2014-09-10, 23:24
Medlem
Vi bevittnar ett historiskt skede.

Politiker/Media är så desperata att dölja - genom att hota och skrämma - vad människor i Sverige idag tycker.

Det här är stort, det här är nytt.

Räds inte. Jag var rädd till en början men nu känns det helt okej att några vänstertomtar ska få försöka förstöra mitt liv. För att jag har sagt det som inte är tillåtet att säga i fikarummen. Av frustration. När jag ser hur Sjuklövern gör ALLT för att låta vårt land gå i Sirap.

Ok, Researchgruppen - ta mig först! Jag ber om det.

Jag gillar människor, oavsett pigmentgrad i huden eller var de kommer ifrån. Jag är däremot JÄVLIGT misstänksam mot Sjuklöverns förda invandringspolitik. Hur ska vi kunna integrera alla nya invånare? Var ska de bo? Vilka jobb ska de kunna söka? Hur ska skolan fixa detta? Hur ska vården och det fåtal vårdplatser vi har just nu, kunna ta emot alla dessa människor?

Frågor som är så viktiga, men ännu viktigare är svaren. Alla ni som nu tycker att jag är en idiot: bara svara mig, sakligt. Jag lovar att jag uppskattar det.
Senast redigerad av Citronhallonpaj 2014-09-10 kl. 23:28.
2014-09-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ja, de påstår ju att det sedan länge är känt att de förfogar över databasen och att den trillat in under en längre tid i olika delar från både höger och vänster. På ett drygt halvår borde de väl ha kunnat identifiera de eventuella makthavare som de säger sig i första hand vara ute efter. I alla fall några, eller åtminstone en. Men det verkar man inte ha lyckats med. Kvalificerat skitprat verkar det som. Syftet med att gå ut med uppgifterna är dock väldigt oklart.

Med tanke på hur många användare de redan skrämt upp med sitt påstående så känns syftet tämligen uppenbart. D.v.s. få folk att tveka och bli rädda för att skriva kritiskt om mångkulturen och samhällsutvecklingen på Flashback. Effekten lär bli marginell, men som sagt mycket beklämmande att idioterna i RG kan få så här mycket uppmärksamhet och negativ inverkan på folk med ett simpelt obekräftat twitter hot.
Senast redigerad av Svartgrip 2014-09-10 kl. 23:27.
Medlem
Tumskruvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin
Expressen är i princip den enda tidningen som inte skrivit något om detta än. Vi får väl se vad som sker i morgon ...
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin

Flashback själva skulle kunna ha flera anonyma stående bud på databasen så ni för en hint om det är någon som försöker läcka .

Det låter väldigt överdrivet och fantasifullt från RG att dom skulle fått den från flera håll
Medlem
Citat:

admin

Så ni har alltså tagit initiativet och kontaktat dem? Men de vägrar att bemöta det?
2014-09-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns på svt.se/nyheter också.

Oj det missade jag helt xD Men okey DN och SVT, kanske finns någon annan men dom är störst tyvärr.
2014-09-10, 23:27
Medlem
Firewaias avatar
Om de mot förmodan har något alls, så skiter de blankt i alla som inte har ett namn som är hyffsat lätt att känna igen, jag skulle gissa att de vill se namn på antingen valsedeln eller i de creddigaste svängarna för att det ska vara värt att outa någon. Att Johan Svensson sitter och skriker neger är nog ingen som bryr sig om i dagens läge.
2014-09-10, 23:27
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruzzidullmannen
Jag är då inte det minsta rädd. Jag har inte "spårat" på nätet som flertalet andra verkar ha gjort. I Sverige har vi ganska bra skydd för enskilda medborgare och deras förehavanden.
Men vad kul att du har rent mjöl i påsen. Du kan ju gotta dig över det medan dina medmänniskor slängs under tåget.
Citat:
Ursprungligen postat av kruzzidullmannen
Tjocka Aschberg har inte på något sätt tillgång till "superdatorer", han har bara tillgång till personer som vill arbeta gratis åt honom för en "större sak".
Aschberg har som sagt tillgång till Piscatus där han är styrelseordförande, de övervakar allt de kommer åt och samkör uppgifter för att kartlägga dissidenter/nationalister:
Citat:
Piscatus
I vårt researcharkiv får du tillgång till en ständigt växande databas med myndighetsbeslut och offentliga handlingar.

Vi har en fullständig domstolsbevakning vilket innebär att vi har utförlig information om samtliga mål som öppnas vid landets alla tingsrätter, förvaltningsrätter, hovrätter, hyresnämnder samt högsta domstolen. Vi tar också dagligen in domar i samtliga brottmål. Vi bevakar landets samtliga åklagarkammare och polismyndigheter, tullverket, ekobrottsmyndigheten, kriminalvården samt justitiekanslern.

Förutom den omfattande rättsbevakningen tar vi även in tusentals dokument och offentliga handlingar från samtliga regeringsdepartement, europaparlamentet, ett stort antal kommuner, kyrkostift, landsting, högskolor och myndigheter. Vi bevakar lotteriinspektionen, arbetsmiljöverket, konsumentverket, kammarkollegiet, skolinspektionen, socialstyrelsen. För att nämna några.
http://www.piscatus.se/
2014-09-10, 23:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Om de mot förmodan har något alls, så skiter de blankt i alla som inte har ett namn som är hyffsat lätt att känna igen, jag skulle gissa att de vill se namn på antingen valsedeln eller i de creddigaste svängarna för att det ska vara värt att outa någon. Att Johan Svensson sitter och skriker neger är nog ingen som bryr sig om i dagens läge.

Du missade helt Expressens uthängning, eller?
2014-09-10, 23:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Intressant detta. Vi får väl se någon av de närmaste dagarna om Expressen försöker göra något på temat. Saken är den att genom att släppa uppgiften om att RG har en databas med FB-användare, så har man dels likt en självmordsbombare skapat rädsla och skräck, dels bäddat för ett visst mottagande av nyheter som mycket väl kan vara fabricerade eller fantiserade. Man bereder terrängen, så att säga.

Samtidigt är det litet märkligt att jag inte på hela kvällen hört någon som talat sig varm för att Sverige skall övergå till internetröstning. Är det någon som nu inser varför vi inte skall göra sådant?
2014-09-10, 23:32
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Varför ljuger de? Men visst, hade den borde de har utnyttjat den för längesen,

Självklart hade dom det.

Vidare, om RG ,rent hypotetiskt, skulle har en sådan databas så hade dom aldrig vågat använda den. Det kryllar ju av AFA och annan anonym våldsvänster är på flashback. Flertalet av dessa hade ju på samma vis lätt kunnat knytas till´olagliga' inlägg där vänsterfolk hotar folk, uppmanar till brott, diskuterar narkotika, uttalar sig rasistiskt etc etc. Vi vet ju sedan många år att researchgruppen själva förekommer på flashback under olika alias med icke rumsrena inlägg som inte tål offentlighetens ljus. Vänsterligisterna är livrädda för att outas.

I alla år har folk hotat med att outa flashbacks användare. Varje gång visar det sig vara bullshit. Jag är så trött på det.

Dessutom gillar jag den totala yttrandefriheten som brukas och missbrukas här och som bara flashback kan erbjuda.
2014-09-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Det är irrelevant, för de har tagit det på sig själva att ändå gå igenom dina och mina saker och bedöma om vi håller måttet eller inte. Det är inte deras uppgift.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in