2014-09-10, 20:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
De kan ha en partiell databas. Tex så skickas det massor av pm med länkar. Klickar man på länken så kan man få reda på vilken IP adress användaren har. Det är möjligt att de hänger ut ett par konton.

IP-adress kommer de ju oftast inte så långt med.
Medlem
swekiller1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JnD
ska jag vara rädd eller... fattar inte poängen... de som borde vara rädda är ju "researchgruppen"...

Haha precis! Tror inte riktigt att dom vet vad dom har gett sig in på.
Nu är inte jag någon som har skrivit något olämpligt eller extremt, men det här rör oss alla på Flashback, inte bara dom farliga dödsknarkarnazisterna.
Medlem
blodpalts avatar
Jag är övertygad om att detta är en bricka i Expressens spel inför valet. Blir intressant att följa...
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Expressen, EXPO och Researchgruppen borde förlora allt sitt statliga bidrag, ja även Expressens presstöd borde dras in efter denna skandal. Researchgruppen börjar likna KGB där oliktänkandes liv ska förstöras.
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Varför sa då admin så här:

Vet inte! Men du bör också ha ett ansvar för dej själv, även om man lägger ner massor med resurser på säkerhet så går allt att hacka.. Därav har du en skyldighet att själv anonymisera ditt närvaro på nätet så mycket som det går. Att använda jobbets e-post eller t.ex Anders.Karlsson@telia.com är inte så smart.
Senast redigerad av Sverige2025 2014-09-10 kl. 20:21.
2014-09-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolo
Jag anser att det vore påpassligt av administratörerna nu gör avkall på reglerna och tar bort de användare som känner sig oroliga. Det handlar trots allt om extraordinära omständigheter.

Jag håller med fullständigt i och med detta.
Medlem
MrSkargards avatar
Admin borde vara liiite mer aktiv i denna tråden kan jag tycka, svara på frågor och så vidare.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Jag fick skapa en helt ny mailadress. Tur, för jag var tvungen att gå in på den och verifiera. Kan man inte byta användarnamn?

Det går inte att byta användarnamn, nej.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Jag fick skapa en helt ny mailadress. Tur, för jag var tvungen att gå in på den och verifiera. Kan man inte byta användarnamn?

Du verkar just nu skaka av rädsla. Ta en grogg eller två och lugna ner dig lite.
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Hm, fick varningar på mailen jag registrerat det här kontot på samt min riktiga mail (som jag tydligen använde skräpmailen som "alternativ epost" till) härom dagen om att märkliga inloggningar skett vid en tid då jag vet att jag själv inte loggat in på den, tilläggas skall att jag använt samma lösenord här som på mail-adresserna i fråga pga brist att bry sig.

Förmodligen något annat av allt det skräp jag har skickat till skräpmailen som har tagit sig in och tittat, för jag kan inte förstå vad någon skulle ha för nytta av uppgifter om vem en under-tio-poster-användare, som inte ens skriver något kontroversiellt är, men man vet ju aldrig om någon gjort något sånt bara för att jag var ett lätt offer.

Ingen skada möjlig att ske i vilket fall, är inte vidare anonym av vilje.
Medlem
Iliums avatar
Om nu SVT sammarbetar med researchgruppen. Kan man vänta sig att deras IT avdelning gör detsamma? Skall man beakta risken att bli åsiktsregistrerad vid besök av SVTs hemsidor?
2014-09-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Oj mitt lösenord och mail blir stulna

Vad rädd jag blir

Är bara de som har något att dölja som borde oroa sig.
Om du inte har något att dölja så kan du väl redan nu avslöja...
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Brukar runka till Metro på kvällen efter jobbet om det beskrivits någon våldtäkt.. Sjukt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in