2014-09-11, 01:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Tycker man ska ta bort allt. Samtliga trådar och samtliga användare.

90% av alla användarkonton kommer det ju ändå aldrig mer loggas in på, liksom 90% av trådarna kommer det aldrig mer skrivas i. Så som det ser ut i nuläget.

En fresh start.

Men nu får ni väl ge er. Sitt ner i båten nu för fan och ta det lugnt tills vi vet mer. Det värsta folk kan göra nu är att sluta vara aktiva eller skriva utav rädsla. Forumets fortlevnad hänger helt och hållet på dess medlemmar och inte på vad någon researchgrupp sitter och gräver fram. Bara om folk låter sig skrämmas kommer forumet förlora i aktivitet. Dessutom tror jag i vilket fall att du överskattar deras inverkan gravt. Det är inte första gången Flashback har varit i blåsväder och det skulle förvåna mig mycket om ens 10-20% av användarna valde att lämna forumet.
Senast redigerad av R.R 2014-09-11 kl. 01:23.
2014-09-11, 01:18
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Kanske jag är mer cynisk än dig men för mig är det uppenbart att ÅL och ett fåtal likasinnade det makthavaralibi som den autonoma vänstern behöver för att kunna ägna sig åt "hot, våld och åsiktsregistrering" utan at ta några större risker.

Jag förstår inte vad du är ute efter med HM? Varför menar du att det har ett samband med det här?

det var fan vad du hängt upp dig på en person som av allt att döma har noll och intet att göra med researchgruppens förehavanden. finns det inte en tråd om henne nånstans?
2014-09-11, 01:20
Medlem
timpis avatar
När får man veta EXAKT vad RG har kommit över och bör jag vara orolig? Har fler användare där det skrivits diverse saker som kan tänkas va olämpliga i vissa jobb.
2014-09-11, 01:26
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpi
När får man veta EXAKT vad RG har kommit över och bör jag vara orolig? Har fler användare där det skrivits diverse saker som kan tänkas va olämpliga i vissa jobb.
Har du en mail som kan bindas till dig som person och konton där du skrivit saker med åsikter norr om SD typ.
2014-09-11, 01:26
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruzzidullmannen
Utveckla gärna det om "sunt förnuft" och "intelligens".
Mest bara att jag tror att folk förstår att detta inte har ett skit med SD att göra och det borde inte generera en röst i deras riktning bara för att en minoritet av deras motståndare beter sig sinnessjukt.
2014-09-11, 01:28
Medlem
timpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Har du en mail som kan bindas till dig som person och konton där du skrivit saker med åsikter norr om SD typ.

Har någon mail jag skapade 2007 enbart för flashback. Samma sak på alla andra forum. Är det helt safe då?
2014-09-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Politiskt inkorrekt, Avpixlat och NyheterIdag sägs ha 12.000 tipsmail att gå igenom som kanske kan väcka debatten om vikten av anonymitet och rätten till att inte hängas ut hur som helst till och med i riksmedia.

Intressant att se vad som händer med utvecklingen av detta

Jag kanske missförstår, men om det är om att koppla användarnamn med personer så är det ju lika illa, man kan ju inte kritisera nån för att de hänger ut folk, sen hänga ut folk, det kallas att vara hypokrit, hycklare, eller att ha dubbelmoral!
Jag skiter i vad ni gillar, men klaga inte på nåt och sen uppmana nån att göra detsamma, det är lågt!
2014-09-11, 01:35
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag
Eftersom det numera tycks vara helt okej att tillskansa sig sådant människor skriver i skydd av anonymitet har vi tänkt publicera sådant som slår mot mediefolk bland annat.

Vi jobbar just nu på 12000 tipsmail skickade till politiskt inkorrekt, som vi har. För den som vill veta mer om hur, var, varför etc finns en text här: http://nyheteridag.se/sa-kommer-skiten-traffa-flakten/

Med lite medieskandaler kanske man kan väcka liv i debatten om rätten till anonymitet på nätet. Den behövs.

/Chang
"De är dumma så vi gör samma sak...Typ"
Källskydd?
2014-09-11, 01:35
Medlem
Vilken obehaglig kväll det här har varit. Efter att jag uppmärksammat ryktet om att databasen varit på vift blev jag paranoid och inledde ett säkerhetsarbete gällande mina användare på diverse internetsiter. Till min förvånan och paranoia uppmärksammade jag att ett okänt ip-nummer loggat in på mina mejladresser. IP-numret var från Stockholm som jag inte besökt på många år. Märkte även att ip-nummer från Kina försökt knäcka mina lösenord. Kan detta ha något med databasen som är på vift?
2014-09-11, 01:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
Till min förvånan och paranoia uppmärksammade jag att ett okänt ip-nummer loggat in på mina mejladresser. IP-numret var från Stockholm som jag inte besökt på många år. Märkte även att ip-nummer från Kina försökt knäcka mina lösenord.
Jaså, det gjorde du. Hur uppmärksammade du detta då?
2014-09-11, 01:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Hälsning till oss dödzrazzar:

https://twitter.com/myvingren/status/509795517669572608

Fan vad hon ser ut. Inte konstigt att hon är en feministvänsterfitta. Stackarn har säkert inte fått kuk och är bitter. Kanske någon AFA fjant kommer och straffknullar henne för arbetarklassen.
2014-09-11, 01:44
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Researchgruppen verkar vara riktigt vidriga människor, att media samarbetar med dem är för mig ett mysterium...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in