2014-09-10, 23:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Jag har skrivit två-tre tusen inlägg om Breivik. Har även kritiserat extremvänstern, Expo, Researchgruppen, islam, muslimska terrorister, extrema imamer och kriminella invandrare.
Tror du jag ligger risigt till nu?

Om dom verkligen har databasen. Ja.
2014-09-10, 23:35
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Självklart hade dom det.

Vidare, om RG ,rent hypotetiskt, skulle har en sådan databas så hade dom aldrig vågat använda den. Det kryllar ju av AFA och annan anonym våldsvänster är på flashback. Flertalet av dessa hade ju på samma vis lätt kunnat knytas till´olagliga' inlägg där vänsterfolk hotar folk, uppmanar till brott, diskuterar narkotika, uttalar sig rasistiskt etc etc. Vi vet ju sedan många år att researchgruppen själva förekommer på flashback under olika alias med icke rumsrena inlägg som inte tål offentlighetens ljus. Vänsterligisterna är livrädda för att outas.

I alla år har folk hotat med att outa flashbacks användare. Varje gång visar det sig vara bullshit. Jag är så trött på det.

Dessutom gillar jag den totala yttrandefriheten som brukas och missbrukas här och som bara flashback kan erbjuda.

JAg med. Det är en sån befrielse att se inlägg som inte filtreras, vare sig det är nazister eller kommunister. JAg är räddare för folk som skriver fint och fina ord och maskerar sina inlägg.
2014-09-10, 23:36
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Så det borde gå bra att ha hashade email.
Fast du ser din mail i kontrollpanelen, så är den krypterad så är den enkelt reverserbar, såvida inte varje konto har egna nycklar, men det tror jag knappast.
2014-09-10, 23:38
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Frågan handlar inte bara om vilka de kommer hänga ut nu och i framtiden, utan också att den här läckta databasen ens finns. Vad kommer hända med den i framtiden? Vem har den nu förutom dem (om det är sant)? Ska någon om något år kunna ladda ner hela skiten på thepiratebay och sitta och leta igenom sina vänners, bekantas, chefens konto på Flashback? Vill minnas att Efterfesten.se läcktes ut med x antal tusen användare en gång för många år sedan.
Självklart är detta ett enormt bekymmer. Som jag nämnde så är det fruktansvärt obehagligt.
Man har ju ändå levt, och postat på Flashback, i tron om att man är anonym.

Jag skulle finna det ytterst otrevligt om min identitet blev röjd trots att jag inte skrivit alltför känsliga saker.
2014-09-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Fast du ser din mail i kontrollpanelen, så är den krypterad så är den enkelt reverserbar, såvida inte varje konto har egna nycklar, men det tror jag knappast.

Det skulle kunna vara hashat med ditt lösenord i en kolumn och på det andra sättet jag beskrev i en annan kolumn.

Det skulle gå. Om Flashback har gjort det eller ej vet vi ju inte. Men de verkar kanska kluriga av sig.
2014-09-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Det sjuka är att de förekommer fan inte mycket öppen rasism/nazism i Sverige, och sen använder de grupper av människor som slagträn, Tex. Homosexuella, Feminister, Invandrare, och ger sig på allt och alla de vill.

Det är det som är så absurt. Det finns så lite verklig rasism i det här landet och ändå pågår en hetsjakt på s.k. rasister, som i de flesta fall bara är personer med mainstream-åsikter som vill ha rimliga och hållbara invandringstal, t.ex. i nivå med våra grannländer. Genom att demonisera alla som inte dyrkar fri invandring och ohämmad multikulturalism så rättfärdigar man rena maffiametoder i hopp om att skrämma alla icke regimtrogna till tystnad. Utge dig för att vara en beskyddare av någon "utsatt grupp" så är alla medel tillåtna, även helt odemokratiska. När man trodde att nivån på yttrandefriheten var så låg den kunde bli är det tydligen dags att sänka taket ytterligare. I sanning en sorglig tid i Sveriges historia.
Bannlyst
Dags att strejka.

