2014-09-10, 19:37
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Men det blev inte så varmt och det vet du med. Avsevärt är också en överdrift. Vid 500 grader börjar stålet försvagas men det tar ett tag innan det blir kritiskt. Att stålbalkar skulle nått 800 grader kan du räkna ut med lilltån att det inte fanns på kartan

Jaha då är vi tillbaka till till dina kallbränder, amnesiordförande har glömt lägga upp sina bevis IGEN

Ja är det lilltån du använder förstår jag varför det blir så fel
Citera
2014-09-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det nu som du kommer lägga upp dina värmekamerabevis?
Du tror att mängder av balkar värmts upp till 800 grader?

Skulle hela byggnaden ha värmts upp till 800 tvivlar jag på att den brakat ihop iofs, det behövs nog en del grader till, kanske närmare 900. Skall den braka med 800 krävs riktigt mycket med vind gissar jag och hade den inte fallit rakt ner, inte ens om den vart över 1200 hade WTC fallit rätt igenom sig själv
Citera
2014-09-10, 20:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tror att mängder av balkar värmts upp till 800 grader?

Skulle hela byggnaden ha värmts upp till 800 tvivlar jag på att den brakat ihop iofs, det behövs nog en del grader till, kanske närmare 900. Skall den braka med 800 krävs riktigt mycket med vind gissar jag och hade den inte fallit rakt ner, inte ens om den vart över 1200 hade WTC fallit rätt igenom sig själv

Kan du kommentera dessa?
https://www.flashback.org/sp50289910
https://www.flashback.org/sp50287429
Citera
2014-09-10, 20:56
Medlem
Citat:

Kan du kommentera dessa?
https://www.flashback.org/sp50289910

Har de större trovärdighet jämfört med aftonbladet? Man får leta men de som lyckats fråga de som var där får en annan bild. De såg något annat än vad som rapporteras.

Med tanke på att det nu finns verkliga bevis för vad som faktiskt inträffat. Man vet inte hur men det går att lära sig vad som hände. Då tyder det på att många, kanske de flesta i ovandelen av byggnaderna fick klättra utanför för att inte brännas av samma sak som försvagade byggnaderna.

När de skulle fälla byggnaderna fick de inte riskera att de fälldes snett, att byggnaderna välte för det hade varit katastrof. Förmodligen är det också anledningen till att man fick vänta något innan man blåste på
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-10 kl. 21:00.
Citera
2014-09-10, 21:04
Medlem
Citat:
Det där är inte korrekt, fråga vilken kunnig geolog som helst eller googla i kanske 15 minuter så borde det räcka till att du själv lär dig

(FB) 911 - Länkar
Citera
2014-09-10, 21:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Källan angående hur många jumpers det är kommer från ögonvittnen.

Skulle snarare tro: Ögonvittnesskildringar vid enstaka tillfällen när hoppfrekvensen varit som högst, sedan multiplicerat på något fånigt sätt..

Citat:
Jag antar att du använt en del källor som cirkulerar och det är vad man lyckats filma... Eller kan du visa dina källor om jumpers?

Alla källor jag sett utöver din säger ca 200. Med tanke på innehållet i boken lutar jag åt att 200 ligger närmare sanningen.

Citat:
Vad är det som är felaktigt angående de seismiska utslagen? Kan du inte berätta
Jag förstår att du inte vill diskutera mer, blir så ibland Kallas för överbevisning och det är känsligt och stå avklädd

Seismiska utslag???? Vi pratar deathrays nu...håll dig till ämnet.
Citera
2014-09-10, 21:20
Medlem
den här filmen visar att det där med top-down krossen inte kan stämma på ett annat sätt. Om toppen skulle krossa byggnaden neråt, hur kan det då stå kvar balkar/pelare i mitten? Och varför välter de inte när de senare istället för att bara försvinna i ett moln
https://www.youtube.com/watch?v=UJmcokFLh8I
Citera
2014-09-10, 21:21
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Skulle hela byggnaden ha värmts upp till 800 tvivlar jag på att den brakat ihop iofs, det behövs nog en del grader till, kanske närmare 900.

Hahaha, ja jisses....

Citat:
Skall den braka med 800 krävs riktigt mycket med vind gissar jag och hade den inte fallit rakt ner, inte ens om den vart över 1200 hade WTC fallit rätt igenom sig själv

Kan inte du vara bussig och delge oss dina uträkningar för detta?
Citera
2014-09-10, 21:25
Medlem
Äntligen har läst alla inlägg Tog 4 månader
OnTopic
RIP alla döda i olyckan, ni är aldrig glömda hos oss
(Har inte förstårät än, grejen med 9/11 hur fan kan det ens vara möjligt att krascha 4 plan
Citera
2014-09-10, 21:26
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Har de större trovärdighet jämfört med aftonbladet? Man får leta men de som lyckats fråga de som var där får en annan bild. De såg något annat än vad som rapporteras.

Så nu duger det med ögonvittnen? Men när vi pratade Pentagon så dög det inte med närmast samstämmiga uppgifter om ett AA-flygplan som kraschade in i väggen....inkonsekvens?

Citat:
Med tanke på att det nu finns verkliga bevis för vad som faktiskt inträffat. Man vet inte hur men det går att lära sig vad som hände. Då tyder det på att många, kanske de flesta i ovandelen av byggnaderna fick klättra utanför för att inte brännas av samma sak som försvagade byggnaderna.

Haha så denna deathray kan alltså pulverisera 495 000 ton stål och betong på några sekunder...men människor upplever bara ett starkt obehag?

Citat:
När de skulle fälla byggnaderna fick de inte riskera att de fälldes snett, att byggnaderna välte för det hade varit katastrof. Förmodligen är det också anledningen till att man fick vänta något innan man blåste på

Hur fan skulle den kunna ramla snett om denna deathray pulveriserar minst 99% av byggnaden innan den ens träffat marken???
Citera
2014-09-10, 21:28
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
den här filmen visar att det där med top-down krossen inte kan stämma på ett annat sätt. Om toppen skulle krossa byggnaden neråt, hur kan det då stå kvar balkar/pelare i mitten? Och varför välter de inte när de senare istället för att bara försvinna i ett moln
https://www.youtube.com/watch?v=UJmcokFLh8I

Vi kan vända på det: Om en fantastisk deathray kan pulverisera 99 % av byggnaden innan den träffar marken, hur fan kan det stå kvar pelare/balkar i mitten?
Citera
2014-09-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kan inte du vara bussig och delge oss dina uträkningar för detta?
Byggnaderna hade säkerhetsmarginal på 3-5 gånger, så länge stålet behåller minst 33% av sin styrka borde de hålla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in