Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-10, 22:55
  #2485
Medlem
Blir så jävla äcklad när jag läser domen. Äckliga jävla idiot synd att vi inte har döds straff i Sverige.stackars barn.
Citera
2014-09-10, 23:02
  #2486
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Jag är nästan mer inne på att förbjuda dessa samhällen som figurerar här.Titta bara på den andra kända pedofilens facebook.Den tidigare dömda pedofilen som figurerar i pereferin i detta fall alltså.Det är skrämmande.

Jag måste kanske ha ett klarläggande här...hade mitt två-åriga barn varit utsatt hade jag förmodligen snittat halsen av honom (GM) oavsett rättslig kostnad. Hade gjort detsamma för hans Handledare. Jag hade nog varit rätt nöjd med mitt "livverk" då...inte en risk att fler blir utsatta...jag antar att alla förstår.
Citera
2014-09-10, 23:04
  #2487
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
jag hänger inte riktigt med men snackar vi om pedofilnätverk och "handledare" borde det i och för sig klassificeras som ett brott...eller organiserad brottslighet naturligtvis. bara för att de inte sagt att de heter "barnälskarna" så....visst sjutton kan mycket av detta nätverkande ses som organiserat. jag tror att det man definierar som organiserade terroristnätverk har svagare kopplingar än pedofilnätverken har.

Ett sista ord. Jakten på pedofilerna eskalerar och det är tack vare tuffa individer som orkar med att granska denna typ av brottslighet. Tack till er alla.
Jag menar dessa hålor i vårt land som befolkas av dessa människor.Det är för bedrövligt.Jag är ledsen att säga det men det är något som inte stämmer.Listerlandet,typ där Jimmie Åkesson kommer ifrån o värvar friskt.
Citera
2014-09-10, 23:15
  #2488
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Jag menar dessa hålor i vårt land som befolkas av dessa människor.Det är för bedrövligt.Jag är ledsen att säga det men det är något som inte stämmer.Listerlandet,typ där Jimmie Åkesson kommer ifrån o värvar friskt.

Hålorna...finns överallt och rekryteras av av lika delat Jimmy som av dess motsats (er) vänsterpartiet.
Jag kanske skulle kunna räknas till extremist för att jag skrev att jag skulle döda den person som föregrep* sig på mitt barn...mitt politiska hemvist har svängt och det är rätt naturligt pga min utbildning, dock kvarstår faktum *. verkligen oavsett politisk ideologi.
Citera
2014-09-10, 23:25
  #2489
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Hålorna...finns överallt och rekryteras av av lika delat Jimmy som av dess motsats (er) vänsterpartiet.
Jag kanske skulle kunna räknas till extremist för att jag skrev att jag skulle döda den person som föregrep* sig på mitt barn...mitt politiska hemvist har svängt och det är rätt naturligt pga min utbildning, dock kvarstår faktum *. verkligen oavsett politisk ideologi.
Du skulle aldrig döda någon även om de gjorde dig illa.
Alltså vad ska vi ha alla dessa knytanävenifickan/sverigedemokraternairaksdagenjatack-människorna som bara förorenar genpoolen till egentligen?
Viljelösa människor som man ska ha till vad?..
Citera
2014-09-10, 23:35
  #2490
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Du skulle aldrig döda någon även om de gjorde dig illa.
Alltså vad ska vi ha alla dessa knytanävenifickan/sverigedemokraternairaksdagenjatack-människorna som bara förorenar genpoolen till egentligen?
Viljelösa människor som man ska ha till vad?..

Ja men att jag skulle...mer utförligt svar om metoder och annat via PM
Citera
2014-09-10, 23:55
  #2491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Hur fungerar det att kastrera pedofiler? Kan det dämpa deras sexuella begär?
Nej tyvärr. Det har inte varit speciellt framgångsrikt, enligt studier som gjorts.
Citera
2014-09-11, 00:02
  #2492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Jag vet inte riktigt om jag tror på att han började förgripa sig på barn pga han varit med om en trafikolycka.Men jag är heller inte kunnig inom detta område.Psykiatrin är en värld för sig.
I såna här fall får man välja det minst dåliga vad det nu är/blir.
Nej psykiatrin är inte en värld för sig.

Att det kanske är litet jobbigt att sätta sig in i det är kanske korrekt men det gäller väl andra discipliner lika väl . . .
Citera
2014-09-11, 00:07
  #2493
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
För honom handlar detta inte om statistik (för de flesta) utan det räcker med om någon beundrar han gärning och vill ha detaljer....och gott folk det finns tyvärr en hel del av detta slag.

Tror inte ens han är tänkt tanken på att någon skulle beundra honom
Citera
2014-09-11, 00:08
  #2494
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej psykiatrin är inte en värld för sig.

Att det kanske är litet jobbigt att sätta sig in i det är kanske korrekt men det gäller väl andra discipliner lika väl . . .
Det är en värld i sig genom att gemene man vet inte vad som sker bakom murarna om man nu kan uttrycka sig så.
Citera
2014-09-11, 00:17
  #2495
Medlem
kicki.swedens avatar
För det första: Det är sluten rättspsykiatrisk vård han har dömts till. Detta innebär att han inte har rätt till frigång på vårdinrättningens område eller permissioner alls i nuläget.
För det andra: Har är dömd med SUP, särskild utskrivningsprövning.

