2014-09-10, 23:20
Medlem
sebastian_s avatar
Farligt att bara skrämmas med det även om det inte stämmer. Vem vet vilka galningar som har fått fullständig panik och just nu laddar bössan.
2014-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Varför ljuger de? Men visst, hade den borde de har utnyttjat den för längesen,

Det kan ju vara så enkelt att de vill tysta sina meningsmotståndare. Att helt enkelt sprida lite Fear, uncertainty and doubt (FUD)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_uncertainty_and_doubt

Den fria debat som sker exempelvis på Flashback ses nog som ett reellt hot av de som idag sitter på sanningsprivilegiet.
2014-09-10, 23:22
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Har redan förtidsröstat och om researchgruppen hackat FB så gör det bara folk arga och SD får mera röster.
Älskar kopplingen där. Ett gäng vänstertomtar hackar SD-vänliga flashback, det skulle på något sätt generera mer röster till SD för det har mycket med detta att göra? Intelligenta röster där ja...
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin
Hur många andra delar du databasen med?

Du måste förstå att många oroar sig för att någon kan läcka för en stor summa pengar.
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlash85
Den enda som verkar ta upp detta synligt på deras sida är ju DN.. Både Aftonbladet och Expressen är väldigt tysta just nu, visst dom lägger ner en del på debatten men ändå lite konstigt.
Kan det vara lugnet före stormen eller är det bara för dom är själv osäkra på om det dom har är äkta?

Finns på svt.se/nyheter också.
Medlem
loxas avatar
Citat:
RG har inte hört av sig. De vill uppenbarligen inte bevisa att de har någon databas.
De har möjligen lurat medierna, men frågan är hur dessa kommer reagera när de inser att de blivit lurade. För jag har mycket svårt att tro att Researchruppen har någon databas.

admin
Hur fungerar säkerheten på hemsidan förresten?
Såg att någon pratade om att epost-adresserna skulle vara hashade, sedan en annan som sa att det inte stämmer.
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

admin
Ja, de påstår ju att det sedan länge är känt att de förfogar över databasen och att den trillat in under en längre tid i olika delar från både höger och vänster. På ett drygt halvår borde de väl ha kunnat identifiera de eventuella makthavare som de säger sig i första hand vara ute efter. I alla fall några, eller åtminstone en. Men det verkar man inte ha lyckats med. Kvalificerat skitprat verkar det som. Syftet med att gå ut med uppgifterna är dock väldigt oklart.
2014-09-10, 23:23
Medlem
Citat:

admin
RG påstår sig ha "ett par hundra tusen användares email och användarnamn" det är väl bara att herrarna i RG skickar en kopia till admin så kan han lätt kolla att det stämmer. Om de inte gör det inom 24 timmar får man anta att de ljuger. Bluffen synad.
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Jo.

1. Användaren skriver in sin email.
2. Systemet hashar inmatad email.
3. Systemet gör en select på hashat email.
4. Om träff, använd email som just matats in (och bara finns temporärt i minnet) och skicka lösen.

Så det borde gå bra att ha hashade email.
Du har rätt, jag tänkte inte alls där.
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Har detta någonting att göra med alanballan och Ingalil888? Gick rykten här om att de hade med Researchgruppen att göra men jag tror tråden kastades. Jag fick pm av dem om droger, varav ett med en länk till potpurri. Har EJ svarat på pm eller klickat på länken.

Trillar in PM ganska regelbundet med sådana erbjudanden om man skriver lite i drogforumen. Oftast är det bara folk som försöker scamma.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Efter att ha gått igenom inläggshistoriken kan jag, men undantag från nåt enstaka harmlöst neger-inlägg, med gott samvete konstatera att jag har ryggen fri. Ett hembesök från Aschberg och hans baseball-liga vore bara välkommet. Come at me era jävla kommunister!
Jag har skrivit två-tre tusen inlägg om Breivik. Har även kritiserat extremvänstern, Expo, Researchgruppen, islam, muslimska terrorister, extrema imamer och kriminella invandrare.
Tror du jag ligger risigt till nu?
2014-09-10, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Många i Researchgruppen verkar ha skyddat boende. Vi kan börja att hjälpas åt att hitta vart alla dessa bor, de vill hänga ut oss, då är det ok att hänga ut de. Folk som blir arbetslösa m.m. ska få en chans att prata med de som förstörde deras liv, det är det sista man kan begära.

Ett "Wallraff-reportage" inifran "lejonets kula" (Expo, Researchgruppen, Afa mfl) vore intressant.

I DDR infiltrerades "oliktankande" och t o m vissa ledare(!) i "underground-grupper" var i verkligheten rapportorer till Stasi.

Ingen gick saker. Snart ar Sverige dar ocksa, DDR 2.0

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in