2014-09-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
För fan steeeff! Släng den där skiten! Gör det nu när du är påtänd, för har du kvar i morron fortsätter cirkusen garanterat!
Tveka INTE gör det bara! I morron kan du titta på bilden och känna dig stolt över ditt beslut. Visst du kommer vara skakis i morron, men då är du i alla fall nykter.
I morron kan du ringa någon och snacka ut.
Och i morron bestämmer du dig för att vara nykter en dag i taget.

Jag vet att du vet bäst av oss två just nu, spritskvätten e bortskänt till grannen, allyt är nedspolat ihop med 6 av 10 lugnande och de sista ska jag snart svälja och se om jag kan sova.
(kan posta bild på tomflaska, tompåsar och dom sista 4 luhnande, men det tjänar väl inget till för förtroende är inte min starka sida ändå)

Fan va jag hatar mig själv
Citera
2014-09-10, 22:15
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Jag vet att du vet bäst av oss två just nu, spritskvätten e bortskänt till grannen, allyt är nedspolat ihop med 6 av 10 lugnande och de sista ska jag snart svälja och se om jag kan sova.
(kan posta bild på tomflaska, tompåsar och dom sista 4 luhnande, men det tjänar väl inget till för förtroende är inte min starka sida ändå)

Fan va jag hatar mig själv
Det gjorde du bra! Du ska vara stolt över dig själv. Inte många som gjort så det kan jag lova! Sen kommer morrondagen men nu har du i alla fall inget att dra i dig på en gång.
Ta det lugnt i morron, gör inget dumt. Ring en kompis, det blir bara en kortare "må dåligt tid" eftersom du varit drogfri ett bra tag. Kommer gå över fort.
Det gjorde mig glad att läsa att du kastat skiten, du var ju nära att dö förut. Du är värd ett mycket bättre öde än att sluta som en narkoman, med allt lidande som det medför!
Ha det bra nu och tänk dig för.
/Kram
Citera
2014-09-11, 00:24
Medlem
Citat:
Det gjorde du bra! Du ska vara stolt över dig själv. Inte många som gjort så det kan jag lova! Sen kommer morrondagen men nu har du i alla fall inget att dra i dig på en gång.
Ta det lugnt i morron, gör inget dumt. Ring en kompis, det blir bara en kortare "må dåligt tid" eftersom du varit drogfri ett bra tag. Kommer gå över fort.
Det gjorde mig glad att läsa att du kastat skiten, du var ju nära att dö förut. Du är värd ett mycket bättre öde än att sluta som en narkoman, med allt lidande som det medför!
Ha det bra nu och tänk dig för.
/Kram

Tack för stödet, det känns vemodigt att veta att jag är utan "krycka" imorgon men det förstår du om någon skulle jag tro.
Ego Update:

Planering:
Imorgon ska jag ta en titt på vraket jag voltade med häromdagen, se om något går att rädda eller ej, något att göra i alla fall.

Outa mig inte ni som hajar vem jag är snälla, jag vill gärna behålla kontot och anonymiteten.

Iom att jag blivit uppsagd så borde jag jaga nytt jobb med, men det får faktiskt vänta tills måndag när sjukskrivningen går ut samt att jag hoppas på att bli någotsånär normal i skallen och blåmärkena i armvecken hinner blekna lite (om man nu måste byta om för provjobb eller så så är det ju rätt pinsamt annars).
Tre ggr på sjukan fick jag höra "oj vad stucken du var då", trodde jag skulle skämmas ihjäl för jag gjorde ett lamt försök att flörta med ena donnan innan hon såg det

Fredag och lördag måste jag vara skärpt också, utmaning!
Min gamle far fyller år och min gudson gör det samma, så mina sista får gå 5-600kr på presenter till dom dels av glädje och dels för att jag då inte kan köpa droger om jag nu skulle vilja det, win-win.

Söndag; motionera hela jäkla dagen och sedan möte på arbetsförnedringen på måndag.

Planera kan man ju alltid, hoppas det inte blev för bloggaktigt, det mesta är faktiskt om hur fan jag ska bli fri knaket och min minst sagt brokiga resa dit.

Mod får gärna byta namn på tråden till något lämpligare förresten //Steeeff
Citera
2014-09-11, 10:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Tack för stödet, det känns vemodigt att veta att jag är utan "krycka" imorgon men det förstår du om någon skulle jag tro.
Ego Update:

Planering:
Imorgon ska jag ta en titt på vraket jag voltade med häromdagen, se om något går att rädda eller ej, något att göra i alla fall.

Outa mig inte ni som hajar vem jag är snälla, jag vill gärna behålla kontot och anonymiteten.

Iom att jag blivit uppsagd så borde jag jaga nytt jobb med, men det får faktiskt vänta tills måndag när sjukskrivningen går ut samt att jag hoppas på att bli någotsånär normal i skallen och blåmärkena i armvecken hinner blekna lite (om man nu måste byta om för provjobb eller så så är det ju rätt pinsamt annars).
Tre ggr på sjukan fick jag höra "oj vad stucken du var då", trodde jag skulle skämmas ihjäl för jag gjorde ett lamt försök att flörta med ena donnan innan hon såg det

Fredag och lördag måste jag vara skärpt också, utmaning!
Min gamle far fyller år och min gudson gör det samma, så mina sista får gå 5-600kr på presenter till dom dels av glädje och dels för att jag då inte kan köpa droger om jag nu skulle vilja det, win-win.

Söndag; motionera hela jäkla dagen och sedan möte på arbetsförnedringen på måndag.

Planera kan man ju alltid, hoppas det inte blev för bloggaktigt, det mesta är faktiskt om hur fan jag ska bli fri knaket och min minst sagt brokiga resa dit.

Mod får gärna byta namn på tråden till något lämpligare förresten //Steeeff
Det du gjorde i går var stort, riktigt stort! Du gav narkomanen i dig en pungspark som gör att han kommer få svårare och svårare att sticka fram sitt fula tryne.
Tyvärr måste vi hela tiden vara beredda på att sparka på fanskapet.
Din planering ser bra ut. Det är alltid bra att ha en planering. Är det jobbigt kan man ha en enkel dygnsplanering nedskriven och sedan se till att följa den. Rutiner är viktiga om man är lite i obalans.
Du bör skaffa dig en rutin att följa när du är på väg mot ett återfall. Självklart ska du aldrig ha något hemma inte alkohol heller.
Sedan är det bra om man har någon att prata med. Någon som känner till min historia. Ofta kan det räcka att prata ut för att lätta på trycket.
/Lycka till nu det kommer gå bra, allt löser sig ska du se.
Citera
2014-09-12, 11:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Hur går det steeeff?
Citera
2014-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Hur går det steeeff?

Bra men det har kostat på en.
Ett ångestanfall gjorde att jag köpte benso och tappade minnet under ett dygn mer eller mindre, och gav mig en rejäl värk i benet eftersom jag hamnade i en knepig situation och fick ett skott genom benet.

Efter det har jag verkligen hållit mig på min kant om man säger så, drogfri och bara tränat styrketräning och sedan löpning när benet läkt såpass att jag kunde springa igen.

Söker nu jobb och försöker pyssla ihop livet, fått kontakt med en före detta flickvän som ger bra stöd och får mig mer motiverad att vilja leva ett normalt och drogfritt liv, även om suget fortfarande spökar då och då så får hon mig att tänka på annat

Så det flyter i alla fall, men drogerna har verkligen slagit sönder mitt liv, men jag hoppas&tror att jag kan limma ihop det igen

Tack för allt stöd!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in