tror alla väl... eller trodde ska jag väl säga numera. Säkerheten på det dagiset har blivit närmast rigorös nu.
Glömmer gör ni säkert inte.Men maken till impotenta män som är fulltatuerade med ond bråd död har sällan skådats.Det kommer inte hända ett dugg.Inte ett enda dugg.
Citera
2014-09-11, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Det ska du inte vara så säker på. Om elektroniska media kan störa vården eller rehabiliteringen kan allt sånt tas bort 2 månader i taget.
Vilket straff
Jag är inte ute efter att straffa nån men vilket straff
Citera
2014-09-11, 01:20
Medlem
Snobbs avatar
Var tvungen att uppdatera mig om detaljer i detta fall (det har ju pågått ett tag nu) men jag kan inte hitta bevis på att hans psykiska tillstånd är kopplat till bilolyckan eller om han har någon medfödd diagnos. Någon som vet?

Sen, jag ser att han beskrivs som känslomässigt omogen, men annars då? Är han omogen/efterbliven på andra sätt också? Klarade han av att gå i vanlig skola osv?

Jag är inte så lite irriterad över att han bedöms som allvarligt psykiskt sjuk men att folk runt omkring honom, de på förskolan och hans familj, låtit honom vara praktikant på förskolan. Om han är hypersexuell och känslomässigt omogen så måste ju familjen ha sett och känt till det! Hans föräldrar och föreståndaren på förskolan borde åka på konsekvenser.
Citera
2014-09-11, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Var tvungen att uppdatera mig om detaljer i detta fall (det har ju pågått ett tag nu) men jag kan inte hitta bevis på att hans psykiska tillstånd är kopplat till bilolyckan eller om han har någon medfödd diagnos. Någon som vet?

Sen, jag ser att han beskrivs som känslomässigt omogen, men annars då? Är han omogen/efterbliven på andra sätt också? Klarade han av att gå i vanlig skola osv?

Jag är inte så lite irriterad över att han bedöms som allvarligt psykiskt sjuk men att folk runt omkring honom, de på förskolan och hans familj, låtit honom vara praktikant på förskolan. Om han är hypersexuell och känslomässigt omogen så måste ju familjen ha sett och känt till det! Hans föräldrar och föreståndaren på förskolan borde åka på konsekvenser.
Psykiatrin Är en egen värld.Att du blir pedofil för att du har en skada som du ådragit dig efter en trafikolycka..
Titta på familjesituationen o miljön runtom istället!
Ingen märkte att grabben var rubbad?Naturligtvis ska han få praktisera på ett dagis eller en förskola.
Banjospelare..
Citera
2014-09-11, 01:53
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Psykiatrin Är en egen värld.Att du blir pedofil för att du har en skada som du ådragit dig efter en trafikolycka..
Titta på familjesituationen o miljön runtom istället!
Ingen märkte att grabben var rubbad?Naturligtvis ska han få praktisera på ett dagis eller en förskola.
Banjospelare..

Ja, det är lätt någon/några i familjen/släkten som inspirerat denna förståndshandikappade Jocke till dåden. Säkert nån annan pedofil. En bilolycka kan definitivt skada hjärnan och göra en både korkad och konstig, men idén om att barn är lämpliga att ha sex med uppstår ju inte från tomma intet.

Skräp är han helt enkelt. Han och hans störda föräldrar som uppfostrat honom till att bli ett perverst rovdjur.
Citera
2014-09-11, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ja, det är lätt någon/några i familjen/släkten som inspirerat denna förståndshandikappade Jocke till dåden. Säkert nån annan pedofil. En bilolycka kan definitivt skada hjärnan och göra en både korkad och konstig, men idén om att barn är lämpliga att ha sex med uppstår ju inte från tomma intet.

Skräp är han helt enkelt. Han och hans störda föräldrar som uppfostrat honom till att bli ett perverst rovdjur.
WT kallas det.Detta är wt-människor och inget annat.De vet inte bättre.
Ett par generationer sedan så hade de blivit steriliserade.
Citera
2014-09-11, 05:06
Medlem
Grandiosos avatar
Den lilla översexuella ynglingen som kan ha kvaddat många liv genom sina sjuka handlingar
borde rätteligen underkastas ett ingrepp av det här effektiva slaget:

Citat:
. I nutida rättspsykiatri har kemisk kastrering kommit i bruk som frivillig rehabiliteringsåtgärd för vissa sexualförbrytare, och det har ibland även diskuterats att införa tvångsvis kemisk kastrering som påföljd för brott.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kastrering
Senast redigerad av Grandioso 2014-09-11 kl. 05:12.
Citera
2014-09-11, 07:07
Medlem
Citat:

Nej det nog just så att ingen vet. Det är ju omöjligt att veta vad som är medfött och vad som orsakats av skadan som uppkom vid olyckan, så här långt efteråt.

Jag hade fel denna gången eftersom jag inte trodde att denne skulle få fängelseförbud men man har tycligen ansett att det tvångsmässiga inslaget i hans beteende är så stort att han ändå bedömdes som sjuk i lagens mening. Tvångsmässighet har vi alla mer eller mindre men man har alltså bedömt det att den här patienten lider av en så pass svår form att man hamnade i LRVs räjonger. I vardagen är det inte alltid sådant bryter fram, så din irritation är nog litet irrelevant.

Det är mycket ovanligt att dessa kriterier leder till fängelseförbud. Det första teamet kom ju också fram till att han skulle kunna dömas till fängelse.
Citera
2014-09-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den lilla översexuella ynglingen som kan ha kvaddat många liv genom sina sjuka handlingar
borde rätteligen underkastas ett ingrepp av det här effektiva slaget:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kastrering
Tyvärr är det inte speciellt effektivt med kemisk kastrering av den hör typen av patienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in