2014-09-10, 23:43
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Men vad kul att du har rent mjöl i påsen. Du kan ju gotta dig över det medan dina medmänniskor slängs under tåget.

Lugna dig. "Slängs under tåget", det låter som något twittervänstern skulle gråta ur sig när polisen hindrar dem ifrån att besinningslöst förstöra allt i deras väg mot bakgrund av att någon talare på något torg någonstans inte tycker som dem.

"Polisen tog mig på bar gärning när jag slängde en gatsten igenom ett butiksfönster. Förstår inte problemet, Svenskarnas parti var ju i närheten! Det känns som att jag slängs under tåget"
2014-09-10, 23:43
Medlem
Vadå databasen är 1-2 år gammal? Är ju skitlätt att kolla upp hur gammal den är.
2014-09-10, 23:46
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
I praktiken så kan redan riksdagen på begäran få fram flashbackanvändare. Krypteringen på trafiken är ganska lätt att knäcka för organisationer som t.ex. SÄPO. Bakom Researchgruppens finniga hackers med allvarliga mindrevärdeskomplex så har de ordentligt med kraft i ryggen. Riksdag och genom Bonnier även internationella kontakter i USA. Researchgruppen kan helt enkelt få informationen på sitt bord så att riksdagen alla andra ser oskyldiga ut.

Fokuseringen på Researchgruppen är medveten så att vi inte ska fokusera på de som beställer detta. Främst Bonnier och även regeringen. Det är så det är uppbyggt i Sverige, kommunism 3.0, externa organisationer sköter smutsen och får det att se ut som en slags folkrörselse.

Egentligen ska pressen sättas emot regeringen som finansierar och tillåter detta. Regeringen som slår ner på en lilla enksilda människan som försöker ha en fri diskussion och mötesfrihet är inte något som representerar folket.

Så funkar det, har dom nåt så är det levererat från NSA eller liknande. Dom agerar avledande front åt makten.
2014-09-10, 23:46
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
De har normalt inte email, eftersom dessa är hashade i Flashbacks databas. Men det som de gör är att samla in en massa email från offentliga personer, och sen hasha dessa. Sen kan de jämföra detta hashade email med det från databasen, och om det stämmer så är det samma person.

Det är så som intrången kring Avpixlat gick till. Så för att ligga i riskzonen krävs:
1. Att du har registrerat dig med ett email som du använder till annat och kan kopplas till dig
2. Att researchgruppen har fått tag på detta email (om det finns publikt någonstans)

Funkar det inte att ändra email adress nu i efterhand?
2014-09-10, 23:47
Medlem
Drdeoos avatar
Borde MOD förbereda sig för en totalrensning på trådar här på FB? skulle det hjälpa?
2014-09-10, 23:47
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du missade helt Expressens uthängning, eller?
Förmodligen? Jag har sett att de outat diverse löst SD-folk, mest lokala förmågor och annat patrask, men det är väl för att de inte fått några större fiskar? Eller har jag missat nåt annat?
2014-09-10, 23:48
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det är irrelevant, för de har tagit det på sig själva att ändå gå igenom dina och mina saker och bedöma om vi håller måttet eller inte. Det är inte deras uppgift.
Sant, men jag bryr mig väldigt lite om det, samma sak begås här på daglig basis.
2014-09-10, 23:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det beror väl på hur säkert det är med VPN och 4096 bitars kryptering.

Det är inte säkert alls. Men sannolikt skulle det räcka med ett skickligt planterat rykte om att hela det digitala valsystemet hackats, för att misstron skulle kunna leda till omfattande problem och förtroenderas.

Men i härvarande problematik så får vi väl se vad som händer framöver.
2014-09-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Förmodligen? Jag har sett att de outat diverse löst SD-folk, mest lokala förmågor och annat patrask, men det är väl för att de inte fått några större fiskar? Eller har jag missat nåt annat?
Sist expressen outade folk så var det inte bara politiker utan även privatpersoner som hade sagt nedlåtande saker, det var för 1 år sedan kanske, minns inte exakt. Det var iaf massor med folk som vart outade.
2014-09-10, 23:51
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
SD-killen som avslöjades häromdagen, hur gick det till och kan det ha varit genom denna påstådda läcka?
Något datorintrång i ett system som heter Disqus. Hackergrejer jag inte kan något om men RG har resurser. Betalda av staten och anställda hackers som jobbar åt dem med att hitta oliktänkande på nätet. Om de lyckats med det vad är det som säger att de inte lyckats med flashback...
2014-09-10, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Borde MOD förbereda sig för en totalrensning på trådar här på FB? skulle det hjälpa?
Tycker man ska ta bort allt. Samtliga trådar och samtliga användare.

90% av alla användarkonton kommer det ju ändå aldrig mer loggas in på, liksom 90% av trådarna kommer det aldrig mer skrivas i. Så som det ser ut i nuläget.

En fresh start.
Senast redigerad av rendez-vous 2014-09-10 kl. 23:59.
2014-09-10, 23:52
Medlem
Gabogibos avatar
Om ni byter mailadress kommer ni inte kunna skriva på forumet på tre dagar, det är precis så lång tid som är kvar till valet, sammanträffande?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in