Till att börja med kommer det ta tid att analysera killen för att se vilken behandling och vård som kan tänkas tillämpas.
Sedan ska man jobba på att han ska få insikt i sina brott, vilket känns långt brta på de beskrivningar av vad han sagt i förhör etc om att "det gjorde ju inte ont på dom" och den väldigt konstiga attityd han intog i rätten rent fysiskt. Han var inte där kroppen var....
Sedan ska han försonas med sina brott.... Vilket kanske blir svårt eftersom han inte tyckte att de var så farliga.

Under hela den här tiden kommer han att medicineras om det blir nödvändigt och man kommer att vända ut och in på hans skalle för att fatta hur han funkar.
Första målet är att hans psykiska hälsa ska förbättras. Nu när vi kommit så här långt är det bara att inse att alla inte fattar att de gjort fel och har med andra ord inte kunnat försonas med sina brott, och med andra ord kan inte hälsan då heller förbättras. Han ska dessutom vara delaktig i vården, vilket jag tror är osannolikt att han kommer vara på ett bra tag, eller i alla fall tills han fattar att det inte är en teatergrupp han är med i.

Det är inte heller säkert att den behandling man börjar med funkar. Då är man tillbaka på ruta 3 eller så... En behandling KAN pågå i flera år, vilket ofta är fallet, innan man bestämmer att man ska testa en annan. Cheföverläkaren kan skicka in en begäran om ny 6 månadersperiod till Förvaltningsdomstolen praktiskt taget hur många gånger som helst.
Killen ska bevisa att han äter, skiter, sover och framförallt tänker som en normal person.
Finns det minsta risk för att kan kan skada sig själv eller andra ska han inte släppas ut. Man har ett ansvara att skydda samhället. Där har det blivit hårdare pga, eller tack vare, de idioter som släppts ut och gjort bort sig,

Skulle någon läkare få för sig att han är frisk, tar den särskilda utskrivningsprövningen vid. Eftersom han är dömd kan inte läkarna skriva ut honom utan nu blir det dags att koppla in förvaltningsrätt eller kammarrätt. Där ska det redogöras för GM's tillstånd idag, samt en redogörelse för risken att GM återfaller till brott i framtiden. Detta görs oftast via en 56 punkter lång lista med en rad underpunkter. Listan tittar på dels statistik men även på reella uppgifter.Till detta ska läggas ett samlat uttalande från vårdinrättningen. Med andra ord är det inte bara en som ska säga sin åsikt utan 5-10 personer innan domstolen ska avgöra om de överhuvudtaget ska ta upp fallet till prövning.

Kom på att jag glömde tillägga att detta bara är för att han ska få frigång på gården i första hand, fixar han det under en längre period kan man börja snacka permis med översyn. Först långt efter det kan frågan om frisläppande tas upp....
__________________
Senast redigerad av kicki.sweden 2014-09-11 kl. 00:22.
Citera
2014-09-11, 00:19
  #2496
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
För att skingra lite av gissningar och personliga åsikter, så kommer uttalande från expertisen här.



Socialstyrelsen kallade en expert - överläkare Eva-Marie Laurén - till sig. Hon kom fram till att mannen led av en allvarlig psykisk störning och borde dömas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Socialstyrelsen anslöt sig till Eva-Marie Lauréns bedömning och slutsatser. - See more at: http://domstol.se/Om-Sveriges-Domsto....mUzZGc0U.dpuf

NN fyller medicinska kriterier för diagnoserna genomgripande störning i utvecklingen, pedofili, hypersexualitet och sexuell avvikelse utan närmare specifikation. Hans sexuella avvikelser har inslag av fixering och betydande tvångsmässighet. NN har nedsatt förståelse för de negativa konsekvenser som hans övergrepp kan innebära för offren och hans sexuella impulser är så pass påträngande att de till stor del styr hans dagliga liv. Han har ett neuropsykologiskt funktionshinder med nedsatt förmåga till socialt samspel och bristande insikt i andra människors tänkande och fungerande. De psykiska och sexuella störningarna i kombination är så pass omfattande att de sammantaget bedöms utgöra en allvarlig psykisk störning. NN har behov av sexualpedagogisk behandling som kan kombineras med läkemedel som dämpar hans sexualdrift.
NN bedöms således ha begått åtalade gärningar under påverkan av en allvarlig psykisk störning. Han
lider alltjämt av en allvarlig psykisk störning och det bedöms finnas medicinska förutsättningar att
överlämna NN till rättspsykiatrisk vård.
Det bedöms även finnas risk för återfall i allvarlig brottslighet varför den rättspsykiatriska vården bör
förenas med särskild utskrivningsprövning.


http://domstol.se/Domstolar/kalmarti...%201163-14.pdf


Det kändes bra att läsa. De ser med andra ord inte hans psykiska ohälsa som lättlöst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback