2014-09-10, 23:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det beror väl på hur säkert det är med VPN och 4096 bitars kryptering.
Vad hjälper det när det är folk i andra änden?

Du måste identifiera dig på nåt sätt för att inte kunna rösta mer än en gång.

Och det finns alltid nån med rättigheter.
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooola
eh, vad skulle det spela för roll att uppgifter om dessa vänsterterrorister offentliggjordes? Alla vet ju att Fredriksson och mass andra AFA-ligister har varit dömda, misstänkta, häktade osv. Det är ingen i svenska medier som bryr sig om det, så glöm det agrumentet. Jacques Wallner hade dömts för mord men hamnade eter fängelset på DN samt i Robert Aschbergs prgm i TV3. Hübinette är dömd flera ggr men har universitetstjänst och åberopas som expert. Frdriksson är dömd för politiska våldsbrott. Men används av Expressen.

Jag förstår men håller inte med dig. Visst spelar det roll då det visar sig att de är lika goda kålsupare, droghandlare, rasister, hotfulla som de personer de hypotetiskt skulle hänga ut.

Jag har personligen i min inbox ett hotfullt PM från en i RG som definitivt inte motsvarar de ideal de säger sig stå för och som definitivt är olagligt.

Inte för att jag skulle hänga ut honom men mer som ett väldigt konkret exempel på att RG i lika stor grad som vilken flashbacksvenne som helst behöver sin av anonymitet garanterade yttrandefrihet.
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Om ni byter mailadress kommer ni inte kunna skriva på forumet på tre dagar, det är precis så lång tid som är kvar till valet, sammanträffande?
Jo, det funkar direkt.
2014-09-10, 23:53
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Tycker man ska ta bort allt. Samtliga trådar och samtliga användare.

90% av alla konton kommer det ju ändå aldrig mer loggas in på, liksom 90% av trådarna kommer det aldrig mer skrivas i.

En fresh start.
Om de lyckats så håller jag och de flesta förmodligen med.

Flashback bygger i mångt och mycket på anonymitet.
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Förmodligen? Jag har sett att de outat diverse löst SD-folk, mest lokala förmågor och annat patrask, men det är väl för att de inte fått några större fiskar? Eller har jag missat nåt annat?
Ja du missade att de flesta itne var några SD-företrädare utan vanligt folk.
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Borde MOD förbereda sig för en totalrensning på trådar här på FB? skulle det hjälpa?

Vad ska det vara bra för?
Det enda som försvinner är det som bryter mot flashbacks regler, resten kommer bli kvar.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Förmodligen? Jag har sett att de outat diverse löst SD-folk, mest lokala förmågor och annat patrask, men det är väl för att de inte fått några större fiskar? Eller har jag missat nåt annat?

Du har missat att de även hängde ut rena privatpersoner som kommenterat på AP. Vidare var det i något fall så att de tillskrev en av de uthängda kommentar(er?) som någon annan skrivit. Visst publicerade de en liten rättning efteråt, men backade upp sitt agerande med att den uthängde faktiskt hade skrivit andra kommentarer.

Det här med att RG eller svensk press enbart skulle hänga ut aktiva politiker stämmer alltså inte.
2014-09-10, 23:55
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Lugna dig. "Slängs under tåget", det låter som något twittervänstern skulle gråta ur sig när polisen hindrar dem ifrån att besinningslöst förstöra allt i deras väg mot bakgrund av att någon talare på något torg någonstans inte tycker som dem.

"Polisen tog mig på bar gärning när jag slängde en gatsten igenom ett butiksfönster. Förstår inte problemet, Svenskarnas parti var ju i närheten! Det känns som att jag slängs under tåget"
Du kanske gillar uttrycket "slängas under AFA-yxan" bättre? De har en förkärlek för att sätta yxor i folks dörrar.
2014-09-10, 23:55
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du har missat att de även hängde ut rena privatpersoner som kommenterat på AP. Vidare var det i något fall så att de tillskrev en av de uthängda kommentar(er?) som någon annan skrivit. Visst publicerade de en liten rättning efteråt, men backade upp sitt agerande med att den uthängde faktiskt hade skrivit andra kommentarer.

Det här med att RG eller svensk press enbart skulle hänga ut aktiva politiker stämmer alltså inte.
Försvann i sorlet för mig, man vet inte vilken SD-nyhet man ska läsa till morgonkaffet längre.
Men likväl, börjar de hänga ut random folk från flashback så kommer de ganska kvickt råka hänga ut fel folk... Kan bli kul.
2014-09-10, 23:56
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Jävligt bra fråga.

De drog väl när man tog hårdare tag mot negerprat. Varnagels klassiska commentar raderades om jag inte kommer ihåg fel.

1.03. Hets mot folkgrupp var ju helt löjlig förövrigt.
2014-09-10, 23:57
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Hur många andra delar du databasen med?

Du måste förstå att många oroar sig för att någon kan läcka för en stor summa pengar.

Flashback delar inte databasen med någon.
Vi har egna servrar, delar ingenting med någon.
Vi lägger ner enormt mycket tid på säkerheten, så när någon påstår att de kommit över uppgifter om användarna på forumet, så tar vi detta på största allvar.

Det finns inget som tyder på att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Medierna som skrivit om detta har inte heller fått några som helst bevis. Vi har uppmanat RG att kontakta oss med exempel som som bevisar att de har en databas. Men det tiger.

admin
2014-09-10, 23:58
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
De drog väl när man tog hårdare tag mot negerprat. Varnagels klassiska commentar raderades om jag inte kommer ihåg fel.

1.03. Hets mot folkgrupp var ju helt löjlig förövrigt.
Straybullet är väll med och skriver artiklar på realisten ibland såg jag iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in