2014-08-11, 11:35
Medlem
Update: Jag har börjat känna av känslor jag inte gjort på år och dar, och lätt börjat vänja mig vid tanken att allt inte är roligt jämt och att jag kanske måste känna tråkigheter stundtals, samtidigt som jag börjat känna en lätt glädje över saker jag inte tidigare uppskattat.
Rastlösheten gör sig påmind men löpningen hjälper mer och mer, har sprungit mellan 20-30km om dagen nu och sprungit sönder fötterna dom fan, men springer på skavsåren ändå, efter 5-6km så känns dom knappt.

Hoppas det här blir lättare med tiden, för det är fan inte lätt, men droger är piss börjar jag inse och jävlar vad man lurar sig själv med kemisk glädje och intalar sig att den är bra samtidigt som man äts upp inifrån!

Tack för stödet än en gång, nu ska jag ut och springa samt meta aborre med en gammal polare som aldrig rört droger!
Citera
2014-08-11, 13:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Update: Jag har börjat känna av känslor jag inte gjort på år och dar, och lätt börjat vänja mig vid tanken att allt inte är roligt jämt och att jag kanske måste känna tråkigheter stundtals, samtidigt som jag börjat känna en lätt glädje över saker jag inte tidigare uppskattat.
Rastlösheten gör sig påmind men löpningen hjälper mer och mer, har sprungit mellan 20-30km om dagen nu och sprungit sönder fötterna dom fan, men springer på skavsåren ändå, efter 5-6km så känns dom knappt.

Hoppas det här blir lättare med tiden, för det är fan inte lätt, men droger är piss börjar jag inse och jävlar vad man lurar sig själv med kemisk glädje och intalar sig att den är bra samtidigt som man äts upp inifrån!

Tack för stödet än en gång, nu ska jag ut och springa samt meta aborre med en gammal polare som aldrig rört droger!
Grattis! Du ser det är inte omöjligt, men jobbigt! Belöningen kommer det märker du ju redan. Snart ska du se att fågelkvittret på morron faktiskt inte är oväsen.
Citera
2014-08-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Grattis! Du ser det är inte omöjligt, men jobbigt! Belöningen kommer det märker du ju redan. Snart ska du se att fågelkvittret på morron faktiskt inte är oväsen.

Tackar!
Imorgon är semestern slut och vardagen tar fart igen, äntligen får man jobba igen efter den här minst sagt helvetiska tiden.

Jag rökte visserligen en spliff gräs i helgen med en kompis, men i övrigt går det bättre och bättre att vara utan substanser.

Jag har satt en gräns till att röka lite gräs 1-2ggr i månaden och det enbart av samma skäl som folk tar en öl på helgen, slappna av lite.
Den gräsen vet jag att jag kan hålla, men opiater vill jag aldrig röra igen (suget är fortfarande stort efter dom och det riktigt kryper i kroppen bara jag tänker på skiten).

Hoppas det här går vägen nu, men med arbete i tankarna så kanske det blir än lättare

Tack än en gång för stödet.
/S
Citera
2014-08-17, 20:39
Medlem
forfoxsakes avatar
Fan vad det värmer att läsa sista inlägget! Aldrig hamnat i det träsket men förlorat många vänner och blir glad för alla som klarar sig. Stå på dig.
Citera
2014-08-17, 21:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Du ska inte hoppas att det går vägen, det SKA gå vägen!
Nu när vardagen börjar igen, då kommer kanske dom där tråkiga dagarna, höst, mörker osv. Det är då du ska plocka fram den här tråden och inse hur nära du faktiskt var att dö. Då kommer du veta innerst inne att droger ta mig fan inte löser några problem, dom skapar bara problem och elände.
/Stort lycka till i framtiden!
Citera
2014-09-10, 15:09
Medlem
Avskedad, bilen voltad, kontona slut och jag sitter och dricker sprit vid tretiden på en vardag.

