2014-09-10, 23:08
Medlem
Bodickers avatar
Om de har databasen och jag registrerade mig i April så är jag inte i riskzonen va? De säger ju att de har en ett år gammal databas?
2014-09-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
1+ på den.

Till motangrepp mot dessa as !

Admin har inte yttrat sig på flera timmar nu, någon form av kommunikation mellan RG och flashback bör ju ha förekommit vid detta laget?

Precis.

Var är uttalanden från Flashbacks ägare, som säger sig värna så mycket om användarnas sekretess?

Dags att vakna!

2014-09-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Vänligen notera följande:
  • Det finns idag ingen verifierad uppgift att en RG har tillgång till Flashbacks databas - varken ny eller gammal.
  • De uppgifter som publicerats i form av skärmdump är äldre och med felaktig information.
  • Det är alltid bra att använda sig av anonyma e-postadresser, unika användarnamn och lösenord för att öka sin säkerhet runt att vara anonym på nätet.

För mer info se bla:

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)

/isch, mod

Då folk verkar ha missat detta uttalande så kan det vara bra att få det vidare.
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Admin har inte yttrat sig på flera timmar nu, någon form av kommunikation mellan RG och flashback bör ju ha förekommit vid detta laget?

RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Vad ska man vara "rädd" för?
Vad kan komma fram? Är det email till kontot som dom har?
Har de hela databasen så bör de även ha IP-adresser. Admin får gärna dementera detta om det inte stämmer.

IP-adressen kan spåras till användaren under vissa omständigheter. Om de hittar brott så kan de tvinga internetleverantören att uppge identiteten bakom IP-adressen. Det lär finnas gott om plojbrott som "hets mot folkgrupp" här. Allt som kastar ljus på judars förehavanden kan med lite fantasi enkelt klassas som "hets mot folkgrupp" av dessa kulturmarxister till exempel.

Aschberg & Co har säkerligen en också en hel del kontakter. De har någon slags superdator på Piscatus som kartlägger dissidenter/nationalister genom att samköra en massa register.
2014-09-10, 23:15
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin

Varför ljuger de? Men visst, hade den borde de har utnyttjat den för längesen,
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihateyouall
Av twitterflödet att döma har tydligen så gott som hela världen inklusive både researchgruppen och magasinet neo tillgång till flashbacks användaruppgifter... med andra ord så är detta antingen rent skitsnack eller så har dessa uppgifter cirkulerat bra länge.

Nåväl, jag står alltid för vad jag skriver (både på detta konto och på högst hypotetiska äldre konton ) så mig påverkar det inte hur som; likväl är det rätt obehagligt med tanke på att de som bedriver denna verksamhet själva i flera fall är våldsverkare.

Det finns nog ett par storlekar större våldsverkare på flashback. De är ute på hal is nu dessa brackor.
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Tankar?
Nice try!
Är det första som slår mig.
Hur menar du?
2014-09-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Emailen ligger inte hashad i databasen, om den hade gjort det hade du inte kunnat återställa ditt lösenord.

Jo.

1. Användaren skriver in sin email.
2. Systemet hashar inmatad email.
3. Systemet gör en select på hashat email.
4. Om träff, använd email som just matats in (och bara finns temporärt i minnet) och skicka lösen.

Så det borde gå bra att ha hashade email.
2014-09-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Har de hela databasen så bör de även ha IP-adresser. Admin får gärna dementera detta om det inte stämmer.

IP-adressen kan spåras till användaren under vissa omständigheter. Om de hittar brott så kan de tvinga internetleverantören att uppge identiteten bakom IP-adressen. Det lär finnas gott om plojbrott som "hets mot folkgrupp" här. Allt som kastar ljus på judars förehavanden kan med lite fantasi enkelt klassas som "hets mot folkgrupp" av dessa kulturmarxister till exempel.

Aschberg & Co har säkerligen en också en hel del kontakter. De har någon slags superdator på Piscatus som kartlägger dissidenter/nationalister genom att samköra en massa register.

Jag är då inte det minsta rädd. Jag har inte "spårat" på nätet som flertalet andra verkar ha gjort. I Sverige har vi ganska bra skydd för enskilda medborgare och deras förehavanden. Tjocka Aschberg har inte på något sätt tillgång till "superdatorer", han har bara tillgång till personer som vill arbeta gratis åt honom för en "större sak".
2014-09-10, 23:20
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det som oroar mig är att de inte skulle försöka förstöra sitt rykte genom att ljuga offentligt på det viset.

Antar att de jagar nationalister och folk som skriver i I&I?
Isåfall sitter jag ju i relativt en säker båt.

Vidrigt, detta är ett diskussionsforum där folk kan erkänna sina djupaste hemligheter vare sig det handlar om sexuella böjelser mot bilar eller drogbruk. Så här gör man inte!

Frågan handlar inte bara om vilka de kommer hänga ut nu och i framtiden, utan också att den här läckta databasen ens finns. Vad kommer hända med den i framtiden? Vem har den nu förutom dem (om det är sant)? Ska någon om något år kunna ladda ner hela skiten på thepiratebay och sitta och leta igenom sina vänners, bekantas, chefens konto på Flashback? Vill minnas att Efterfesten.se läcktes ut med x antal tusen användare en gång för många år sedan.
2014-09-10, 23:20
Medlem
Den enda som verkar ta upp detta synligt på deras sida är ju DN.. Både Aftonbladet och Expressen är väldigt tysta just nu, visst dom lägger ner en del på debatten men ändå lite konstigt.
Kan det vara lugnet före stormen eller är det bara för dom är själv osäkra på om det dom har är äkta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in