Från och med nu slutar vi medlemmar att använda flashback tills dess att kravet på email för registrering har tagits bort, samt att alla emailuppgifter kopplade till befintliga konton (både aktiva och avstängda) tas bort.
Medlem
Dr.Gurkas avatar
I praktiken så kan redan riksdagen på begäran få fram flashbackanvändare. Krypteringen på trafiken är ganska lätt att knäcka för organisationer som t.ex. SÄPO. Bakom Researchgruppens finniga hackers med allvarliga mindrevärdeskomplex så har de ordentligt med kraft i ryggen. Riksdag och genom Bonnier även internationella kontakter i USA. Researchgruppen kan helt enkelt få informationen på sitt bord så att riksdagen alla andra ser oskyldiga ut.

Fokuseringen på Researchgruppen är medveten så att vi inte ska fokusera på de som beställer detta. Främst Bonnier och även regeringen. Det är så det är uppbyggt i Sverige, kommunism 3.0, externa organisationer sköter smutsen och får det att se ut som en slags folkrörselse.

Egentligen ska pressen sättas emot regeringen som finansierar och tillåter detta. Regeringen som slår ner på en lilla enksilda människan som försöker ha en fri diskussion och mötesfrihet är inte något som representerar folket.
2014-09-10, 23:40
Medlem
Jaha. Vad ska de göra med mina inlägg? Jag har skrivit en del dumt, ljugit en del, hatat lite, haft lite trevligt m.m. Om jag blev uthängd imorgon skulle det vara besvärligt för mig och familjen men inte döden. För många andra som håller till i skummare delar kan nog självmord vara en utväg. Jag tror dock att RG borde tänka sig för om de bevisar för omvärlden att de har de rätta uppgifterna för här på forumet finns en del riktigt elaka typer. Inte såna som skryter utan elaka på riktigt. Bered er på att leva med skyddad identitet för lång tid framöver, RG. Det RG håller på med är försök till tankekontroll och att skrämma oliktänkande till tystnad. Det driver bara på radikaliseringen av dissidenterna.

Jaja, kom ni bara. Det kan bli spännande men var beredda på vad som kan hända.....
2014-09-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Självklart hade dom det.

Vidare, om RG ,rent hypotetiskt, skulle har en sådan databas så hade dom aldrig vågat använda den. Det kryllar ju av AFA och annan anonym våldsvänster är på flashback. Flertalet av dessa hade ju på samma vis lätt kunnat knytas till´olagliga' inlägg där vänsterfolk hotar folk, uppmanar till brott, diskuterar narkotika, uttalar sig rasistiskt etc etc. Vi vet ju sedan många år att researchgruppen själva förekommer på flashback under olika alias med icke rumsrena inlägg som inte tål offentlighetens ljus. Vänsterligisterna är livrädda för att outas.

I alla år har folk hotat med att outa flashbacks användare. Varje gång visar det sig vara bullshit. Jag är så trött på det.

Dessutom gillar jag den totala yttrandefriheten som brukas och missbrukas här och som bara flashback kan erbjuda.

eh, vad skulle det spela för roll att uppgifter om dessa vänsterterrorister offentliggjordes? Alla vet ju att Fredriksson och massa andra AFA-ligister har varit dömda, misstänkta, häktade osv. Det är ingen i svenska medier som bryr sig om det, så glöm det argumentet. Jacques Wallner hade dömts för mord men hamnade efter fängelset på DN samt i Robert Aschbergs prgm i TV3. Hübinette är dömd flera ggr men har universitetstjänst och åberopas som expert. Fredriksson är dömd för politiska våldsbrott. Men används av Expressen. etc.
Senast redigerad av Kooola 2014-09-10 kl. 23:45.
2014-09-10, 23:42
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Intressant detta. Vi får väl se någon av de närmaste dagarna om Expressen försöker göra något på temat. Saken är den att genom att släppa uppgiften om att RG har en databas med FB-användare, så har man dels likt en självmordsbombare skapat rädsla och skräck, dels bäddat för ett visst mottagande av nyheter som mycket väl kan vara fabricerade eller fantiserade. Man bereder terrängen, så att säga.

Samtidigt är det litet märkligt att jag inte på hela kvällen hört någon som talat sig varm för att Sverige skall övergå till internetröstning. Är det någon som nu inser varför vi inte skall göra sådant?

Det beror väl på hur säkert det är med VPN och 4096 bitars kryptering.
2014-09-10, 23:43
Medlem
RVRSs avatar
SD-killen som avslöjades häromdagen, hur gick det till och kan det ha varit genom denna påstådda läcka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in