Aldrig mer opiater, men jag börjar tvivlar på att det här går.
Citera
2014-09-10, 16:49
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Avskedad, bilen voltad, kontona slut och jag sitter och dricker sprit vid tretiden på en vardag.

Aldrig mer opiater, men jag börjar tvivlar på att det här går.
Klart det går! Fast det blir ju svårt om gör som du gör nu. Ta dig samman och se livet som det är. Berg och dalbana ibland. Fortsätter du vet du vad som kommer hända.
Varför riskera ett tungt återfall? Nä lägg av nu och prata med någon vettig människa i stället.
Citera
2014-09-10, 16:55
Medlem
Citat:
Klart det går! Fast det blir ju svårt om gör som du gör nu. Ta dig samman och se livet som det är. Berg och dalbana ibland. Fortsätter du vet du vad som kommer hända.
Varför riskera ett tungt återfall? Nä lägg av nu och prata med någon vettig människa i stället.

Jag vet att den smala vägen finns, men den är väldigt svår att nå i mitt läge just nu känner jag.

Är sjukskriven veckan ut pga att jag voltat, men mår så jävla pissdåligt iom uppsägningningen att jag tryckt i mig allt jag kommit över sedan den eftermiddagen, men valt benso och hallucinogenener istället för opi.

Dålig ursäkt men alltid något, just nu kan jag inte fatta beslut, är full, trippad och snart bensad.
Imorgon hoppad jag på förändring, även om jag tvivlar och ärligt talat illgrinar just nu
Citera
2014-09-10, 17:59
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag vet att den smala vägen finns, men den är väldigt svår att nå i mitt läge just nu känner jag.

Är sjukskriven veckan ut pga att jag voltat, men mår så jävla pissdåligt iom uppsägningningen att jag tryckt i mig allt jag kommit över sedan den eftermiddagen, men valt benso och hallucinogenener istället för opi.

Dålig ursäkt men alltid något, just nu kan jag inte fatta beslut, är full, trippad och snart bensad.
Imorgon hoppad jag på förändring, även om jag tvivlar och ärligt talat illgrinar just nu
Urusel ursäkt faktiskt. Du är ute på alldeles för djupt vatten, kan gå åt helvete. Ring den där polaren du var och fiskade med. Eller någon annan bra människa. Gå inte ner dig igen, det blir dubbelt jävligt för dig att komma upp igen.
Citera
2014-09-10, 18:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Och du nu när du är full och påtänd, ta ett modigt beslut: Häll ut och spola ner det du har. I morron har du då i alla fall en liten bromssträcka.
Citera
2014-09-10, 19:50
Medlem
Citat:
Och du nu när du är full och påtänd, ta ett modigt beslut: Häll ut och spola ner det du har. I morron har du då i alla fall en liten bromssträcka.

Jag vill men är rädd, gör jag mig av med dom få grejer jag har nu ( http://www.ladda-upp.se/bilder/wjqygfwjuwukrd/ ) så finns risken att jag "måste" skaffa nytt imorgon ochttp://www.ladda-upp.se/bilder/wjqygfwjuwukrd/h däremed på någon annans bekostnad.

Alternativt pressar jag i mig min påse allyeskalin, 10 lugnande och ca kvarting sprit ochar mår förhoppningsvis så dåligt imorgonm att jag inte kan lämna sängen.

veet att båda alternativen e fuvked men vad är minst dåligt?
ska någon skadas såäre jag själv ovh ansolut ingen annan, men samtght vill jag ju inte att någon far illa alls.
Härdsmälta i maskineriet!½
Citera
2014-09-10, 20:04
Moderator
Morfar-52s avatar
För fan steeeff! Släng den där skiten! Gör det nu när du är påtänd, för har du kvar i morron fortsätter cirkusen garanterat!
Tveka INTE gör det bara! I morron kan du titta på bilden och känna dig stolt över ditt beslut. Visst du kommer vara skakis i morron, men då är du i alla fall nykter.
I morron kan du ringa någon och snacka ut.
Och i morron bestämmer du dig för att vara nykter en dag i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in